Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

hb123
Forum-lid

hb123 09 feb 2009 15:33

wel optimitiche voorspelling:) maar zou goed kunnen!
sja

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 feb 2009 15:36

Zal lastig worden want als ik goed ben geïnformeerd dan staat hij in Parijs-Nice alvast niet aan de start... :)

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 09 feb 2009 20:42

owww ok dom van me!!!(shame on me).
Dan strepen we parijs Nice door. Moet ik es ff kijken waar ie wel kan winnen.

Tja misschien Tirreno Adriatico...maar denk dat daar niet echt zijn prioriteiten liggen, Dauphine Libere is meer voorbereiding...

De rest blijft zo staan.

MVG

hb123
Forum-lid

hb123 09 feb 2009 23:04

in de tour de witte trui
sja

bmiller
Forum-lid

bmiller 10 feb 2009 10:43

Witte trui zou mooi zijn. Leuk duel met T Dekker en A Schleck.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

quarante
Forum-lid

quarante 10 feb 2009 19:49

Hij rijdt dit jaar z'n eerste Tour dus hij zal denk ik niet zo snel voor eigen kansen gaan. Knechten voor Menchov zal het waarschijnlijk worden, tenzij snel duidelijk is dat Gesink beter is dan Menchov wat best kan gebeuren uiteraard. Hopelijk laat Gesink zich niet teveel ketenen aan Menchov en kan hij voor zichzelf rijden.

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 10 feb 2009 20:43

Ik wil niet teveel een pessimist zijn maar misschien is het niet reeel te verwachten dat hij de lijn van vorig jaar kan doortrekken (als hij zich in dat tempo zou doorontwikkelen zit hij zo aan de 600 Watt!). Na dat fantastische vorig jaar kan hij best een minder jaar hebben, meerijden in de tour, een keer zich laten zien in een bergetappe zou voor mij al genoeg zijn... hij is nog jong, zijn tijd komt wel. Het blijft natuurlijk speculeren maar de voorjaarskoersen zullen meer duidelijkheid geven... wat mij betreft de verwachtingen een beetje temperen zodat we niet een 2e T. Dekker krijgen die tot nu ook ook nog niet aan de (onterechte) torenhoge verwachtingen kon voldoen.

Groet

hb123
Forum-lid

hb123 21 feb 2009 17:07

waarom zou je niet veel van hem mogen verwachten, T. dekker deed het ook goed maar toen ze veel van hem gingen verwachten kom hij het niet meer. hij kon de druk niet aan Contador was ook nog heel jong toen hij zijn eerste tour won hij kon de druk wel aan het is afwachten of Gesink het wel aan kan (ik denk het wel)
sja

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 21 feb 2009 23:13

Persoonlijk lijkt me Gesink ook wat stabieler dan Dekker. Als je nu ziet wat zijn vooruitgang in de tijdrit is van de Ronde van California tov vorig jaar.....
We laten ons verrassen..
Ik hoop dat Gesink ook in de tour de status van beschermde renner krijgt.

MVG

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 21 feb 2009 23:58

hb123 schreef:[...]T. dekker deed het ook goed maar toen ze veel van hem gingen verwachten kom hij het niet meer. hij kon de druk niet aan [...]
Heb je wel gekeken vorig jaar? Kijk enkel eens naar de resultaten in AGR, WP en LBL. En kijk dan eens naar het lijstje van Robert (zonder wat af te doen aan de prestaties van Robert, want wat hij daarna en nu in Californie heeft laten zien is natuurlijk buitengewoon knap!). De groeicurve van Thomas was enorm al die jaren. Kijk eens naar zijn erelijst. Dat die lijn vervolgens ook neerwaartse bewegingen vertoont is niet meer dan normaal. Daaruit concluderen dat hij de druk niet aan zou kunnen is gewoon kolder.

Als er 1 was die de druk enorm opvoerde met z'n 'gepeperde', zelfverzekerde uitlatingen, dan was hij dat zelf. Als hij die druk niet aan zou kunnen, had hij die uitspraken echt niet gedaan al die jaren.

soilworker
Forum-lid

soilworker 22 feb 2009 02:14

litespeed schreef:
hb123 schreef:[...]T. dekker deed het ook goed maar toen ze veel van hem gingen verwachten kom hij het niet meer. hij kon de druk niet aan [...]
Heb je wel gekeken vorig jaar? Kijk enkel eens naar de resultaten in AGR, WP en LBL. En kijk dan eens naar het lijstje van Robert (zonder wat af te doen aan de prestaties van Robert, want wat hij daarna en nu in Californie heeft laten zien is natuurlijk buitengewoon knap!). De groeicurve van Thomas was enorm al die jaren. Kijk eens naar zijn erelijst. Dat die lijn vervolgens ook neerwaartse bewegingen vertoont is niet meer dan normaal. Daaruit concluderen dat hij de druk niet aan zou kunnen is gewoon kolder.

Als er 1 was die de druk enorm opvoerde met z'n 'gepeperde', zelfverzekerde uitlatingen, dan was hij dat zelf. Als hij die druk niet aan zou kunnen, had hij die uitspraken echt niet gedaan al die jaren.

+1

Dekker komt wel weer. Lijkt mij niet meer dan normaal dat je ook een slechte periode kan hebben (Als Dekker die al gehad heeft). Is ook iets typisch Nederlands dat wanneer het slecht gaat het meteen ook helemaal bagger is en het niets meer gaat worden.
Ik las ook ergens dat Contador het wel op zo'n jonge leeftijd al wel kan. Soms duurt het gewoon wat langer voordat een renner er echt staat. Contador is een uitzondering.

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 22 feb 2009 14:57

Het was voor Dekker ook wel een heftig jaar. Weggewerkt bij de Rabo, omdat ie volgens hun eigenwijs was en de expertise van een italiaanse dokter vraagt. En dat werd allemaal gedoogd totdat de resultaten iets minder waren, en toen begonnen ze te zagen. Maar feit is dat de Rabo een kleurrijk figuur en een klasse renner is kwijtgeraakt aan de concurrentie. En ik verwacht wel (en dat is wel weer heel interessant) dat TD echt wel zijn best gaat doen om het rabo-karretje een keer flink in de poep te rijden, bv in de AGR....dat ie bv de quick steps gaat helpen om een Raborenner terug te halen...

MVG

Plaats reactie