Vermogens enzo, SRM, Powertap etc.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Interessant! Hopelijk binnenkort betrouwbare vermogensmeters te koop voor minder dan 1000 euro.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Een Powertap kun je (althans 2de hands) toch wel voor die prijs krijgen?
Een SRM kan je ook tweedehands ook onder de 1000 euro krijgen. Beetje zoeken, maar dan lukt het.
Powertap is niet interessant, want ik gebruik meerdere wielsets. Een 2e-hands SRM wel, maar dan vaak niet draadloos, en met ANT is integratie met m'n Garmin mogelijk, wat ook wel interessant is.
De metrigearoplossing lijkt ideaal, want niet gebonden aan 1 wielset of 1 fiets
De metrigearoplossing lijkt ideaal, want niet gebonden aan 1 wielset of 1 fiets
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
De metrigear vind ik ook een erg interessant stukje techniek. De prijs zal ergens rond de 1000 dollar liggen dus binnenkort een power meter voor minder dan 1000 euro, het blijft veel geld natuurlijk.
Metrigear heeft ook een blog, waar hele interessante info op staat dus als je je eens wilt verdiepen in hun systeem kijk op: http://www.metrigear.com/blog/
Ik ben erg onder de indruk! Als het goed is komt hij Q1 2011 op de markt.
Metrigear heeft ook een blog, waar hele interessante info op staat dus als je je eens wilt verdiepen in hun systeem kijk op: http://www.metrigear.com/blog/
Ik ben erg onder de indruk! Als het goed is komt hij Q1 2011 op de markt.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ben ik van op de hoogte maar het concept blijft hetzelfde en de techniek ook. De naam wordt alleen anders namelijk garmin vector ipv de metrigear vector. Garmin en metrigear werken gewoon samen aan de power meter, garmin zal dan de merknaam gaan worden waaronder men verder gaat.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Powertap issue:
Ik heb nu een klein jaar een powertap. Deze werkte heel goed samen met mijn Garmin 705. Kort geleden zijn de batterijen van de hub leeg geraakt (wel normaal na 6000km). Maar vanaf dat moment is het een drama geworden. Ik heb erna al 4x batterijen in de hub vervangen over maar 200km in 6 dagen. Ik heb (ook) silver oxide type 337 gebruikt (conform de handleiding). Na het batterijen verwisselen ziet de garmin de hub, prima dus, maar dan na al 30 miunuten fietsen of de ochtend erna is er geen hub meer te zien op de garmin en dus geen signaal.
Mijn vragen,
-) is er iemand bekend met dit euvel?
-) Zo ja, wat is er aan te doen? Tips!?
-) Is het (technisch) mogelijk dat een hub de batterijen zeer versneld leeg trekt (door kortsluiting ergens of zo)?
Ik heb nu een klein jaar een powertap. Deze werkte heel goed samen met mijn Garmin 705. Kort geleden zijn de batterijen van de hub leeg geraakt (wel normaal na 6000km). Maar vanaf dat moment is het een drama geworden. Ik heb erna al 4x batterijen in de hub vervangen over maar 200km in 6 dagen. Ik heb (ook) silver oxide type 337 gebruikt (conform de handleiding). Na het batterijen verwisselen ziet de garmin de hub, prima dus, maar dan na al 30 miunuten fietsen of de ochtend erna is er geen hub meer te zien op de garmin en dus geen signaal.
Mijn vragen,
-) is er iemand bekend met dit euvel?
-) Zo ja, wat is er aan te doen? Tips!?
-) Is het (technisch) mogelijk dat een hub de batterijen zeer versneld leeg trekt (door kortsluiting ergens of zo)?
Sporters die van afzien houden kunnen maar het beste ongetraind blijven.
[quote="Amclassic-fan"]Metrigear is opgekocht door Garmin...[/quote]
Las zojuist inderdaad net de nieuwsbrief met het nieuws. Zo werkt het. Goed idee uitwerken en hopen dat je wordt opgekocht door een grotere vis.
Las zojuist inderdaad net de nieuwsbrief met het nieuws. Zo werkt het. Goed idee uitwerken en hopen dat je wordt opgekocht door een grotere vis.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O