Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Singlespeed project Benotto

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 21 jun 2008 01:15

:-)

Hij is nu Singlespeed Gerard, bmx freewheel vandaag gemonteerd, wielen nog even gericht en de lagers gedemonteerd, schoongemaakt en weer van nieuw vet voorzien. Loopt weer alsof ze zo uit de winkel komen...

Uiteraard straks even kijken naar de kettinglijn als alles weer gemonteerd is. Maar eerst moet het frame nog drogen om dan een blanke laklaag te krijgen.

Alle andere (oude) onderdelen heb ik afgelopen week al helemaal schoongemaakt en liggen klaar om weer opgebouwd te worden.

Moet zeggen dat zo'n project veel voldoening geeft, weinig kosten en je ziet de oude onderdelen weer opleven met wat geduld en veel schoonmaken.

Kosten tot nu toe: € 50,00 (incl aanschaf fiets) en een spuitbus die ik nog had liggen. Er moeten eigenlijk alleen een paar banden op maar die heb ik nog genoeg (licht gebruikt) liggen.
Misschien dat ik het nog net onder de € 75,00 euro kan houden.

ps. Ik zie ook graag foto's van zo'n projectje maar mijn laptop is gisteren gecrasht en daar stonden de foto's dus op.... :-(
"Try not. Do or do not......there is no try"

speric
Forum-lid HC

speric 21 jun 2008 01:20

niet meer op de camera dus ? :(

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 21 jun 2008 01:39

Nee vrees ik niet, ik ben nog bezig om de oude laptop te recoveren, als dat lukt heb ik de foto's waarschijnlijk ook weer terug, maar.....tot nu toe nog niet gelukt.

noppie
Forum-lid

noppie 21 jun 2008 15:19

Kun je er niet 1tje voor mij bouwen, als je toch zo aan het hobbyen bent.
kiekeboe

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 21 jun 2008 16:57

Als je betaald wel, maar dat zal wel het probleem zijn.

noppie
Forum-lid

noppie 22 jun 2008 18:41

[quote="andromeda"]Als je betaald wel, maar dat zal wel het probleem zijn.[/quote]

Daar heb je wel gelijk in. Maar je kunt niet alles hebben, 14 dagen terug heb ik een nieuwe racefiets (2000,-- euri) gekocht en eigenlijk zou ik ook een baanfiets willen hebben, maar ja dat kan bruin niet trekken en als bruin het kon trekken dan wordt ook de vrouw verdrietig, want die wil graag nieuwe meubelen en dat zit ik steeds af te houden. Om een lang verhaal kort te houden, ik ben wel erg nieuwsgierig naar de totale kosten als de fiets af is.
kiekeboe

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 22 jun 2008 18:44

Ik zit nu op 75,00 euro, en daar komt eigenlijk niet meer bij. Morgen waarschijnlijk opbouwen, de vork hangt nog even te drogen na een laatste laklaag.

Ik verwacht bij het opbouwen niet meer tegen te komen dus blijft het bij die 75,00 euro totaal, waarbij de fiets via marktplaats 30,00 euro kostte.

ps nu heb ik besloten om hem zelf te spuiten maar als ik hem had laten poedercoaten was er zo'n 85 euro bijgekomen voor stralen en coaten.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 22 jun 2008 20:19

:D:D:D

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 22 jun 2008 20:21

De Trapas en het achterwiel net even erin gezet en ik denk dat de kettinglijn zo standaard wel goed komt.

Freewheel zit er gewoon opgedraaid en het crankstel (nog niet helemaal aangedraaid) met het enkele blad aan de buitenzijde gemonteerd. Verschil is zo'n 3 mm momenteel.

Alleen twijfel ik nog welke ketting ik moet gebruiken, de originele of de (cheap ass chinese) baanketting die ik nog heb liggen?

Plaats reactie