Maarten Ducrot
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
@ interesantor: de correctie van Herbert had ik gemist.
Dat gezeur over verzetten moet Ducrot ook eens mee ophouden, klopt helemaal niks van.
Dat gezeur over verzetten moet Ducrot ook eens mee ophouden, klopt helemaal niks van.
he stelletje kriticasters. Iedereen maakt toch wel eens een foutje (wie hier wist dat bij een aankomst bergop de zelfde-tijd-bij-valpartij regel niet geldt?). Verder kan ik ze nergens op onwaarheden betrappen, maar dat kan ook aan mijn eigen onwetendheid liggen. Wat maakt overigens dat er helemaal niks klopt van dat gezeur over verzetten? Ik vind het duo Ducrot-Dijksta nog wel onderhoudend en zeker beter aan te horen dan het commentaar op de Belg.
Verder kun je voor wat meer technische achtergrond en interviews nog terecht bij Eurosport, zij hebben interviews en verslag vanuit de "pits" voorafgaand aan de ettappes.
Verder kun je voor wat meer technische achtergrond en interviews nog terecht bij Eurosport, zij hebben interviews en verslag vanuit de "pits" voorafgaand aan de ettappes.
Ducrot beweert dat de renners normaal een 11-21 steken. Dat klopt helemaal niet, de meesten rijden de hele tour met één cassette (zeker de klassementsrenners), namelijk een 11-23. De mindere goden steken een 12-25 in de bergen. De 11-21 wordt wel gebruikt in de tijdrit, maar dat heeft een andere reden namelijk dat op een Campa Glibi wiel alleen 9 speed past.
Ducrot: "ze rijden op de 17 achter"
Herbert: "ze rijden hier zelfs buitenblad"
Ducrot: "het kan ook de 15, de 19 of de 21 zijn"
Ja, zo kan ik het ook wel
Ducrot: "ze rijden op de 17 achter"
Herbert: "ze rijden hier zelfs buitenblad"
Ducrot: "het kan ook de 15, de 19 of de 21 zijn"
Ja, zo kan ik het ook wel
Moet trouwens constateren dat alleen de belgen de valpartij van schumacher meteen hebben zien gebeuren. Zowel de nos als eurosport zagen het pas daarna....Hebben de belgen misschien een breedbeeld tot hun beschikking....of letten ze gewoon beter op...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
perik schreef:he stelletje kriticasters. Iedereen maakt toch wel eens een foutje (wie hier wist dat bij een aankomst bergop de zelfde-tijd-bij-valpartij regel niet geldt?). Verder kan ik ze nergens op onwaarheden betrappen, maar dat kan ook aan mijn eigen onwetendheid liggen. Wat maakt overigens dat er helemaal niks klopt van dat gezeur over verzetten? Ik vind het duo Ducrot-Dijksta nog wel onderhoudend en zeker beter aan te horen dan het commentaar op de Belg.
Verder kun je voor wat meer technische achtergrond en interviews nog terecht bij Eurosport, zij hebben interviews en verslag vanuit de "pits" voorafgaand aan de ettappes.
Pardon? Die gasten oefenen hun beroep uit; commentaar geven bij beelden. Lijkt mij dat je dan toch op z'n minst de koersregels kent. Kan niet moeilijk zijn hoor. Schumacher had het volgens mij ook meteen door en dat lijkt mij nu ook geen "licht".
De Belgen waren dan weer zo chauvinistisch om de gevolgen van de val alleen op Devolder te betrekken :/
Dat van die verzetten is volgens mij een 'het oude wielrennen' ding. Toen ik laatst afstapte tijdens een klassieker stond er een oudere man (schat 55) ook direct: "Om hier mee te kunnnen moet je 53x15 kunnen rondtrappen." (Waarom ie er over begon was me een raadsel, hij had vast niet gezien wat ik gestoken had).
Maarten Ducrot is technisch een beetje blijven hangen in zijn gloriejaren. Trainingszones, vermogenmeters, trapfrequenties: daar deden ze in zijn tijd veel minder aan...
Nu maak je 'indruk' door 400 Watt weg te trappen in laag D3 (niet voor ons weg gelegd), toen als je op de 53x11 reed.
Neemt niet weg dat ik Ducrots aanstekelijke enthousiasme zeer nadrukkelijk kan waarderen. Dat ie er soms naast zit boeit me niet, noch dat zijn gespeelde verbazing ("Wat gebeurt..."). Het is niet de meeste creatieve stijlfiguur, maar 't is geen dichter. Het is een ex-prof.
