Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Prijs verhoging Shimano

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 17 nov 2008 17:05

Livio Livius schreef:
KXlight schreef:Wat ik niet snap is dat een firma als Shimano Europe of Benelux het valutarisico niet afgedekt heeft. Nu schuiven ze dit risico 1 op 1 aan de klant. Wat ongetwijfeld klanten gaat kosten. Er zijn immers redelijke goede alternatieven op de markt.

Valuta risico's afdekken kost ook geld.

Vanzelfsprekend, maar de risicopremie die je vooraf betaalt is van een andere orde grootte dan de 15 en 22% die nu betaald moet worden (en blijkbaar doorberekend wordt aan de klant).

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 nov 2008 17:18

KXlight schreef:
Livio Livius schreef:
KXlight schreef:Wat ik niet snap is dat een firma als Shimano Europe of Benelux het valutarisico niet afgedekt heeft. Nu schuiven ze dit risico 1 op 1 aan de klant. Wat ongetwijfeld klanten gaat kosten. Er zijn immers redelijke goede alternatieven op de markt.

Valuta risico's afdekken kost ook geld.

Vanzelfsprekend, maar de risicopremie die je vooraf betaalt is van een andere orde grootte dan de 15 en 22% die nu betaald moet worden (en blijkbaar doorberekend wordt aan de klant).

Niet als je de afgelopen jaren meerekent. Dan moet je namelijk consequent altijd het valutarisico afdekken. Valutarisico's inschatten en afdekken is net zoiets als de beurs voorspellen. Probleem is echter dat over zeg 2 maanden de koers yen/dollar/euro weer terug kan zijn op het oude niveau. Ik denk niet dat Shimano dan snel zal overgaan tot een prijsdaling. Voor mij is het excuus van de valuta ontwikkeling voor een deel een ordinaire prijsaanpassing onder het mom van de negatieve valuta ontwikkeling van de afgelopen maanden.
What makes the boat go faster?

morel
Forum-lid

morel 17 nov 2008 18:07

Edwin01 schreef:
Morel schreef:Hoi,

Ja dat wordt lachen, want een DA buitenblad voor het trapstel was € 365,00
(wat op zich al belachelijk duur was) maar kost nu zo'n 18 % méér dus dat is € 430,00 !!! :(

Wie wil of kan nog met DA rijden ? Niemand ?

Ja, ik! En wel om zo'n beetje dezelfde redenen die jij opgeeft om Campa te gebruiken! En ik neem aan dat dat buitenblad inclusief linker- en rechtercrank, lagerschalen en bijbehorend binnenblad wordt geleverd?

Hoi,

De prijzen die ik doorgaf zijn alléén maar voor een buitenblad !
Als je de prijs van een compleet crankstel wil weten dat = € 726,00 excl. cubs .
De lager-cups komen er nog eens bij = € 35,50.
Totaal dus goed voor een € 761,50 !
Ter vergelijking; een crankstel van Campy Record = € 648,00
Dat is ook een respectabel bedrag maaaar, dat is wel een crankstel in Carbon en incl. Ceramische lagers !
Bovenvermelde prijzen zijn weliswaar de bruto adviesprijzen welke aanbevolen worden door de fabrikanten.

Grtz,
Morel.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 nov 2008 18:09

Morel schreef:De prijzen die ik doorgaf zijn alléén maar voor een buitenblad !
Als je de prijs van een compleet crankstel wil weten dat = € 726,00 excl. cubs .
De lager-cups komen er nog eens bij = € 35,50.
Totaal dus goed voor een € 761,50 !
Ter vergelijking; een crankstel van Campy Record = € 648,00
Dat is ook een respectabel bedrag maaaar, dat is wel een crankstel in Carbon en incl. Ceramische lagers !
Bovenvermelde prijzen zijn weliswaar de bruto adviesprijzen welke aanbevolen worden door de fabrikanten.

Maar daar zullen de meeste FM's niet onder gaan zitten :(.

dario
Forum-lid

dario 17 nov 2008 18:10

O help: straks zal iedereen nog Campa beginnen kopen, en dan worden we bij de Campabinieri allemaal werkloos! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 nov 2008 18:14

SRAM prijsaanpassing nog niets vernomen?

morel
Forum-lid

morel 17 nov 2008 18:19

Hoi,

Ik denk dat bij de nieuwe Shimano prijzen best wel wat mensen over zullen stappen op Campy, tenminste als Campy zijn huidige prijzen handhaaft .
Met het gevolg natuurlijk dat de vraag naar Campy groter zal zijn als het aanbod, zoals al eens meer gebeurd is trouwens.
Dus indien men plannen heeft in die richting, zou ik niet te lang wachten..............:)

Grtz,
Morel.

edwin01
Forum-lid

edwin01 17 nov 2008 18:28

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=15646

En Rose is niet echt de goedkoopste.....

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 17 nov 2008 19:20

Volgens mij zijn de prijzen bij bike components nog niet aangepast. Ik denk dat ik deze week nog snel even een aantal kettingen en cassettes ga bestellen voor zowel de mtb als racefiets.

morel
Forum-lid

morel 17 nov 2008 19:52

Edwin01 schreef:http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=15646

En Rose is niet echt de goedkoopste.....

Hoi,

ja zo kan ik ook wel een lage prijs aanbieden maar als je er een wil, dan is het net uitverkocht of net even niet op voorraad of.......................etc.;)

Grtz,
Morel.

edwin01
Forum-lid

edwin01 17 nov 2008 20:36

Morel schreef:
Hoi,

ja zo kan ik ook wel een lage prijs aanbieden maar als je er een wil, dan is het net uitverkocht of net even niet op voorraad of.......................etc.;)

Grtz,
Morel.

Hang on for a bit... Het is gewoon te reserveren en dan wordt er echt wel voor de genoemde prijs geleverd! Rose Versand is een betrouwbare, gerenommeerde handelaar.
In ieder geval niet voor EUR 761,50 zoals jij aangeeft........... En laten we even wel wezen, 600 euro of meer voor een trapstel is natuurlijk gewoon belachelijk, of er nu Campagnolo, Shimano, SRAM of wat dan ook op staat :p
Laat staan 365,- euro voor een buitenblad.......

morel
Forum-lid

morel 17 nov 2008 21:24

Edwin01 schreef:
Morel schreef:
Hoi,

Grtz,
Morel.

Hang on for a bit... Het is gewoon te reserveren en dan wordt er echt wel voor de genoemde prijs geleverd! Rose Versand is een betrouwbare, gerenommeerde handelaar.
In ieder geval niet voor EUR 761,50 zoals jij aangeeft........... En laten we even wel wezen, 600 euro of meer voor een trapstel is natuurlijk gewoon belachelijk, of er nu Campagnolo, Shimano, SRAM of wat dan ook op staat :p
Laat staan 365,- euro voor een buitenblad.......

Hoi,
Ik had het duidelijk over bruto adviesprijzen zoals b.v. vermeld staat in Shimano's "BikeGear" .
Natuurlijk zijn er web-shops die aan dumpprijzen verkopen, en die shops waar je kan "reserveren" omdat het spul pas eind december binnenkomt brengen hun eigen (als zij de beloofde prijzen handhaven) wel 18% schade toe.
Maar ja is natuurlijk hun probleem en niet die van de klant. ;)

Grtz,
Morel.

Plaats reactie