Pagina 4 van 4
Geplaatst: 08 mar 2011 23:11
door bas123
Ach je weet het nooit. Toen ik begon met wedstrijden bij de nieuwelingen, begon ik direct met een klassieker zonder daarvoor enige voorjaarscompetitie/critirium te hebben gereden. De verwachting was dat ik er na 10 km af was, maar de wil op hem uit te fietsen was te groot daarvoor.
Dus volle bak en jawel bijna uitgereden. Had ik net 1 km voor het einde de verkeerde afslag doordat er geen mannetje stond bij het kruispunt en volgde ik dus maar de ambulance die blijkbaar afboog... en toen kwam ik vanaf de verkeerde kant bij de finish. Tja dan wordt je uit de uitslag genomen terwijl ik nog op tijd binnen was gekomen met omrijden!. Nu ruim 4 jaar later baal ik er soms nog steeds een beetje van...de teleurstelling was best groot.
nouja niet echt een relevant verhaal, want ik had van tevoren wel al wat oefenwedstrijdjes gereden bij de club. Maar de boodschap: als je gemotiveerd genoeg bent kun je het vaak nog aardig ver schoppen zonder evaring.
Geplaatst: 26 mar 2011 18:46
door joris1995
Hallo,
Ik ben van plan om dit jaar ook een paar wedstrijden te rijden(ben nieuweling), maar vroeg me af:
Hoe gaat het in een criterium of klassieker als je gelost wordt??
Geplaatst: 26 mar 2011 18:55
door amclassic-fan
In een criterium kan je weer aansluiten als ze je op een rondje hebben gereden. Een aantal voor rondes voor het eind moet je dan stoppen.
In een klassieker wordt je uitkoers gehaald als je te veel achterstand hebt en dan mag je terug fietsen naar de start/finish.
Geplaatst: 26 mar 2011 20:26
door remmiedepemmie
Vergeet niet een reserveband en pomp in de volgwagen te leggen bij een klassieker...
Geplaatst: 26 mar 2011 20:51
door amclassic-fan
De volgwagen is je al lang voorbij voor je uit koers gehaald wordt. Op het moment dat de ploegleider door mag rijden geeft die gewoon gas ipv in iedere mongolen waaier te zoeken of er nog een renner van 'm bij zit.
Geplaatst: 26 mar 2011 21:06
door remmiedepemmie
Bij de nieuwelingen? Goh, dan is er in de loop der tijd wel veel veranderd.
Geplaatst: 29 mar 2011 20:00
door henkvdweerdt
Grootste verschil waar ik tegenaanliep in mijn beginjaren was de snelheid van de bochten. De snelheid op de rechte stukken heb je zeker met een dergelijke basis snel te pakken, echter met hoge snelheid de bochten in en daarna aanzetten bij het uitkomen is iets wat in het begin het meeste moeite kost. Als je dit onder de knie hebt heb je voor de criteriums al een goede basis. Weet natuurlijk niet wat je ambities zijn, of het voor de fun is of een uit de hand gelopen hobby.
Geplaatst: 31 mar 2011 19:32
door wheely
In Soest is binnekort een wedstrijd en dan kan ik ook mee doen maar is dat wel verantwoor als je nog nooit in een peloton gereden hebt?
Geplaatst: 31 mar 2011 19:38
door martijnnnn
Gewoon doen, je moet toch ervaring opdoen! Anders zou je nooit een wedstrijd kunnen rijden omdat het niet 'verantwoord' is;)