Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 22 sep 2008 23:41

dream-plus schreef: Dat met die spreekwoordelijke vingers viel ook wel mee hoor.


Tja, zo liet hij het zelf een beetje overkomen....bluffen mag, zeg ik dan maar....
diessens fietserke

eland
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2008 13:16

eland 26 sep 2008 13:20

Weten we al zeker of we Theo Bos op de weg te zien krijgen?
Al is het om te zien hoe hij zich houd tegen de wegsprinters, ik ben benieuwd.
Moet hij niet alleen helemaal opnieuw beginnen met trainen? Of in ieder geval heel anders?
Ben erg benieuwd hoe hij het vol houd om een paar uur achter elkaar te kunnen fietsen, en de volgende dag weer...
Het zou wel een mooie uitdaging voor hem zijn.

fabian
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 okt 2005 22:08

fabian 26 sep 2008 21:42

Gaat hij meteen bij het Pro Tour team of bij de Continentals. Continental lijkt me eerst wel goed voor een goede opbouw. Qua afstanden etc.

Hier bij een ICW'tje wordt hij 'maar' 6e. icw t loo

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 25 nov 2008 01:29

Fabian schreef:Gaat hij meteen bij het Pro Tour team of bij de Continentals. Continental lijkt me eerst wel goed voor een goede opbouw. Qua afstanden etc.

Hier bij een ICW'tje wordt hij 'maar' 6e. icw t loo


Mmm... even deze topic omhoog schoppen.

Je zat aardig goed.. hij zal idd zijn debuut in het internationale wielerpeloton maken voor de continentale formatie van Rabobank. En zo te zien en te horen het parade paardje van Nico Verhoeven. Afwachten hoe e.a ontwikkeld.. in zijn koppie zit het wel goed.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 25 nov 2008 08:10

Ik heb begrepen dat Theo Bos ook in 2012 nog een keer op de Olympische Spelen wilt vlammen. Weet niet of een wegprogramma dat vlammen gaat op de baan goed gaat doen.

Al in de 20-er jaren van de vorige eeuw (bron Te midden der kampioenen) beweerde Piet Moeskops (5x wereldkampioen sprint) dat sprinters die een wegachtergrond hebben niet die "jump" konden maken oftewel accelereren. Die hadden altijd een "aanloopje" nodig. Weet het natuurlijk ook niet want het is een theorie van vroeger maar soms zitten er er in oude boerenwijsheden ook wel nuttige tips.

Theo Bos heeft iig dat boek gelezen. Dat beweerde hij in Holland Sport.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 19 dec 2008 21:31

Zie hier, onze nieuwe troeven voor de komende jaren. Bos ligt al voor op schema.

Filmpje
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

wenum
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 nov 2007 15:23

wenum 15 feb 2009 16:57

Theo heeft vandaag zijn eerste wedstrijd gewonnen

http://jornalciclismo.com/?p=2461

Vertaling van google translate:

Theo Bos onstuitbare in eerste test

Theo Bos (Rabobank Continental) heeft vandaag won de Trophy XX RTP / Bewijs eerste, de snelste in de sprint dat eindigde de 160 kilometer van een race met vertrek en aankomst in Faro. De tweede was een renner van de Rabobank Continental, de Belgische Michael van Stayen. Manuel Cardoso (Liberty Seguros) werd de derde plaats. Het oranje team won collectief.

De terugkeer van de Portugese ploeg opleiding is vrij druk, met veel mannen proberen in te nemen standpunten. De vele schermutselingen resulteerde in een zeer drukke race. Een escapade die worden twaalf elementen, maar dat is verloren gegaan als gevolg van esticõe opeenvolgende eenheden, sprong in dat was de eenzame held van de reis, Tiago Machado (Madeinox-Boavista).

Hij rolde boavisteiro alleen al voor ongeveer 40 kilometer en wordt bereikt wanneer mist minder dan 10 duizend meter tot het einde. De absorptie was alleen mogelijk omdat het peloton eindelijk begrepen als drie nationale formaties: Liberty Seguros, Palmeiras Resort-Tavira Prio-en CC Loule Louletano-Aquashow. De nationale inspanningen zou echter winnende in het resultaat van het bewijs, als Rabobank gedomineerd, waardoor een dobradinha in Faro.

De winnaar is een snelheid van vorderingen gemaakt, vooral op het spoor, die al heeft vijf wereld titels.

Candido Barbosa (Prio-Palmeiras Resort-Tavira), een van de illustere rot, het nieuwe seizoen begon slecht. Kort na het overschrijden van de stad het hoofdkwartier van het team af te sluiten op medisch advies. "Ik was het gevoel goed, maar plotseling begon te hebben vreemd gevoel: koude rillingen, gewrichtspijn, spierpijn. Het is een beginsel van influenza. Laten we eens zien of teruggevorderd door de reis naar de Algarve, "verklaarde de gang.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 15 feb 2009 18:33

Yep!! hoorde het op de radio. Het mag dan nog wel geen grootse wedstrijd zijn geweest, maar dit moet voor hem al een flinke opsteker zijn. Geweldig voor Theo, het begin en het gevoel om een wedstrijd te winnen op de weg is er in ieder geval nu.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 15 feb 2009 18:43


foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 15 feb 2009 19:13

Goed voor het zelfvertrouwen + ervaring

Nu nog in een "echte" koers :)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 15 feb 2009 22:07

De rest staat nog wel op de foto;)

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 15 feb 2009 22:21

Sta er van te kijken deze overwinning, 't is maar een 'test' min of meer, maar toch. Hoop dat hij het vertrouwen weer terugwint, en (straks) echt mee kan met de topsprinters in de wat zwaarder aangeschreven koersen. Had na de Ol. Spelen de indruk dat hij niet goed begeleid werd, vooral in mentaal opzicht. Hoop dus dat hij ook goede begeleiding krijgt.
Wat zijn plannen trouwens zijn is mij wat onduidelijk nog, gaat hij dit seizoen bijv. ook al een van de grote rondes rijden?

Plaats reactie