ferrari schreef:Blijkbaar is het toch lastig om mij te adviseren, ik vraag niet om een fiets van 1000 euro, ik weet ook wel dat 4000 een boel geld is voor een 1e fiets, maar leg mij dan eens uit wat ik gaande weg ( mijn fietser ervaring e.d. zie LVGH ) zou moeten tegenkomen? Een ander frame of een andere groep dat is wat ik dus wil weten, want dan geef ik daar mijn geld in de eerste instantie wat minder aan uit.
Misschien zijn mijn vragen dan niet duidelijk?
Toen ik begon met fietsen vond ik het heel fijn om een beetje stabiele fiets te hebben, ik had een fiets die een beetje dominant maar wel zeker voelde. Dat was voor mij heel veilig. Ik nam een triple, want ik was nog niet handig genoeg om cassettes en tandwielen enzo te verwisselen en met een triple kwam ik er wel.
Toen ik hem kocht was ik nog niet helemaal gewend aan de race houding.
Ik rijd nu, met plezier op een lichtere en meer zenuwachtige fiets, ik ben erachter gekomen dat ik dat best lekker vind.
Mijn houding is ook veranderd, het schijnt dat ik voor een vrouw relatief diep zit en op deze nieuwe fiets kan dat ook.
De fiets waar ik nu op rijd is een compact, ik kan zelf met gemak kransjes wisselen en de bladen voor ook wel, dus als ik ga klimmen, weet ik wat te doen en ik kan het zelf, de triple is niet meer nodig.
Vorig jaar rond deze tijd reed ik met hoge velgen, vandaag reed ik met lage, omdat ik heb gemerkt dat ondanks de looks, hoge velgen voor mij in het nadeel werken.
De fiets die ik een tijdje geleden zou hebben gekocht is niet meer wat ik nu zou kopen, hetzelfde met het stuur, de groep en de wielen, want ik ben als fietser gegroeid maar ik heb mezelf als fietser beter leren kennen.
Gelukkig was mijn eerste fiets rond de 1000 en is mijn huidige een beetje duurder. Op die eerste fiets heb ik veel ontdekt en daar pluk ik nu de vruchten van.
Ik vergelijk zo'n eerste fiets weleens met het eerste vriendinnetje, ze was fantastisch maar je dankt god op je blote knietjes dat je vandaag de dag naast een andere vrouw wakker wordt. Stel nu dat je toen - ten tijde van dat eerste vriendinnetje - al had mogen kiezen uit topvrouwen met de normen die je had als pubertje, had je dan net zo'n supervrouw gehad als nu?
Just think about it.