Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2009

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 07 jan 2009 22:20

Het voordeel van redelijk vooraan starten was in 2008 dat je halverwege de Telegraph gebruik kon maken van de waterpost (ze deelden literflessen water uit). Ik hoorde dat die post even later nadat ik was doorgekomen was opgeheven. Ik vermoed dat de meesten die een startvak later startten dan ik die post niet meer hebben meegekegen.
Ik heb voor 2009 overigens startnummer 628 toegewezen gekregen, ik denk omdat ik mij vrij snel na opening inschrijving heb ingeschreven (nu nog even bekijken of ik genoeg kan trainen zodat het zin heeft om te starten...).

mackworkheimer
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 jul 2007 12:24

mackworkheimer 07 jan 2009 22:39

Eerder starten heeft inderdaad niet zo gek veel voordelen. De belangrijkste is m.i. dat de kans dat er voor je iets mis gaat met een andere deelnemer waardoor je moet wachten kleiner is omdat het aantal deelnemers dat voor je zit kleiner is. Het verhaal van de waterpost kende ik niet, maar vond het releaxed dat ze er stonden temeer omdat ze me al rijdende flessen water aan gaven.

Als je top 100 wil rijden is het een ander verhaal maar ik heb niet de illusie dat dat me gaat lukken.

Ik heb me maandag ingeschreven dus zie wel wat het nummer wordt. Begreep vorig jaar tijdens het verkennen van de Glandon van een andere deelnemer wel dat hij een lager nummer had vanwege een snelle tjid op de Trois Ballons of La Look.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 08 jan 2009 01:50

[quote="hero"]Het voordeel van redelijk vooraan starten was in 2008 dat je halverwege de Telegraph gebruik kon maken van de waterpost (ze deelden literflessen water uit). Ik hoorde dat die post even later nadat ik was doorgekomen was opgeheven. Ik vermoed dat de meesten die een startvak later startten dan ik die post niet meer hebben meegekegen.[/quote]

Klopt, al wat ik meekreeg op de Telegraphe was een ongelooflijke en vooral schandalige pleurisbende aan lege flessen in de berm en op de weg. En dan gaan ze klagen over een gelletje die op het spoor gegooid wordt...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 10 jan 2009 20:28

Je hebt gelijk dat het op en nabij de waterposten en bevoorradingen vaak een rotzooi is. Dit ligt dan wel gecentreerd op en nabij één plaats wat het makkelijker maakt om het op te ruimen. Ik ga er maar van uit dat een deel van het inschrijfgeld ook bestemd is om de zooi daar weer op te ruimen.
Blijft natuurlijk dat het een kleine moeite is om het lege gelletje weer terug in je zak te stoppen. Als je stopt bij bevoorradingen kan je de lege spullen daar echt wel kwijt.

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 14 jan 2009 19:09

Ik wil dit jaar ook de marmotte fietsen (1ste keer), en heb behoorlijk ambitieuze doelen gesteld, goud & top 500, nu heb ik me ingeschreven bij alp d'huez fietsreizen omdat zij een relatief lage startplek garanderen. Krijg ik net een mailtje terug dat omdat de laagste startplekken al vol zijn, ze me ingeschreven hebben ergens als 4000 zoveelste. Heeft iemand hier enig idee hoe ik toch nog een lage startplek kan bemachtigen want dit is bullshit,
Vandaag is morgen alweer gisteren

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 jan 2009 20:07

[quote="scrymm"]Ik wil dit jaar ook de marmotte fietsen (1ste keer), en heb behoorlijk ambitieuze doelen gesteld, goud & top 500, nu heb ik me ingeschreven bij alp d'huez fietsreizen omdat zij een relatief lage startplek garanderen. Krijg ik net een mailtje terug dat omdat de laagste startplekken al vol zijn, ze me ingeschreven hebben ergens als 4000 zoveelste. Heeft iemand hier enig idee hoe ik toch nog een lage startplek kan bemachtigen want dit is bullshit, [/quote]


Informeren bij En Route of inschrijven via sportcommunication.com. Ik vermoed dat ze hier nog niet aan de 4000 toe zijn. Overigens kan je met startnr 4000 ook prima goud halen: je moet er net zo hard voor fietsen als met nr 1000 of 2000.