Om kort te gaan: Ducrot is wat mij betreft de leukste (niet noodzakelijk de beste) commentator van het Nederlands taalgebied.
Maarten Ducrot is technisch een beetje blijven hangen in zijn gloriejaren. Trainingszones, vermogenmeters, trapfrequenties: daar deden ze in zijn tijd veel minder aan...
Nu maak je 'indruk' door 400 Watt weg te trappen in laag D3 (niet voor ons weg gelegd), toen als je op de 53x11 reed.
Neemt niet weg dat ik Ducrots aanstekelijke enthousiasme zeer nadrukkelijk kan waarderen. Dat ie er soms naast zit boeit me niet, noch dat zijn gespeelde verbazing ("Wat gebeurt..."). Het is niet de meeste creatieve stijlfiguur, maar 't is geen dichter. Het is een ex-prof.
Om kort te gaan: Ducrot is wat mij betreft de leukste (niet noodzakelijk de beste) commentator van het Nederlands taalgebied.
Uiteraard kijken de Belgen met extra interesse naar de prestaties van hun landgenoten. Lijkt me logisch.
"Wij" kijken ook voortdurend naar Menchov. Dijkstra-Ducrot hadden ook niet door dat het tijdverlies van Mechov door de val van Schumacher kwam. Detail. "Menchov doet goede zaken voor het klassement en verliest maar 6 seconden op.........".
"Wij" kijken ook voortdurend naar Menchov. Dijkstra-Ducrot hadden ook niet door dat het tijdverlies van Mechov door de val van Schumacher kwam. Detail. "Menchov doet goede zaken voor het klassement en verliest maar 6 seconden op.........".
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
LVGH schreef:De Belgen waren dan weer zo chauvinistisch om de gevolgen van de val alleen op Devolder te betrekken :/
tja, zonder die val stond De Volder waarschijnlijk nog een plekje hoger, dwz. tussen Valverde en Menchov. Hij staat nu 9de, Montfort 13de... en waar zijn de noorderburen? :p
'k Vind het trouwens nog veel chauvinistischer als de commentatoren voor een Rus respectievelijk een Australier (2 eigenlijk!) beginnen te supporteren
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
havana schreef:Ducrot beweert dat de renners normaal een 11-21 steken. Dat klopt helemaal niet, de meesten rijden de hele tour met één cassette (zeker de klassementsrenners), namelijk een 11-23. De mindere goden steken een 12-25 in de bergen. De 11-21 wordt wel gebruikt in de tijdrit, maar dat heeft een andere reden namelijk dat op een Campa Glibi wiel alleen 9 speed past.
Ducrot: "ze rijden op de 17 achter"
Herbert: "ze rijden hier zelfs buitenblad"
Ducrot: "het kan ook de 15, de 19 of de 21 zijn"
Ja, zo kan ik het ook wel
Kijk das nou een goed punt. Het geemmer over het buitenblad van Chavanel, terwijl hij eigenlijk niet bijzonder veel zwaarder reed dan zijn vluchtmakker (die de 39 of 42 voor had). Ik vermoed dat Maarten ook nog gewoon de 7-8 speed Cassettes in zijn hoofd heeft, want 11-23 is idd standaardkost. Ik kan me inderdaad herinneren dat men in die tijd bergop veel zwaarder trapte (of iig een lager beenritme), vandaar al dat gedans wat we vroeger zagen.
Ik snap dit gebrek aan technische kennis trouwens niet helemaal, want Maarten fiets nog steeds (volgens mij ook clubkoersen?), dus hij moet toch wel weten van tien speed Cassettes^^. Ik concludeer dan ook dat Maarten één van die profs was die op elke fiets die ze onder zijn hol duwden weg zou rijden.. techniek boeide hem blijkbaar niet.
Wat mij overigens wel enorm verbaasde als de heren commentatoren (incl de Belgen) was het enorme verschil in Beenritme in de tijdrit. Er werd bijna ouderwets zwaar rondgeduwd (Oke, geen Gonchar taferelen^^). Millar en Cancellara werden best verrassend gepasseerd door "stoempers" Kirchen en Schumacher. Evans reed ook zwaarder dan ik verwachtte (schoof ook finaal naar het puntje van zijn zadel, teken dat hij groot reed).
Het was in ieder geval optisch enorm lastig in te schatten, Schumacher leek helemaal niet zo lekker te draaien als de anderen, maar hij perste er een prima tijd uit met heel behoorlijk constante tijden (maakte wel het gat in de eerste helft, maar ging niet koppie onder.