Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa 11 speed lelijk.........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2008 11:59

GastheerG schreef:
Daniel1975 schreef:De shifters van DA begin ik bijna mooier te vinden dan de nieuwe Campa's.....
Ik heb voor vanmiddag een afspraak voor je gemaakt.


Kunnen we samen, ik schreef toch heel duidelijk "BIJNA" :p :D
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 jul 2008 14:04

DA shifters:
kapjes komen los als je ernaar kijkt
rubbers sluiten helemaal niet aan
een gat zo groot als... waar modder zich graag ophoopt.

SRAM heeft het tenminste in 1 keer goed gedaan.
11speed zijn gewoon topshifters, je ziet de kwaliteit ervan afdruipen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 25 jul 2008 14:14

Vind de prijs ook nog wel meevallen!

Zag net bij MathSalden dat de SuperRecord voor 1599 verkocht gaat worden!

En is die SRAM Red niet iets van 1800 a 1900?!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jul 2008 14:20

Wie heeft er beweerd dat 11 speed kwalitatief slecht is? Het ging om het uiterlijk.

De kwaliteit beoordelen lijkt me nogal lastig, want volgens mij heeft niemand hier nog op de nieuwe spullen gereden en De zwarten al helemaal niet want die rijdt volgens mij alleen maar met archaïsch Campa spul (waar overigens niks mis mee is).

Dat verhaal over "benchmark" is overigens lachwekkend, daar zal iedereen het over eens zijn :D

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 jul 2008 15:32

Laten wij eerlijk zijn: sinds de overgang van buiscommandeurs naar STI/Ergo is er technisch niets meer verbeterd. Beetje carbon erbij, wat gewicht er af, maar geen daadwerkelijke innovatie.
En wie zit er nu echt op 11 speed te wachten?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 jul 2008 15:57

niemand wacht op 11speed. En het is niet omdat ik er niet op rijd, dat ik niet nu al weet dat het top is. Campa heeft nl. nog nooit (hout vasthouden, misschien een enkele keer) een product van de markt gehaald. Eerst altijd uitvoerig getest, daarna losgelaten als het echt goed is.
Record schakelt als een trein, sneller op en af dan DA, het is lichter, je schakelt er nooit naast, je schakelt niet per ongeluk als je remt...Het is duurder, maar ook gewoon beter. Meer woorden ga ik er niet aan vuilmaken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 jul 2008 16:11

Vroeger reed ik uitsluitend Campa, maar ben er van afgestapt omdat ik continu tikkende 9S bracketassen in mijn Pinarello had. Die werden op het laatst door de FM vastgezet met 2 soorten Loctite en dan hield het bijna 1 ritje lang en dan begon de ellende weer. Toen ben ik op Shimano overgestapt, alhoewel ik Campa mooier vind en het waardeer dat je alles uit elkaar kan halen en zelf kan repareren. In ieder geval was ik van de ellende met de trapas af toen ik een Shimano groep monteerde.

Verder vond ik dat de veren in de rechter shifter niet zo heel lang goed bleven (bij mij zo'n 16000 km oftewel nog geen jaar) en die verving ik dan maar zelf omdat de FM dat weigerde te doen.

Van een bevriende FM in de VS, die Shimano haat en een groot Campa fan is, hoorde ik dat hij niet enthousiast was over de kwaliteit van de QS shifters. En dan is het nog zo dat je maar 1 gang tegelijk kan schakelen met de goedkopere Campa groepen. Dus om nu te zeggen dat alles bij Campa 100% perfect is, dat gaat mij nou net iets te ver.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jul 2008 16:14

Ik denk dat De Zwarten zijn

Afbeelding

iets teveel draagt :D

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 25 jul 2008 16:17

Wel een echt mooie bril, trouwens!

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie