Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets januari

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2009 23:44

[quote="perik"][quote="Daniel1975"]Zulke onzin is dat niet.
Er vanuit gaande dat FIETS altijd netjes met de adviesprijzen rekent is een custom build Pina Prince met Superrecord en een setje knappe wielen zomaar over de €8.000.
Relativeren noemen ze dat.[/quote]

Zal best. Maar het woord betaalbaar betekent niet alleen dat het nog wel gekker/duurder kan. Zeker in een fietstijdschrift verwacht je dat ook de prijs in absolute zin en de prijs/kwaliteit verhouding worden meegenomen voordat het predikaat betaalbaar wordt toegekend. Misschien dat jij zoiets afspiegelt aan bovengenoemde Pina en dan alles wat goedkoper is betaalbaar noemt. Maar voor vrijwel alle wielertoeristen en andere fietsers die de doelgroep van Fiets vormen is dat niet zo.[/quote]

Relativeren zoals ik al schreef.....
Less is bore

perik
Forum-lid

perik 05 jan 2009 23:48

Ja, je kunt inderdaad alles relativeren. Net als dat 16 graden onder nul vannacht lekker warm is, in Siberie wordt het immers -40. Wat ik bedoel is dat het een beetje onzinnig is van Fiets om 5500,- betaalbaar te noemen; naar de maatstaven van vrijwel iedereen is dat namelijk niet zo.

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 06 jan 2009 00:11

Wat is een betaalbare fiets? onderwerpje voor de volgende column van de hoofdredacteur, misschien?
En nog een ander (serieuzer) onderwerp: het verschil tussen carbon en carbon. Wat is nou eigenlijk het reële verschil tussen al die verschillende carbonframes? Daar zou ik nou graag eens een artikel over lezen
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

speric
Forum-lid HC

speric 06 jan 2009 09:26

[quote="perik"]Ja, je kunt inderdaad alles relativeren. Net als dat 16 graden onder nul vannacht lekker warm is, in Siberie wordt het immers -40. Wat ik bedoel is dat het een beetje onzinnig is van Fiets om 5500,- betaalbaar te noemen; naar de maatstaven van vrijwel iedereen is dat namelijk niet zo.[/quote]

dat was nou precies wat ik wilde tikken ..

mcf1
Forum-lid

mcf1 06 jan 2009 09:47

[quote="devoorzitter"]Wat is een betaalbare fiets? onderwerpje voor de volgende column van de hoofdredacteur, misschien?
En nog een ander (serieuzer) onderwerp: het verschil tussen carbon en carbon. Wat is nou eigenlijk het reële verschil tussen al die verschillende carbonframes? Daar zou ik nou graag eens een artikel over lezen[/quote]

+1!! Lijkt me heel interessant idd!

Plaats reactie