Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ontwerp frame design

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 11 jan 2009 14:30

mister_arby schreef:
CUBEmeister schreef:iets exclusiefs

Overal waar je lightweigths in stopt krijgt iets exclusiefs :P

Dat kan zo zijn maar naar mijn mening zit het bij mijn crosser in de details. Zonder de LW's gebeurt het mij vaak dat mensen eerst denken dat het een simpel fietsje is tot ze er beter naar gaan kijken. Understated, de kenners zien waar ik op rij en zelf geniet ik van de kwaliteit van de fiets. Sober, rustig, ik heb hem niet om indruk te maken op anderen. Waar ik niet van hou zijn doorsnee fietsen die via schreeuwerige teksten en kleuren opvallen en een exclusief imago willen suggereren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 11 jan 2009 18:21

precies, geloof dat we redelijk dezelfde criteria hebben. ik vind een spin, een parlee of de "timo" door ingetogenheid iets van klasse uitstralen. natuurlijk heeft bijvoorbeeld een wilier cento uno met hoge carbon wielen ook iets maar dat is volgens mij een andere uitstraling
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

mennovb
Forum-lid

mennovb 11 jan 2009 20:29

jullie brengen me wel heel erg aan het twijfelen. K vond het design met de wilier letters erg mooi, maar de parlee frames en ook de crosser van Timo zien er speciaal uit. En dat moet het toch vooral worden: speciaal. Het liefste wil ik op een fiets rijden waarbij mensen nog een tweede keer gaan kijken met de vraag "He, wat is dat nou voor een aparte fiets. Nog nooit gezien!!"

Ik heb nu een ontwerp gemaakt waarbij ik het advies van Timo heb gevolgd. Laat even weten wat jullie ervan vinden. Misschien was de vorige beter of misschien was deze juist wel beter. hieronder het plaatje:

[img=http://www.mennovb.nl/fotos/Bohemian3.jpg]

En dit zijn de vorige ontwerpen:

[img=http://www.mennovb.nl/fotos/Bohemian2.jpg]

[img=http://www.mennovb.nl/fotos/Bohemian.jpg]

jakke-pompier
Forum-lid

jakke-pompier 11 jan 2009 20:47

het eerste vind ik pers. het mooiste
Het is niet mooi als je op elk recht stuk kader iets gaat zetten.
Maar ja iedereen heeft zijn eigen voorkeur
mtb de slijkfretters westerlo

seger
Forum-lid

seger 11 jan 2009 20:53

Ik vind ook de eerste het mooiste. Maar ik zou wel iets dikkere letters gebruiken en gewoon Bohemian laten staan. Van Bohemen klinkt als een fietsenwinkel :D
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 13 jan 2009 17:28

eerst ontwerp, duidelijk
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 13 jan 2009 17:44

Optie 1

Al vind ik die open letters van optie 2 ook wel wat hebben en ik zou "van Bohemen - black design" naar de binnenkant van de liggende achtervork verplaatsen. Net wat subtieler ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid

perik 13 jan 2009 17:54

Mijn keus zou zijn optie 2, maar dan met "van bohemen" ipv bohemian.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2009 18:02

mennovb schreef: Ja dat van Parlee is supervet, maar ik denk dat de kosten dan te hoog worden. Ik wil gewoon een mooi ontwerp wat door middel van stickers te realiseren is.

Dat zal denk ik wel meevallen als je het gewoon als 2 lagen aanbrengt. Dus eerst het ondervlak en dan de letters erop. Eventueel breng je daar overheen een clear-coat aan
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

cloggy3
Forum-lid

cloggy3 13 jan 2009 18:20

'Less is more' wordt wel eens gezegd. Optie 3 vind ik persoonlijk kermisletters, niets mis mee als je van kermis houdt, maar dat doe ik niet, valt dus af. Optie 2 is weer aardig doorsnee, er zijn zo veel merken die met van die omlijnde letters werken (vooral in het lagere segment als je het mij vraagt), op zwart is het natuurlijk wel iets exclusiever, maar toch. Optie 1 is veruit het mooiste. Het heeft wat weg van de fietsen van KLEIN, erg strak. Ik zou er zelf alleen BOHEMEN op zetten. Staat als je het mij vraagt het meest exclusied. Als kwinkslag zou je op de liggende achtervork 'powered by me' kunnen zetten in een wat minder opvallende kleur dan wit.

mennovb
Forum-lid

mennovb 14 jan 2009 16:44

[img=http://mennovb.nl/fotos/Bohemian6.jpg]
[img=http://mennovb.nl/fotos/Bohemian5.jpg]

Hiertussen twijfel ik.

ook twijfel ik nog of ik van bohemen.black.design aan de buiten of binnenkant zal doen en of ik dat powerd by sram erop zal plakken.

henrimarkelo
Forum-lid

henrimarkelo 14 jan 2009 17:04

Zeer duidelijk wat mij betreft: foto 1. Helemaal zo laten!
Ik vind deze letters trouwens mooi strak, hetgeen een slank effect geeft.

Succes met de keuze..

Plaats reactie