Bergverzet, hoe groot kan ik achter?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Zijn er trouwens nog grotere kransjes dan 29 te krijgen voor Campa 10s, eventueel van een ander merk? Ik ben nog aan het twijfelen of ik het op compact moet houden of toch naar triple voor de lange cyclo met de 4 cols, 34x29 moet wel gaan maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. (Ik heb een long cage op mijn ene fiets en een medium op mijn andere)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een triple lijkt me dan een veel betere keuze idd. Ik rij al jaren in de Alpen met een triple en dat bevalt prima. Ik weet dat de 'echte' klimmers dat niet vinden kunnen, maar waarom je knieen aan gort rijden als het niet nodig is?
Fingerz
Eenvoudigste en goedkoopste oplossing lijkt mij om 1 los 28 kransje te kopen, die achter je 25 te plaatsen en hiervoor in de plaats één van de kleinere kransen weg te halen. Heb je toch drie tandjes extra en een combinatie die verder probleemloos kan functioneren met de rest van de nu al gebruikte onderdelen. Ben je voor pak m beet Eur 5,- klaar.
Met 30-28 moet je toch echt een eind kunnen komen.
Met 30-28 moet je toch echt een eind kunnen komen.
Jakkel schreef:litespeed schreef:Jakkel schreef:
Afgelopen zomer 600 km's in het hooggebergte gereden met een 39x29 met korte kooi derailleur, nooit misschakelt.
Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?
Wat ik wil zeggen met mijn post? Wat er staat hé, of is lezen moeilijk voor u?
Wat wil jij eigenlijk zeggen... 'jongetje'?
AC'fan geeft een goedbedoeld advies voor iedere lezer. Jouw post is vervolgens van geen enkele waarde.
Een onervaren renner die volledig kapot zit, kan na 15km klimmen reeds verkeerd schakelen en de boel aan gort rijden. En een fanatieke cyclo-rijder kan 5.000km in de bergen rijden zonder problemen. En andersom! Zo'n voorbeeld van jou is nietszeggend en zeker als 'reactie' op een advies.
litespeed schreef:Jakkel schreef:litespeed schreef:
Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?
Wat ik wil zeggen met mijn post? Wat er staat hé, of is lezen moeilijk voor u?
Wat wil jij eigenlijk zeggen... 'jongetje'?
AC'fan geeft een goedbedoeld advies voor iedere lezer. Jouw post is vervolgens van geen enkele waarde.
Een onervaren renner die volledig kapot zit, kan na 15km klimmen reeds verkeerd schakelen en de boel aan gort rijden. En een fanatieke cyclo-rijder kan 5.000km in de bergen rijden zonder problemen. En andersom! Zo'n voorbeeld van jou is nietszeggend en zeker als 'reactie' op een advies.
Maar jongetje toch, zoek jij altijd spijkers op laag water? Alsof je alleen kan misschakelen als je kapot zit. Trouwens denk je dat ik nooit kapot heb gezeten tijdens die 600 bergkm's? Ik ben ook maar een simpel wielertoeristje hoor die tijdens de Marmotte boven op de Galibier zichzelf heeft moeten reanimeren... en nee zelfs daar heb ik niet misschakelt. En ik ben al helemaal geen fanatieke of ervaren cyclo-rijder, dus hou die veronderstellingen voor jezelf.
Ik wilde enkel zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met dat misschakelen, het eerste wat je doet als je boven op een helling aankomt is die ketting achteraan naar rechts smijten, en vervolgens 'm op het grote blad vooraan leggen.
Nu, dat jij oh zulk een probleem hebt met mijn post zegt meer over u dan over mij beste vriend. Je kan beter die zielige commentaar, die nog nietszeggender is dan mijn reactie, voor jezelf houden denk ik.
Mvg
ericpeters schreef:Zijn er trouwens nog grotere kransjes dan 29 te krijgen voor Campa 10s, eventueel van een ander merk? Ik ben nog aan het twijfelen of ik het op compact moet houden of toch naar triple voor de lange cyclo met de 4 cols, 34x29 moet wel gaan maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. (Ik heb een long cage op mijn ene fiets en een medium op mijn andere)
Die kan je inderdaad nog krijgen, dien je wel fiks voor te betalen.
Ik geloof dat 'k een 22 euro betaald heb voor die 29. Weinig courante maat wisten ze me te zeggen. :rolleye:
Niemand beweert dat de kans op misschakelen groot is. Die is inderdaad heel klein. Dus het heeft helemaal geen zin om het daarover te hebben.Jakkel schreef:Ik wilde enkel zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met dat misschakelen, het eerste wat je doet als je boven op een helling aankomt is die ketting achteraan naar rechts smijten, en vervolgens 'm op het grote blad vooraan leggen.
Maar de gevolgen zijn zo groot... Waarmee het risico toch behoorlijk is (risico = kans x gevolg). Vandaar het advies, maar dat is aan jou duidelijk niet besteed...
Heb ik gezegd dat het een verkeerd of overbodig advies was misschien??Ik geef gewoon een aanvulling, een randopmerking aan dat advies, is dat nu echt zo moeilijk te vatten? Moet je daar nu echt zo moeilijk over doen?litespeed schreef:
Maar de gevolgen zijn zo groot... Waarmee het risico toch behoorlijk is (risico = kans x gevolg). Vandaar het advies, maar dat is aan jou duidelijk niet besteed...
Kruip over een uurtje ofzo eens op je fiets, en ga je wat afreageren, misschien kan je 't allemaal wat relativeren dan.
Rodion schreef:Als je met 39x27 niet boven komt, moet je gewon stoppen met fietsen.
Hé patser er zijn ook mensen die voor hun lol een berg op willen fietsen hoor dus hou je domme opmerkingen voor je.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.