Pagina 4 van 5

Geplaatst: 25 jul 2008 01:19
door litespeed
Die Felt frames kunnen mij niet zo bekoren door met name de verlopende bovenbuis richting de zitbuis.

Ik vind zelf de Lapierre frames erg fraai. Met name door de 'cleane' buisaansluitingen. Ik hou niet zo van die overmaatse aansluitingen. Maar ik heb geen idee of Lapierre een goed merk is in termen van garantie, service, (lak)kwaliteit, etc. Ik ga nu enkel af op het uiterlijk.

Verder had ik wel gedacht dat er het afgelopen jaar een revival van titanium aan zat te komen met onder andere Vannicholas en tita modellen van Cube en Gazelle, naast de al gevestigde namen. Maar dit zet toch niet echt door als ik kijk naar wat ik onderweg tegenkom en de hoeveelheid die hier gepost wordt.

Geplaatst: 25 jul 2008 20:42
door bikeboss
Net als Trek, Cannondale en Specialized was Felt initieel een MTB-constructeur. Sedert enkele jaren hebben zij zich ook op de markt der raceframes gestort en doen met de sponsoring van Garmin een mooie zet om er snel een vaste stek te veroveren. Om een klinkende naam te worden moeten ze m.i. enkele kleppers aantrekken om op een Felt belangrijke overwinningen te behalen. Dat geldt trouwens ook voor o.a. Kuota. Dat zo weinig jeugdrenners en wielertoeristen op de toch heel mooie Lapierre rijden heeft er waarschijnlijk alles mee te maken dat Lapierre nooit echte vedetten heeft gehad (Gilbert kan dat nog worden, maar niet meer op Lapierre).


Katyusha op Musseeuw? Dat wordt een onvervalst 'wespennest'! :D

Geplaatst: 26 jul 2008 00:35
door mao
Fondriest
Kan niet missen , duur en exclusief en met historie.
http://www.fondriestbici.com/eng/home.html
Fabrikant gaat een mega contract aan met een russische oliebaron en word de hit van 2009.

Geplaatst: 26 jul 2008 01:18
door columbus
Voor de mensen zelf hoop ik canyon, ik weet niet of ze in 2009 een grote ploeg gaan sponsoren, maar als dit zou zijn, kunnen die kaders wel eens heel goed gaan verkopen: als je voor nog geen 1500 euro een pro-kader + vork kan krijgen, koop je dit toch. Cycle collstrop was nu niet echt een topploeg, wel regelmatig in de aanval. Als er nu meer mensen wisten dat Mercado (bij unibet) met een Al reed, had die ook wel meer verkocht (prof kader voor nog geen 900 euro!!!
Maar voor mezelf hoop ik dat dit nog niet gebeurt, nu is een canyon nog exclusief (of toch redelijk, 3 ploegmaats met zelfde zwarte Al kader enkel heb ik de 2008 versie), en als er teveel mensen mee rondrijden, zou ik toch niet zo leuk vinden.
Ik wil gewoon dingen hebben die niet veel mensen hebben.

Geplaatst: 26 jul 2008 01:30
door osensei
Lapierre vind ik erg mooi, en hoop op een mogelijke rebirth van Principia?

Geplaatst: 26 jul 2008 01:43
door jsparie
Nu Giant er eindelijk in geslaagd is een ook volgens Duitse normen voldoende stijf en licht top frame te maken kan dat wel eens aan een comeback beginnen. Ze raakten de laatse jaren toch wat ondergesneeuwd door een aantal nieuwe merken. Maar wie weet zeker als er ook in de tour weer sucessen mee behaald worden. Zoals nu het geval is.

Geplaatst: 26 jul 2008 23:13
door panache
Combinatie van 1. en 2. ...

1.
mister_arby schreef: Meestal zie je dat een merk een hype wordt als er een pro tour ploeg 'goed' mee fiets. CSC doet/deed het lekker dus wil iedereen een Cervelo.


2.
mouse schreef:museeuw bikes, Tinkoff gaat er mee rijden.
Dat wordt lachen :)

'k voorspel dat 2009 voor velen een jaar van geldgebrek wordt

Felt

Geplaatst: 27 jul 2008 20:53
door dehulk
Zoals Havana al zei een schitterende fiets , denk alleen dat het nog een tijdje gaat duren voordat ze in Nederland op de markt komen ,was met cervelo in de begin periode ook een probleem.

Geplaatst: 27 jul 2008 20:57
door fizik
Mooie fiets, de kleding van het slipstream-team vind ik ook erg mooi.

Geplaatst: 27 jul 2008 22:46
door bikeboss
Slipstream is nu Garmin. De nieuwe outfit is ook leuk, alleen vind ik een witte koersbroek maar niets.

Geplaatst: 28 jul 2008 01:48
door ivo1
de ''nieuwe'' merida target 6 misschien? je kunt zien dat merida in de laatse 5 jaar een hele grote ontwikelling heeft ondergaan als het gaat om hun carbon frames. met de target 6 claimen ze een frame van 900 gram en een voorvork van maar 280 gram. ook de stijfheidswaarden van het frame lijken goed te zijn. en als merida zo door gaat met zijn ontwikkelingen kan ik me best voorstellen dat ze tot de besten gaan behoren al dan niet gaan worden!

Geplaatst: 28 jul 2008 10:07
door amclassic-fan
Zullen ze 1e een ProTour ploegen moeten gaan sponsoren, anders wordt 't nooit een grote hype.