Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vraag: Campa Shamal Titanium of Mavic R-SYS

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 17 sep 2008 22:56

Als je geen zekerheid of de zekerheid opgebroken spaken wil, neem dus de R-SYS.

Ik kan begrijpen dat je er tevreden van bent, mspoon maar je kan toch niet met een uitgestreken gezicht te zeggen dat ze gelijk of beter zijn dan de Shamals... En daar draait het om, welke de beste zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 sep 2008 21:30

Als Campa fan, heb ik nu 1000 km weggetrapt met Mavic Sys-R.
Ik moet zeggen het zijn heerlijke wielen, voldoende stijf maar voelen niet hard aan, ze acceleren heerlijk bij het klimmen. En bij afdalingen heerlijk strak, ze geven geen krimp.

Over de betrouwbaarheid op lange duur durf ik niets te zeggen, maar mijn eerste indrukken zijn erg positief. Mavic had bij mijn geen krediet meer na mijn ervaringen met ES wielen.

PS. het zijn leenwieltjes.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

cruzer
Forum-lid

cruzer 16 jan 2009 16:24

MAVIC VEILIGHEIDSBERICHT [Hardware News] - Annecy, 6/1/2009

DIT BERICHT IS VOOR GEBRUIKERS VAN MAVIC R-SYS VOORWIELEN

Uit zorg voor de veiligheid van haar cliënten kondigt Mavic 06/01/2009 een vrijwillige terugroepactie met betrekking tot de R-SYS voorwielen aan. Dit is een voorzorgsmaatregel.

Mavic heeft ontdekt dat onder bepaalde omstandigheden de buisvormige carbonspaken in de R-SYS wielen kunnen breken. Hierdoor kan de fietser de controle verliezen, vallen en zich bezeren.

Dit betreft alle modellen van de Mavic R-SYS voorwielen (R-SYS, R-SYS test, R-SYS Premium) aangekocht als wielset of als onderdeel van een complete fiets. Deze wielen mogen niet langer gebruikt worden.

Klanten worden aangeraden deze R-SYS voorwielen onmiddellijk naar de Mavic dealer terug te brengen. Vanaf 31 maart zal hen een nieuwe en verbeterde versie van het R-SYS voorwiel gratis bezorgd worden. Tot die tijd zal Mavic haar klanten gratis een stel Aksium wielen geven. Klanten mogen dit stel wielen behouden, ook nadat zij hun nieuwe R-SYS voorwiel ontvangen hebben.

sagax047
Forum-lid

sagax047 16 jan 2009 18:32

Waar blijft mspoon om te beweren dat het fabeltjes zijn? :D

diogenes
Forum-lid

diogenes 16 jan 2009 21:52

>Laten we alle tests en gebruikers ervaringen aan de kant gooien, het enige wat telt is natuurlijk iemand die >nou juist niet zulke wielen heeft en een paar plaatjes heeft van ongelukken met deze wielen. Als je >onderuit gaat, val je ook met normale spaken, nu kost het je alleen een beetje meer.
OK, dus jij neemt de verantwoording op je, begrijp ik? Die dingen zijn gewoon gevaarlijk. Mavic roept die niet voor de grap terug en ik heb nog NOOIT zo maar alle stalen spaken uit een wiel zien breken.
Die renners gaan niet zomaar onderuit. De spaken breken uit de wielen, daarom gaan ze onderuit. Je hebt gelijk ,het kost een beetje meer: je leven met een beetje pech.

Degene die mij op die foto's wees is fietsenmaker en vertelde mij dat hij voorbeelden heeft van deze wielen, die breken ZONDER impact. Gewoon tijdens het rijden. Dat maakt het wel spannend: zouden ze het houden of niet....

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

grev047
Forum-lid

grev047 16 jan 2009 22:23

Amclassic-fan schreef: Volgens mij maakt het voor het feit dat die wielen kunnen imploderen vrij weinig uit of je er ooit mee hebt gereden.

Er is al een terugroepactie van jawel het voorwiel. Dus niet meer mee rijden, maar terug naar de dealer. Voordat deze implodeert. Overigens zijn hier beelden van?

grev047
Forum-lid

grev047 17 jan 2009 16:35

Ja maar iedereen weet toch dat je nooit een Mavic in een Felt mag steken. Das vragen om brokken. Wel mooie beelden. Typisch gevalletje garantie en een paar pleisters.

mspoon
Forum-lid

mspoon 04 feb 2009 21:14

(De wielen zouden onder sommige omstandigheden kunnen breken.)
Nou goed, er zit een kinderziekte in de spaken die verholpen wordt, daarna heb je weer de wielen waar elke ervaringsdeskundige vol lof op elk gebied over te speken is.
Als ik met een ander merk net zulk goede ervaring heb meld ik dat ook.
Orbea Orca, What Else?

fizik
Forum-lid

fizik 07 feb 2009 12:06

mspoon schreef:(De wielen zouden onder sommige omstandigheden kunnen breken.)
Nou goed, er zit een kinderziekte in de spaken die verholpen wordt, daarna heb je weer de wielen waar elke ervaringsdeskundige vol lof op elk gebied over te speken is.
Als ik met een ander merk net zulk goede ervaring heb meld ik dat ook.

Lekker dan, een wiel met kinderziektes. Ik zou er zenuwachtig van worden als ik die wielen in mijn fiets had.

steven880
Forum-lid

steven880 09 feb 2009 13:26

Is er eigenlijk nog een ander verschil tussen de oudere shamals en de 2-way-fit dan dat je op de tweede set ook tubeless kan rijden?

Plaats reactie