Jaloers op kleine mannetjes
-
- Forum-lid HC
1.75 is een mooie maat. Te klein is eerder een nadeel als een voordeel. Jaloers zal ik normaal niet zijn op kleine renners zeker niet als je weet hoe onze samenleving op lengte is gefocussed en welke nadelen er aan een geringe lengte verbonden zitten.
Had een trainingmaat van 1.68 en dat ziet er op een fiets (reed een 51 cm frame) en toen de film met austin powers net uit was werd er net iets te vaak mini-me naar hem geroepen....
Overigens is klein zijn zonder extreem talent enkel een voordeel in de bergen, op alle andere terreinen zijn grotere renners (meer vermogen) gewoon in het voordeel.
Had een trainingmaat van 1.68 en dat ziet er op een fiets (reed een 51 cm frame) en toen de film met austin powers net uit was werd er net iets te vaak mini-me naar hem geroepen....
Overigens is klein zijn zonder extreem talent enkel een voordeel in de bergen, op alle andere terreinen zijn grotere renners (meer vermogen) gewoon in het voordeel.
-
- Forum-lid
Racefietsen zien er naar mijn idee het mooist uit zo rond 55 cm. Als ik kijk naar de fiets van bijvoorbeeld Commesso dan lijkt het net of hij op een kinderfiets rijdt, ziet er echt niet uit, net kabouter Plop.
Als het over framematen gaat snap ik alleen niet zo goed waarom iedereen ook zijn of haar gewicht noemt, dat heeft er toch niets mee te maken? Klinkt als: ik ga een route rijden van 50 km en doe dit met maat 46.
Als het over framematen gaat snap ik alleen niet zo goed waarom iedereen ook zijn of haar gewicht noemt, dat heeft er toch niets mee te maken? Klinkt als: ik ga een route rijden van 50 km en doe dit met maat 46.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik ben zelf 1.95 lang, ik rij op een specialized allez sport (knalrood) 2008 sloping.
Ik vind persoonlijk dit frame in de grootste maat 61 cm sloping het mooist van alle maten.
Ik ben niet jaloers op kleine baasjes.
Nog niet misschien!!!
Ik vind persoonlijk dit frame in de grootste maat 61 cm sloping het mooist van alle maten.
Nog niet misschien!!!
paar honderd kilometer per week maar elke keer als ik fiets denk ik "ik moet meer gaan fietsen\'\'
-
- Forum-lid
de lynx schreef:Ik ben zelf 1.95 lang, ik rij op een specialized allez sport (knalrood) 2008 sloping.
Nog niet misschien!!!
Bij veel sporten hebben de minder groten, pak 'm beet <1.85 m, het heel moeilijk om zich te handhaven laat staan te manifesteren. Bij fietsen ligt dat toch anders. Met alle respect, ukkie Bettini wereldkampioen op de weg, middenmaat Cancellara wk tijdrijden (n.b om een peloton in finale gedurende de laatste 7 km 10 tot 5 seconden voor te blijven is een wereldprestatie, zag ik Armstrong nooit doen), de buffels zoals TB gaan de strijd aan gedurende de laatste km, Sella liet ons genieten van z'n klimcapaciteiten in de Italiaanse bergen. In alle maten en lengten is er voor ieder wat wils.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Hoi,
Eeeeh.....middenmaat Cancellara? Ik noem 1m86 nou niet echt middenmaat of klein toch?
Ben zelf 1m81 en dat is gemiddeld nog steeds voor Nederland dacht ik.....effe een Google gedaan en dat is correct. In 2006 was de gemiddelde Nederlandse man 1m81. Ik ben dus heel gewoon
Mvg, Zorro
Eeeeh.....middenmaat Cancellara? Ik noem 1m86 nou niet echt middenmaat of klein toch?
