Pagina 4 van 13
Geplaatst: 14 nov 2008 22:48
door amclassic-fan
Davidtwc schreef:Taiwan, scheelt toch in de kwaliteit.
Nou ik vindt hem toch wel licht als je verglijkt met extralite waar je zo'n 100 euro meer betaald voor 25 gram
Ik denk dat 't een andere reden heeft dat 't frame VIA Taiwan komt, namelijk om onder anti-dump heffing van de EU uit te komen. Nagenoeg alle productie is al lang uit Taiwan naar China verplaatst omdat 't daar goedkoper is. De Cervelo's, Scott's en Giant's komen allemaal gewoon uit China.
Dat een fiets zelf uitzoeken en opbouwen leuk is ben ik 't helemaal mee eens. Alleen de douane moet wel meewerken
Geplaatst: 14 nov 2008 22:56
door davidtwc
Ach ik heb nog effe. Ga trouwens maandag gouden bidonhouderboutjes en gouden boutjes voor o.a. remmen en derrailleurs bestellen.
Geplaatst: 14 nov 2008 23:12
door davidtwc
wie weet welke maat boutjes je nodig hebt voor de omcirkelde boutjes.
De zwart gecirkelde is die mogelijk te vervangen door een gouden??
Geplaatst: 15 nov 2008 00:40
door w0uter
@Am-classicfan, deze frames (zelfde als oa sensa) komen toch echt uit taiwan hoor. Niet alles wat anderen zeggen is per definitie onwaar.
Geplaatst: 22 nov 2008 21:59
door davidtwc
Ben er nu uit fiets wordt afgemonteerd met sram force. Het is uiteindelijk een blade sword geworden.
Geplaatst: 23 nov 2008 04:47
door kuiper
Frame zoals eerder afgebeeld wordt wel degelijk in China geproduceerd.
Productie is zo goed als uit Taiwan verdwenen, alleen OEM Frames worden daar nog geproduceerd.
Geplaatst: 27 nov 2008 22:21
door davidtwc
wat vinden jullie van het spuitschema?? gewicht van de totale fiets zal onder de 7 kilo liggen
Geplaatst: 27 nov 2008 23:01
door amclassic-fan
Mijn smaak is 't niet, ik vind 't niet echt stijlvol. De samenhang mis ik erin, te druk.
Ik hoop voor je dat 't gewicht onder de 7 kg blijft, maar ik vrees van niet met 2 bidonhouders en een setje pedalen.
Geplaatst: 27 nov 2008 23:28
door davidtwc
als het goed is wel met exustar pedalen van 226 gram en een andere voorvork dan die er normaal in zit. Deze is nu niet gezaagd 300 gram
Geplaatst: 27 nov 2008 23:32
door amclassic-fan
Hoop ik dat die vork stijf genoeg is voor je, zo licht was je niet als ik 't me goed herinner. Maar ook met de lichte vork blijft de complete Dura Ace groep zwaar
Geplaatst: 27 nov 2008 23:35
door davidtwc
Dan heb je denk ik de verkeerde voor je, want ik ben wel degelijk een lichtgewicht. Indertussen is als je goed hebt gelezen wegens de prijsstijging van shimano de keuze gevallen op sram force
Geplaatst: 06 dec 2008 21:53
door davidtwc
Even een updat, het wordt sram rival, niet omdat mijn budget te laag is, maar omdat ik anders te veel richting de 6,8 ging en omdat ik niet echt een zwaargewicht ben wil ik ook nog een beetje door de wind rijden en lekker over de kasseise stuiteren. En nu kan ik hem ook lekker upgrade met gouden titianium boutjes die blade voortaan kan leveren en nog een paar speciale dingen. Denk dat ik nog wel een ander crankstel kies. Misschien wel iets heel speciale, scheelt alleen niet veel aan het gewicht. Maar ik denk dat ik met een fiets van ietsjes meer dan 7 kilo of misschien wel 7 kilo niet mag klagen. Gezien die dingen die ik er nog mee wil doen en ik maar 60 kilo weeg.
Natuurlijk had ik graag een super weight weenies gehad, maar ik denk dat ik ook nog een beetje met de fiets kan rossen ook belangrijk is.
Spullen die ik ondertussen al heb:
Selle Italia SLR zadel, jammer van de rode graphics maar wel een lichtgewicht
KCNC stuurpen, wordt nog wit gespoten en krijgt gouden titanium boutjes.
Wielen met gouden nippels en gouden KCNC snelspanners. Zal ze binnenkort eens wegen ongeveer 1400 gram.
Shifterrubes in het wit.
Wat vinden jullie van mij keuze, ik vind het zelf wel logisch.
Maar ik wil graag ook jullie mening horen