Alles over vakanties op én met de fiets

�tztaler Radmarathon 2009

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 sep 2009 15:56

Erg leuk verslag inderdaad. Ik lees trouwens van veel deelnemers dat ze zo'n hoge topsnelheid hebben gehaald in de afdalingen. Is het parcours daar zo geschikt voor of lees ik toevallig alleen verslagen van mensen die als Savoldelli naar beneden gaan?

Hoewel het nog een beetje vroeg is om al aan 2010 te denken heb ik zo het sterke vermoeden dat ik deze rit volgend jaar ga doen. De verslagen van de deelnemers van dit jaar maken me enthousiast en ik vind het wel leuk om aan het einde van het seizoen nog een mooi doel te hebben. Ja, ik moest er volgend jaar maar eens voor gaan!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 sep 2009 16:41

[quote="GastheerG"][quote="pinarello"][quote="GastheerG"]Heerlijk verslag Henk![/quote]

Thx, lijkt me ook wel een tocht voor jou![/quote]

Ik had hem dit jaar willen doen maar zat te kort op m'n vakantie. Dus te weinig trainen EN gelijk weer weg. Daar is het net effe te zwaar voor.

Overigens moet je aan de schoonvader van Bert Dekker eens vragen waar de belangstelling van de ORM door onstaan is. Kortom wie was de trigger en ook leuk waarom?

Ik zal het maar verklappen. Jaren geleden was ik een huttentocht aan het maken in dit gebied. Lopen en klimmen dus. Met een rugzak op.

Loop ik s'ochtens vroeg door het Kuhtai kom ik een heel peloton fietsers tegen.
Dat verhaal heeft Sjors (schoonvader van Bert en 19 jaar een collega van me) zo geprikkeld dat hij die tocht op z'n lijstje heeft gezet en de ORM is echt zijn ding geworden.
Mede omdat ik een rijk fietsverleden met Sjors heb had ik graag meegewild maar het was geen reëel haalbaar plan.
Als ik naar de leeftijd kijk van wie er op tijd binnen is denk ik dat ik nog wel een kansje heb.:D

Overigens blijft het steeds een vreemde gewaarwording om met de fiets op plaatsen te komen waar je wandelend of skiënd bent geweest en andersom.
[/quote]

Raad eens met wie ik op het terras zat vrijdag:D

@Bottecchia: het parcours is zeer geschikt voor hoge snelheden: weg is afgezet en asfalt goed op een kleine uitzondering na bij de Jauffen. Vooral de Kuhtai is een lang steil stuk. Ik ben zeker niet voluit gegaan, neem geen risico en heb voor dat werk dan weer te weinig gewicht (66kg) maar haalde zowel op de Kuhtai als Timmelsjoch 84,1

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 sep 2009 22:25


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 sep 2009 22:32

Ok, dus net als de Maratona autovrij? Da's lekker. Ja, deze gaat in de agenda voor volgend jaar. Alleen een beetje jammer dat ik nu nog een jaar moet wachten. :)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 03 sep 2009 23:48

Kun je wel nog genoeg trainen ! ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 04 sep 2009 20:39

idd, de afdalingen van zowel kuhtai als timmelsjoch zijn lang, recht en met perfect asfalt: ideaal voor de snelheids junks maar ook als je geen ballen hebt zo groot als die van Salvodelli maar toch een keer 90.0 km/h op je tellertje wilt zien! Op het Timmelsjoch vlak voor de tegenstijging naar de Mautstelle stonden de heren van Sportograf met een camera en een radar, dus op de foto staat ook je snelheid van dat moment. Leuk!

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 18 nov 2009 10:21

Ik heb de Marmotte voltooid in 2007. De DM in 2009. In 2010.... Zou eerst de DM maar ik kan niet. ik overweeg nu deze. Is de ORM zwaarder dan de Marmotte?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 11:52

Hij is mij erg meegevallen, maar ik heb em dan ook op het gemak gereden en ben erg lang onderweg gewees.
Als je goed getraind bent en het goed indeeld gaat het lukken. Er waren dit jaar ook niet zo veel uitvallers. De meesten die in de problemen komen zijn slecht getrainden of zich zelf overschattende fietsers. (ik laat weersomstandigheden en blessures en materiaalpech dan even buiten beschouwing).
Aanrader deze rit!

prjz
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 18 nov 2009 12:52

Ik kan op de site nergens vinden hoe je kunt inschrijven.
Wel hoe je verblijf kunt boeken.

Waar moet ik zijn?
prj

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 nov 2009 15:03

[quote="prjz"]Ik kan op de site nergens vinden hoe je kunt inschrijven.
Wel hoe je verblijf kunt boeken.

Waar moet ik zijn?[/quote]

In februari kun je inschrijven voor de verloting.

Die Einschreibung ist vom 01. - 28. Februar 2010 möglich. Alle aktuellen Infos zum Jubiläumsmarathon gibt es ab Anfang Dezember auf unserer Homepage

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 18 nov 2009 16:11

@Pinarello. Naar aanleiding van jouw mooie verhaal over de ORM kwam ik bij het iets minder mooie verhaal van LM. Ik heb zelf soortgelijke ervaringen. Hittestuwing op de telegraph in 2007.
In 2007 wel voltooid maar kwam om 2000h over de streep, ondanks echt goede training. Ik zit niet weer op een dergelijke helletocht te wachten.
Is die tocht voor een niet-talent wel te doen? Nogmaals echt heel goed getraind.

Plaats reactie