Ben zelf 1m81 en dat is gemiddeld nog steeds voor Nederland dacht ik.....effe een Google gedaan en dat is correct. In 2006 was de gemiddelde Nederlandse man 1m81. Ik ben dus heel gewoon
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
"middenmaat Cancellara wk tijdrijden "
Weet niet of je Cancellara ooit live heb gezien maar gezien het feit dat jij iemand met 1.86 en de bijnaam het beest als middenmaat bestempeld vermoed ik dat jij toch wel groter dan 2 meter moet zijn
Weet niet of je Cancellara ooit live heb gezien maar gezien het feit dat jij iemand met 1.86 en de bijnaam het beest als middenmaat bestempeld vermoed ik dat jij toch wel groter dan 2 meter moet zijn
Jongens, ik ben er van overtuigd (sterker nog, ik zíé ) dat ook kleine mannekes hard kunnen fietsen . Hét voorbeeld is Wladimir Gottfried. Die man is tussen de 1.50 en 1.60 lang, en heeft werkelijk een ukkiefietsje. En op dat ukkiefietsje zit dan een 56 buitenblad gemonteerd... Levert geweldige beelden op . Hij is trouwens wereldkampioen bij de vrije renners geweest.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Ben eigenlijk verbaasd dat er tegenwoordig zoveel lange profrenners zijn, b.v. Bert Roesems (silence lotto): 196 cm / 81 kg. Er zitten in dezelfde ploeg nog 2 reuzen in dezelfde lengtemaat.
Zouden die op standaard fietsen rijden ?
Zijn er nog langere kerels in het profcircuit ?
Ga nu weer even Randy Newman draaien (short people)
Zouden die op standaard fietsen rijden ?
Zijn er nog langere kerels in het profcircuit ?
Ga nu weer even Randy Newman draaien (short people)
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
-
- Forum-lid
Sharkman 1 schreef:"middenmaat Cancellara wk tijdrijden "
Haha, ik meet 173 dus een ieder boven de 180 is in mijn optiek zowiezo groot. Ik heb een poging gedaan de jaloezie-faktor te bestrijden. TB en Magnus Bäckstedt zitten qua lengte en gewicht weer een trapje boven Cancellara. En als ik zo lees wat de gemiddelde lengte is van de forummer hier moet Cancellara aan de jongens vooraan vragen of ze een bier voor hem willen bestellen......
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
Ben niet echt jaloers op die kleine mannetjes moet ik zeggen. Ben zelf 1,90m en rijd op een 61cm Ridley Phaeton (= een 60cm met langere bovenbuis). Dat vind ik er nog erg fraai uitzien. Grotere framemaat wordt er idd niet mooier op.
Maar bij mannetjes van 1.75 en kleiner vind ik de houding vaak niet mooi ogen, het lukt met zo'n lengte gewoon niet om mooi vlak te zitten, zie bv. Bettini. Die zit op de racefiets als een ATB'er vind ik, veel te rechtop. Dan liever wat meer lengte en een mooie vlakke, horizontale rug als je onderin de beugels zit.
Maar bij mannetjes van 1.75 en kleiner vind ik de houding vaak niet mooi ogen, het lukt met zo'n lengte gewoon niet om mooi vlak te zitten, zie bv. Bettini. Die zit op de racefiets als een ATB'er vind ik, veel te rechtop. Dan liever wat meer lengte en een mooie vlakke, horizontale rug als je onderin de beugels zit.
1,98 meter.
Het grootst voordeel is misschien nog wel dat reguliere framematen in groter hoeveelheden geproduceerd worden. Vorige week bij mijn lokale cube dealer geweest, alle middenklasse alu modellen van 62 cm en 64 zijn voor dit jaar al uitverkocht. En dat in juni.
Het grootst voordeel is misschien nog wel dat reguliere framematen in groter hoeveelheden geproduceerd worden. Vorige week bij mijn lokale cube dealer geweest, alle middenklasse alu modellen van 62 cm en 64 zijn voor dit jaar al uitverkocht. En dat in juni.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is absoluut niet vroeg, nieuwe modellen komen al vanaf augustus weer binnen voor 2008. Ieder 2008 frame wat ze dan nog hebben kost geld omdat ze met korting weg moeten. Een fiets moet je in het najaar kopen, dan is alles altijd leverbaar en heb je de grootste kans dat de fiets wel voor het seizoen wordt geleverd.