Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

furk
Forum-lid

furk 10 jun 2008 13:33

Das waar, genoeg voor een explosief sprintje...

Ik hoop trouwens wel dat ie zijn leven weer op de rails krijgt en geen tweede VDB wordt. Dat zou zonde zijn. Hopelijk heeft Quickstep een bedreven psycholoog die meer kan dan praten over presteren onder druk.

[edit]
@thja14: Daar heb je een punt. Die verkeersovertredingen zijn mijn inziens ook veel kwalijker.

provo
Forum-lid

provo 10 jun 2008 13:35

Het mag dan wel buiten competitie geweest zijn maar als je als topsporter 3 dagen voor de competitiehervatting nog aan de coke zit, dan heb je volgens mij toch te maken met een drugsprobleem.

Ik meen mij ook te herinneren dat enige tijd geleden Jean Marie Dedecker, Belgisch politicus, hier al mee naar de media was gestapt, hij had weet van een Belgische toprenner en entourage/ploegmakkers die tijdens feestjes aan de drugs zaten. Dedecker werd toen net niet gestenigd en zou dat enkel gezegd hebben om stemmen te winnen, het was toen verkiezingstijd. Lefevre en Boonen hebben toen gedreigd met een proces maar ik weet niet of dat er ooit gekomen is.

Mocht nu nog aan het licht komen dat Boonen ook doping gebruikt hebben dan zal ik niet meer van m'n stoel vallen van verrassing.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 10 jun 2008 13:40

Zo zie je maar: de waarheid achterhaald zich wel! Tom Dom! Maar hij zal helaas niet de enige zijn...
Niets is wat het lijkt..

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 jun 2008 13:42

ik begrijp niet waarom Boonen niet zou kunnen sportief gestraft worden voor het gebruik van doping? Ulrich werd na zijn ongeval met zijn auto onder invloed van stimulerende middelen toch ook een half jaar geschorst terwijl hij reeds verschillende maanden gekwetst was.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 10 jun 2008 13:42

Dopingtechnisch is het misschien geen overtreding, maar dom is het wel. Het geeft volgens mij vooral aan dat Tommie met bepaalde dingen niet echt goed om kan gaan. Maar dat is niet echt nieuws lijkt me. Of het aan zijn succes ligt, aan het voetstuk waar hij op geplaatst wordt, of dat hij zich anders ook niet had weten te gedragen is natuurlijk niet te zeggen. Hoe dan ook erg jammer.

Overigens vind ik zijn rijgedrag verreweg het kwalijkst. Wat mij betreft nemen ze zijn rijbewijs definitief in. Die coke dat moet ie zelf maar uitzoeken.

dario
Forum-lid

dario 10 jun 2008 13:44

Mij stoort het ook erg dat zijn onverantwoorde rijgedrag (m.i. toch oneindig veel erger dan cocaïnegebruik - want rechtstreeks een bedreiging voor derden) met de mantel der liefde bedekt wordt. Terwijl hij nota bene nog niet zo lang geleden het gezicht was voor een campagne voor meer verkeersveiligheid... Straf!

(ter vergelijking: gewezen rijkswachter en Belgisch parlementslid Flor Coninckx, die jarenlang het VRT-TV-programma rond veilig verkeer 'Kijk Uit' presenteerde en nadien verkeersdeskundige was van zijn partij, werd recent publiek aan de schandpaal genageld en uit zijn functie ontheven omdat hij bij een alcoholcontrole positief had getest; "Verkeersdeskundige Flor Coninckx dronken achter het stuur" kopten alle kranten - terwijl hij géén 180 reed, en wie weet misschien maar 0.6 of zo had geblazen...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

soffatti
Forum-lid

soffatti 10 jun 2008 13:48

Zal Boonen morgen wel starten in Dutch Food Valley Classic?

craze
Forum-lid

craze 10 jun 2008 14:00

en weer een schandaal erbij in de wielerwereld, het houdt niet op!
in het cachot met hem, niet vanwege de coke maar dat andere akkefietje...is een recidivist dus moet maar eens op program, net zoals de gewone mens.
nee, voor Tom ff geen Tour en dergelijke!
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

oldboy
Forum-lid

oldboy 10 jun 2008 14:19

Als is Tom nog zo snel,....de waarheid achterhaalt hem wel!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 10 jun 2008 14:25

Hahaha.....ik ben benieuwd hoe die volgende QuickStep reclame eruit gaat zien. Tommeke met zijn snufferd over het laminaat aan het 'stofzuigen'.

Daar gaat het imago van de 'ideale schoonzoon'.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

oldboy
Forum-lid

oldboy 10 jun 2008 14:27

LOL@ZorroI

Plaats reactie