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 14 jan 2009 20:17

ja pinarello, klopt idd, alleen als je top 500 wil rijden wordt t moeilijk. Bovendien is goud halen met wielrenner om je heen die ook snel fietsen, bij bijvoorbeeld de afdaling van galibier etc, wel een stuk fijner..
Vandaag is morgen alweer gisteren

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 14 jan 2009 21:00

[quote="scrymm"]ja pinarello, klopt idd, alleen als je top 500 wil rijden wordt t moeilijk. Bovendien is goud halen met wielrenner om je heen die ook snel fietsen, bij bijvoorbeeld de afdaling van galibier etc, wel een stuk fijner..[/quote]

Neem maar van mij aan dat goud rijders niet allemaal vooraan staan. Die zijn net zo goed verdeeld over de diverse startgroepen als niet goud rijders. Je vind altijd wel een goede groep. Ik vind dat zelf eigenlijk nog het meest van belang na de afdaling Glandon naar Telegraphe.

499 422 DE VRIES MARTIN E 127 07:46:19:000 HOL
Afgelopen jaar moest je dus 7.46 rijden voor een top 500.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 14 jan 2009 23:27

Tijdwinst pak je bij de Marmotte met klimmen, en klimmen doe je met je eigen tempo, en als je top500 rijdt ben je vooral tijdens het klimmen veel aan het inhalen. Ik vind dat zelf ook wel lekker motiverend. Dalen tussen mensen van wie je het niveau niet kent heb ik nooit erg prettig gevonden. Geef mij maar een lege plak asfalt. Vanuit dat oogpunt is vooraan starten handig, je kunt dan op de Glandon naar voren rijden en afdalen zonder veel inhalen/ingehaald worden want je zit dan tussen redelijk snelle fietsers. Tussen Glandon en Telegraphe vind je altijd wel een groepje. Tussen het laatste stuk van de afdaling van de Galibier en de voet van de Alpe d'Huez is een groepje ook wel fijn, maar als je een beetje vooraan rijdt is het spul daar volledig uit elkaar gereden en mag je blij zijn als je een paar mensen om je heen vindt.

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 15 jan 2009 00:03

ja tijdwinst pak je idd, met klimmen, maar het is natuurlijk wel fijn om op de vlakke stukken tempo te rijden met mensen van je niveau. Ik vind het sowieso raar dat ze bij alp dhuez reizen beloven een relatief laag startnummer te regelen en dan met zon startnummer komen..., maargoed dat even terzijde.

Even nog een vraagje, hoe rijden jullie de marmotte mbt hartslagzones, tijdens de beklimmen rond je omslagpunt of letten jullie daar helemaal niet op?

Ik denk dat ik er niet al te veel op ga laten, het is 1 dag en ik denk dat je vaak meer kan dan je denkt dat je kan in verhouding tot je hartslagzones, motivatie is ook een goede motor.
Vandaag is morgen alweer gisteren

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 15 jan 2009 00:04

tussen de Glandon en Telegraphe rijd meer dan genoeg om een groep te kunnen vormen. na de galibier wordt het een stuk lastiger, vooral met die tegenwind van de afgelopen 2 jaar. oja, vergeten jullie ook niet wat kopwerk te doen dan ;)

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 15 jan 2009 00:07

[quote="scrymm"]Ik wil dit jaar ook de marmotte fietsen (1ste keer), en heb behoorlijk ambitieuze doelen gesteld, goud & top 500, nu heb ik me ingeschreven bij alp d'huez fietsreizen omdat zij een relatief lage startplek garanderen. Krijg ik net een mailtje terug dat omdat de laagste startplekken al vol zijn, ze me ingeschreven hebben ergens als 4000 zoveelste. Heeft iemand hier enig idee hoe ik toch nog een lage startplek kan bemachtigen want dit is bullshit, [/quote]

als je in vorige edities al eens goud gehaald hebt moet het lukken bij de organisatie, of als je prestaties van koersen kan overleggen dan lukt het ook wel. dat is iig de strekking van de berichten op het forum van de afgelopen jaren. probeer de search eens want dit is veelbesproken. succes met je doel, al eens eerder iets dergelijks gereden? de marmotte staat namelijk in geen vergelijking met bv een maratona dolomiti qua zwaarte ... vooral die alpe op het einde in die oneindige hitte ;)

Plaats reactie