Pagina 4 van 5

Geplaatst: 03 okt 2008 00:05
door paulusr3
Ik mis nog Independant fabrication uit de VS. Prachtig mooi custom staal en titanium.
Ook Lynskey maakt mooie ti kaders! (zie onder deze link: http://www.rouesartisanales.com/article-23326502.html zo'n gedraaide buizen heb ik nog niet eerder gezien!! Die parlee met de edge composites is 'by the way' ook niet te versmaden :D)

Op dit moment voor mij? Pegoretti Responsorium! Alleen die naam al!
Meteen maar quizvraag van maken. Wie weet wat een responsorium is (zonder te googlen!!). Als je namelijk de betekenis van dit woord kent, kun je niet anders dan constateren dat dit een ultieme benaming is voor een frame/fiets....;)

Geplaatst: 03 okt 2008 00:29
door simic
Voor mij zijn er zoveel fietsmerken mooi. Ik snap dat er sommige zitten met hun jeugdsentiment, maar ik ben nu eenmaal opgegroeid met de moderne carbon fietsen. Ik heb geen bepaalde keuze maar een mooie pinarello kan ik zeker gebruiken:p BMC is ook goed hoor:p

Geplaatst: 03 okt 2008 11:40
door wrk
Willier. Nog niet genoemd, maar maken m.i. toch prachtige carbon fietsen (Izoard, Roi XL, Cento) en wat exclusiever dan Colnago of Pinarello.

Geplaatst: 03 okt 2008 12:18
door oldboy
Gisteren 2 Parlee frames in mijn handen gehad :-)

Geplaatst: 03 okt 2008 12:25
door kona_explosif
Ik vind dat je dan de parallel moet maken met het imago van het automerk:

Ferrari -> Colnago (bijvoorbeeld de C40), Gios, De Rosa
Lamborghini -> Een wild en gestoord merk, wie roept? (Kestrel oid)
Porsche -> Cervelo, Litespeed, Merlin, Moots (strak en to-the-point, weinig drama)
Bugatti -> Klassiek, Pegoretti etc.
Koeningsegg -> Principia!
Daf -> Gazelle :-)

Geplaatst: 04 okt 2008 20:18
door moriquendi
kona_explosif schreef:Ik vind dat je dan de parallel moet maken met het imago van het automerk:



Leuk ik rij een Ridley Heracles gespoten met de naam van een fietsen handelaar wat voor merk wordt het dan?

Maar iets als het ultieme fietsenmerk is erg moeilijk definieerbaar. Je hebt altijd te maken met de indentietijd van de de berijder. wat ook veel met het budget te maken heeft. Als iemand goed zoekt en voor onder de 1000 euro een mooie alu racer vind die goed afgemonteerd is (shimano SL bijvoorbeeld) is dat echt een droom fiets die ook nog duidelijk hoog scoort in de prijs/kwaliteit verhouding is het echt een fiets waar je trots op kan rijden.
Een ander aspect is een fiets met de nostalgie van het merk (de naam maakt de fiets) of de weegschaal of meetstand (gewicht design, extreem lichtgewicht ). zag laatst een racefiets van onder de 4 kg. heel mooi en echt iets bijzonders maar niks voor dagelijks gebruik

Maar met fietsen is het het zelfde als met auto's met veel geld kan je mooie bijzondere fietsen kopen maar misschien voor minder kan je echt iets speciaals krijgen dat ook in het oog springt.

Ik tip zelf voor mijn fiets
http://i149.photobucket.com/albums/s67/ ... G_0557.jpg
op een mazda MX8 en heb daar mee geloof ik echt heel veel plezier.
http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA als ik Top Gear mag geloven

Geplaatst: 04 okt 2008 21:16
door tiest
kona_explosif schreef: Koeningsegg -> Principia!


M'n favo automerk en de maker van de mooiste alu frames ooit!. Als er ooit nog....

Geplaatst: 05 okt 2008 00:00
door bikeboss
gertvandam 2 schreef:Bijna alle bekende fietsmerken zij,n goed.


Bekend en goed staan vaak los van elkaar. De marketing maakt vele ondermaatse dingen heel bekend.

Geplaatst: 05 okt 2008 00:17
door columbus
bianchi snap ik niet hoor, maar storck zeker!!!!!!

Geplaatst: 05 okt 2008 00:44
door geba
Gazelle natuurlijk! Ik vind eigenlijk dat fietsers op andere merken nederig dienen te zijn als we met onze Gazelle rijden! Ze hoeven niet te buigen. (dat doen ze al als het goed is) Je hebt racefietsen en je hebt Gazelle. Snobisme neen hoor grapje.

Geplaatst: 05 okt 2008 11:34
door jannak
RIH

Geplaatst: 05 okt 2008 12:43
door oldboy
Baum
Spin