Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat mag een wielrenner wel/niet

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 28 sep 2008 14:23

@SuperGrover1.

Pas op hoor ;) Je post om 9:04, 09:11 en 09:16. Denk eens na zeg :D

@LVGH. Laat ik dat idee nou ook hebben om een bananenschil eens buiten te leggen en per week te fotograferen. Niet om iemand in de zeik te nemen maar om echt eens te kijken. Ik zag ooit op internet een reportage van iemand die dat met vlees deed.......niet echt aan te raden :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mensma
Forum-lid

mensma 28 sep 2008 14:25

[quote="GastheerG"]Ik begrijp wel dat een aantal mensen het willen bagatelliseren om hun eigen gedrag niet kritisch te hoeven bekijken.
Daarnaast gaat het NIET alleen om een milieu aspect. Het is gewoon asociaal gedrag en een van de grootste ergernissen.

Verder moet ieder voor zichzelf maar eens afvragen of hij zichzelf een ambassadeur voor onze sport vindt.
Wat mij betreft ben je dat niet als je bananenschillen weggooit.

Maar meest ergerlijke is natuurlijk dat ik me hier haast moet verdedigen omdat ik me WEL gedraag.:rolleye:[/quote]

Ik begin me een de laatste tijd nogal te ergeren aan jouw moralistische geneuzel. Het is ongelofelijk hoe jij altijd denkt te weten wat het juiste is voor "onze sport" en hoe goed jij je altijd meent te gedragen. Misschien ben ik hier ook zelf wel het probleem hoor, een forum is uiteindelijk om je mening te uiten, maar dit soort reacties begint me echt tegen te staan (ook al geef ik je wel een beetje gelijk, ik gooi zelf ook nooit rommel weg).

Dat een bananenschil zoveel emoties weet los te maken (incl. bij mezelf)...

max8450
Forum-lid

max8450 28 sep 2008 14:35

Wat me opvalt is dat iedereen zijn niet organisch afval terug in de achterzak stopt.
Ik trek dat niet in twijfel. Maar misschien moeten allen die dat niet doen, dan maar eens vaker op een forum langskomen. Er is nog massa's werk aan de winkel, en daar kan ik me enorm aan ergeren.

Dat een bananenschil er twee jaar over doet om te composteren heb ik ook ergens gelezen, maar daarmee geloof ik het nog niet.

Had ik de meneer in kwestie geweest. Sorry, geen ID-kaart mee, daaaag.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2008 14:59

Plastic verpakking steek ik tijdens training altijd weer terug in m'n zakken. Die geven geen zooi in m'n achterzakken en die verteren niet, een kleine moeite om 't een beetje schoon te houden.

Wie o wie gooit er een bananenschil in de tuin en maakt regelmatig een foto :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 sep 2008 15:02

[quote="Amclassic-fan"]Plastic verpakking steek ik tijdens training altijd weer terug in m'n zakken. Die geven geen zooi in m'n achterzakken en die verteren niet, een kleine moeite om 't een beetje schoon te houden.

Wie o wie gooit er een bananenschil in de tuin en maakt regelmatig een foto :D[/quote]

Zorro1 dus binnenkort....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 sep 2008 15:16

Sterker nog, Zorro1 is al gespot op zijn missie !!!!
Heeft al wel een bekeuring op zak voor het weggooien van een banaan in de natuur.......

[img=http://lancemannion.typepad.com/photos/ ... a_boy.jpeg]

Bianchi via Nirone 7

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 28 sep 2008 15:21

@SuperGrover1,

Hahaha, die is bruut. Hoe vindt je die foto in hemelsnaam? Google op banaan en Zorro :D

Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

tarzander
Forum-lid

tarzander 28 sep 2008 15:33

@ max8450

Geen ID, dan wordt je boete alleen maar hoger :S

Ik moet bekennen dat ze bij mij soms ook in slootjes verdwijnen, maar nooit in bebouwde kom. Maar als je nu een bananenschil weggooit en er dan overheen spuugt versnel je het verteringsproces toch? ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 sep 2008 16:01

[quote="ZorroI"]@SuperGrover1,

Hahaha, die is bruut. Hoe vindt je die foto in hemelsnaam? Google op banaan en Zorro :D

Zorro

[/quote]

Klopt, hahahaha...

je moet je sig ff aanpassen,

Het mooiste uit Amsterdam is een enkeltje met de trein naar Eindhoven

:D:D

Bianchi via Nirone 7

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 sep 2008 16:07

ja maar ja maar, ik gaf ook aan dat ik dit filmpje zwaar overtrokken vond. Maar dat was het filmpje. Als er bebouwde kom omheen had gestaan was ik falikant tegen en was de boete in mijn ogen terecht. 90 piek op die plaats en dan met de argumentatie van die agent is tenenkrommend.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

silvan
Forum-lid

silvan 28 sep 2008 21:50

[quote="GastheerG"]
Een bananenschil heeft overigens zomaar twee jaar (MINIMAAL 2 jaar!!!) nodig om te verteren!
Dus de dronken aardbei argumenten van "teruggeven aan de natuur" kunnen in dezelfde prullenbak als waar de bananenschil thuishoort.
[/quote]

Zelfs nog nooit gebrobeerd zeker? Bananenschillen die ik wel eens in de tuin gooi (in de zon en schaduw) zijn naar 3 weken al niet meer zichtbaar. Schillen van sinassappels doen er iets langer over, maar daar is na een maand ook niets meer van over.
Al gooi je zo'n bananenschil gewoon op een plek waar niemand er last van heeft zoals hier (zeg hoog gras, bosjes etc en buiten bebouwde kom) is er echt niets aan de hand. Niet organisch afval houd ik wel altijd bij me. Kan me ook wel ergeren aan mensen die alles maar weg gooien. Zelfs tijden toertochten zie je dit gewoon te vaak.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 sep 2008 22:19

Ik denk dat we het verhaal even vanuit een wat breder perspectief moeten bekijken. Anders blijven we hangen in de evolutie van een bananenschil. ;)

Natuurlijk is het minder kwalijk als je biologisch afbreekbaar afval in de berm gooit in vergelijking met blikjes, flesjes of ander plastic verpakkingsmateriaal. Maar dat wil wat mij betreft nog niet zeggen dat het dan in orde is.

Het gaat er toch ook een beetje om hoe je overkomt op anderen als fietser. Mensen zien je misschien wel iets in de berm gooien maar zien niet wat het is. En we hebben met z'n allen gewoon een slechte naam opgebouwd. Het is niet moeilijk om die op deze manier in stand te houden. En waarom kun je die spullen nou niet gewoon bij je houden? Het afval zat voor gebruik toch ook in het shirt?

Binnen de bebouwde kom. Buiten de bebouwde kom. Biologisch afbreekbaar of niet. Het ene geval is het andere niet. Dat snap ik ook best. Maar jullie snappen toch ook wel dat je je afval ook net zo goed bij je kan houden?

Plaats reactie