Alles over vakanties op én met de fiets

luik bastenaken luik

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 08 aug 2008 21:02

[quote="colnagofreak"]Sterkte kalkko, veel succes met je herstel en hopelijk hou je er voor geen nadelige gevolgen aan over!
Volgend jaar dan maar opnieuw proberen![/quote]

Dankje Colnagofreak, gelukkig ben ik nog redelijk jong (39) en is de kans groot dat het allemaal goed komt, ben een paar uur na de val al geopereerd, Erik Dekker brak ook ooit eens zijn heup en vier maanden later was hij weer in top conditie, aan die voorbeelden hou ik me dan maar vast.

gr,

Koos

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 aug 2008 11:36

Gisteren L-B-L maar weer gereden, geboft met het weer gezien de laatste dagen en het weer van vandaag.
Prima fietsweer, meest zonnig matige briesje en rond de 20 graden.

Ik zie kans door een parcours wijziging in de eerste fase verkeerd te rijden, lekkere afdaling van 5 km. Helaas moet ik hem dus ook weer op.

Terug op de route, richting Bastenaken met iets meer klimmetjes door de routewijziging.
Tien kilometer voor Bastenaken heb ik nog kettingbreuk, met dank aan de aardige man die mij weer op weg helpt met zijn kettingpons! Ben na 5 min, alweer op weg.

De rest van de dag gaat het gewoon goed, met 241 km op de teller ben ik om 4 uur terug in Luik. Kortom nog een goede training voor de Otztaler, nog 3 weken.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 10 aug 2008 12:54

Gisteren de 130 km gereden, door routewijzigingen zat de rosier er niet bij, maar daar kregen we onder andere de Thier de Coo voor terug, 17% max en behoorlijk lang. LBL was mijn eerste min of meer klimtoertocht. Ik heb gisteren vooral genoten van het mooie weer en de omgeving. Ik was rond 15.30 uur weer terug in Luik. De grootste tegenvaller is dat je helee dag lekker in de bossen fietst (frisse lucht enzo) en dat je dan Luik inrijdt. Wat een ongelofelijk stinkstad is dat zeg.
Verder heb ik me verbaasd over de snelheid waarmee sommigen tegen de bulten op fietsen. Ik was allang blij dat ik alles fietsend boven kon komen. Maar goed, volgend jaar de 170 km maar proberen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 10 aug 2008 13:01

Nu ik hier naar buiten zit te kijken en de regen zie neerplenzen, besef ik hoe goed we gisteren zijn weg gekomen. De hele dag prima weer gehad, mer behoorlijk wat zon. Het was een mooie route (ik heb de 170 km gereden) en prima organisatie. Ook een pluim voor de prima verzorgingspost bovenop de Wanne, daar was vanalles te krijgen: Water, sportdrank (inclusief nieuwe bidon als je wilde), bananen en repen. Over de omleiding ivm het wegvallen van de Rosier was ik niet zo te spreken, het was geen fijne weg en ik kwam geen moment in mijn ritme. Maar dat kan ik de organisatie niet kwalijk nemen. Al met al dus erg lekker gefietst gisteren, hoewel ik wel erg blij was met de laatste 20 dalende/vlakke kilometers terug naar Luik. De benen zaten toen inmiddels behoorlijk vol. Op deze manier is het toch lekker aankomen in Luik, ben je meteen een beetje uitgefietst.
Nog een tip voor de organisatie: zet bovenaan de Redoute wat vrijwilligers weg om de weg vrij te houden, het slibte daar behoorlijk dicht.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 10 aug 2008 13:13

Ik heb gisteren de 170 km versie gereden , wat uiteindelijk 163 km was. Er waren enkele route-veranderingen aangebracht door verschillende omstandigheden.

Ivm de ontzegging om de Rosier en de Vecquee over te rijden .

Op de Wanne moest je nu rechtsaf om via de Stockeu af te dalen , omdat aan de weg van afdaling via Wanneranwal gewerkt werd .

Normaal gaat men via Lorce ri de Baraque de Frataire , nu reden we via Werbomont .

Op die afdaling van de Stockeu , was er in de 1e bocht naar rechts een aanrijding en lag er glas van een achteruit op de weg . De auto had ook een redelijk deuk opgelopen en een toerder stond te bellen . Ik heb geen fietser op de weg zien liggen , wel eentje die stond te telefoneren.

Wat soms wel opvalt is dat men met een te kleine versnelling een klim oprijdt , je ziet ze dan snel ronddraaien en weinig meters maken .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 10 aug 2008 13:36

inderdaad een perfecte dag, (begin was wel even zoeken voor een parkeerplaats, wat een zooi is dat in Luik)

en respect voor de 235 km fietsers die je op het laatste nog steed voorbij vliegen,worden deze dan nooit moe?

ik was al blij dat ik overal fiestend ben bovengekomen, er waren wel veel wandelaars op de Tier de Coo.

