[quote="Janbianchi"]Dat je accillespees pijn doet komt omdat je kuitspier te kort is? Omdat er links geen last van heb, dat zou dus kunnen betekenen dat mijn beenlengte verschilt, of heb ik het nu fout?
Met die rek oefeningen moet ik nog maar even wachten tot alles weer normaal voelt zeker?[/quote]
Doordat de kuitspier te kort was, werd te snel/vaak aan de pees getrokken o.i.d. Een klein beenlengteverschil heb ik waarschijnlijk ook inderdaad (is toen voor het eerst aan het licht gekomen), pijnlijke achillespees was aan de kant van het kortere been.
Pijn in knie
-
- Forum-lid
Bedankt voor jullie reactie's, zal eerst eens wat rust nemen en daarna langzaam wat dingen veranderen aan mijn fiets. En wat rek oefeningen doen, en dan hopen dat het goed komt.
Ietwat late reactie op:
"Ik heb ook last aan de buitenzijde van de linkerknie. Het pijnlijke punt zit net onder de knie aan de buitenkant. Vooral met aanzetten en bergop is het gevoelig.
Mijn huisarts komt waarschijnlijk met de tip "6 weken rusten" maar dit vind ik geen oplossing.
Iemand een tip welke aanpassingen ik moet gaan proberen?"
Ik had er ook last van, en ik denk dat het de IT-band is/was (http://en.wikipedia.org/wiki/Iliotibial_band_syndrome). Ik heb 1.5 week de fiets niet aangeraakt, toen mijn schoenen verder van de cranks gezet zodat de tenen meer naar buiten gedraaid kunnen worden. Sindsdien, geen last meer gehad.
"Ik heb ook last aan de buitenzijde van de linkerknie. Het pijnlijke punt zit net onder de knie aan de buitenkant. Vooral met aanzetten en bergop is het gevoelig.
Mijn huisarts komt waarschijnlijk met de tip "6 weken rusten" maar dit vind ik geen oplossing.
Iemand een tip welke aanpassingen ik moet gaan proberen?"
Ik had er ook last van, en ik denk dat het de IT-band is/was (http://en.wikipedia.org/wiki/Iliotibial_band_syndrome). Ik heb 1.5 week de fiets niet aangeraakt, toen mijn schoenen verder van de cranks gezet zodat de tenen meer naar buiten gedraaid kunnen worden. Sindsdien, geen last meer gehad.