Gisteren lekker op m'n gemak een rondje gedaan op m'n stalen Merckx. Rij ik langs de loosdrechtse plassen op een fietspad waar een stukje voor mij een stelletje fietst. Nu zit er op die Merckx nog geen bel dus mijn gebruikelijke tactiek ging niet op. Maar even verderop was al het einde van het fietspad in zicht zodat ik gewoon over de weg kon inhalen. Dus ik besloot vaart te minderen en zo rustig uit te rijden zodat ik er daar langs kon fietsen.
Op het moment dat ik mijn benen stil hield en zo rustig dichterbij kwam hoorde de man mij aankomen. Hij twijfelde geen moment, greep direct zijn vrouw/vriendin bij de arm en riep "Pas op, een wielrenner!". Waarna hij haar zo het gras naast het fietspad op trok.

Ik moest zo lachen dat ik moest oppassen om zelf niet aan de andere kant het gras in te rijden. Maar met een vriendelijk bedankje ben ik er toch maar voorbij gereden. Wie weet wat ze daar in het gras van plan waren....

Klinkt erg bekend! De ruziende echtparen (vaak twee koppeltjes zelfs) die mijn komst veel te serieus nemen. Vaak met als gevolg dat de vrouw alsnog reageert alsof, nouja ik weet eigenlijk niet wat die dan denkt, maar vrolijk midden op de weg het voetje aan de grond zet om toch eens achterom te kijken wat er aan de hand is.