Maar die mooie handdoek op het laatst maakt veel goed


Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 10 aug 2008 14:08

In de afdaling van de Wanne, net voordaat je links de Stockeu (naar beneden) opdraait, heb ik ook een valpartij gezien. Was net gebeurd volgens mij. Een fietser was volgens mij tegen een naar rechts afslaande auto met aanhanger gereden. Er stonden al redelijk wat mensen bij, dus ik ben doorgereden. Hoop wel dat het allemaal meegevallen is, ik kan me voorstellen dat het een flinke valpartij is geweest (was een erg snelle afdaling namelijk).
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 10 aug 2008 14:31

Veel fietsers gaan gewoon , met te weinig klimtraining of te weinig kilometers in de benen , zo'n tocht rijden. Natuurlijk liggen de heuvels en klimmen niet overal voorhanden , daarom is het toch belangrijk om vooraf enkele malen in Zuid-Limburg wat te oefenen.

In de AGR zie dit ook voorbij komen , te weinig km's en te weinig getraind op het klimmen . Dan gaan de eerste klimmen nog wel , maar daarna eisen de afstand en de zwaardere klimmen hun tol.

Ik zie ze me ook regelmatig voorbij fietsen , net voor een klim en even verder rij ik ze , bijna vrolijk , weer voorbij . En ik weeg 100 kg .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 aug 2008 14:36

Toch maar een hotel i.p.v. de tent.
6.30 vertrekken is voor mij toch wel vroeg
Geen beter fiets weer dan dit
De wegen waren gelukkig droog
4x lek? (anders nooit) voornamelijk tijdens het afdalen
En ja ik rem pompend
Wat was ik blij dat ik toch een 29 achter had gemonteerd (voor 34)
Gezellige deelnemers , hadden altijd wel tijd voor en praatje
Afdaling wanne met m,n 95kg echt gevaarlijk , gelukkig was je gewaarschuwd
Mooi landschap, Luik spuuglelijk
Redoute is zwaar na 200km
Laatste stuk nog genoeg over , voor het vlakke dan 35km/u was geen probleem
Klim vermogen was zo goed als op
Organisatie was top
Eens (LBL) maar nooit meer, 235km is toch wel een takken eind
Nog wel PR over 2 jaar
@colnagofreak 4 uur en weer terug met pech, ik vind het knap
Toch nog na afloop naar huis gereden (randstad) geen probleem
Zondag,s kan na training met m,n groep me lichaam (hart) moeier zijn
Zondag weer helemaal het mannetje, maar ff en dag geen fiets;-)







kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 10 aug 2008 14:48

top dag, 170 km met 3 maten. was mijn eerste keer, wijzigingen vielen mij niet op, laat staan hoe al die pukkels heten!
na 80 km lek op een steentje, scheur in de band, komt er een nedelandse Audi langs, ik zwaaien ze stoppen inderdaad een volgauto. ik kan een bandje van hun kopen en de pomp ff lenen wat wil je nog meer!! dank hiervoor.
volgende keer zelf een bandje meenemen.
na 100 km soep en cola, dat had ik eerder moeten hebben ben weer helemaal top daarna . de redoute viel me mee na alle verhalen. 15.30 binnen 23 gemiddeld.
ik de parkeergarage bij het hotel wat gesopt met een flesje water, shampoo en een washandje ging prima. 20.00 thuis, tevreden!

Funny the way it is

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 10 aug 2008 15:32

Hoe doen ze het toch, 1 mooie dag en dan LBL. De dag ervoor weggespoeld op de Loorberg waarna we op de camping de ene na de andere stortbui naar beneden zagen komen. Gelukkig op de dag zelf mooi en ook de wegen vond ik redelijk schoon. Ruim een 1/2 uur sneller gereden over de 235 dan vorig jaar, hellingen liepen over het algemeen ook beter, heeft al het klimmen dit jaar zijn vruchten afgeworpen.
Op de vlakkere stukken in een paar goede groepjes gezeten en de laatste 20km met 1 van m'n fietsmaatjes die dag de sokken er in gezet naar Luik.
Dat ongeluk op na de Wanne leek toch wel ernstig, zag verder geen slachtoffer liggen oid, politie stond er bij, leek onder controle. Ach, als je ziet hoe sommige ook blind door een binenbocht duiken hou je je hart soms vast en dan ben ik toch geen bange daler.
Heb me in ieder geval weer prima vermaakt, veel mooi materiaal gezien maar ook fietsen warvan ik het op zich al een prestatie vond om er op naar boven te rijden.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 aug 2008 15:48

[quote="mao"]
@colnagofreak 4 uur en weer terug met pech, ik vind het knap
Toch nog na afloop naar huis gereden (randstad) geen probleem






[/quote]

Klopt 2 uur opgestaan, half drie weggereden!
Wil altijd graag dicht bij de start staan, was om 10 voor vijf in Luik.
Tochtje rijden, douche pakken en weer naar huis, half acht weer thuis.
Doe dit al jaren zo, 1x geslapen in Luik dat vond ik pas echt een ramp! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie