Body? probleem easton vista
Nou, mijn Vista's zijn vandaag teruggekomen na een garantieclaim bij Futurumshop. Heb de wielen anderhalve week geleden opgestuurd, met duidelijke omschrijving van het probleem (er was zijdelingse speling op het wiel gekomen, door slijtage van de lagers in de body). Maak ik de doos open, zie mijn wiel erin staan, en that's it. Geen begeleidend schrijven met een mededeling wat er aan gedaan is, erg vreemd.
Bij inspectie lijkt het er op dat het body probleem niet is verholpen, het komt op me over dat de wielset is bekeken, teruggestopt, en weer is teruggestuurd. Het inslijten op de body is wel aangepakt, door de stukjes opkomend body af te vijlen zodat ik er mijn cassette weer makkelijk terug op kan zetten. Morgen dus maar eens kijken of er nog speling op staat, maar ik vind het bijzonder raar dat er verder niets wordt gecommuniceerd dan "uw bestelling is verzonden (betreft garantieclaim, geen bestelling)". Wekt op mij de indruk dat futurumshop echt een stel dozenschuivers is, en verder niets. Met alle respect, dit kan netter worden opgelost. Toch een teleurstelling na de gemakkelijke acceptatie van de garantieclaim.
Kan ik dus weer gaan bellen om er achter te komen wat er met het achterwiel is gebeurd...
Bij inspectie lijkt het er op dat het body probleem niet is verholpen, het komt op me over dat de wielset is bekeken, teruggestopt, en weer is teruggestuurd. Het inslijten op de body is wel aangepakt, door de stukjes opkomend body af te vijlen zodat ik er mijn cassette weer makkelijk terug op kan zetten. Morgen dus maar eens kijken of er nog speling op staat, maar ik vind het bijzonder raar dat er verder niets wordt gecommuniceerd dan "uw bestelling is verzonden (betreft garantieclaim, geen bestelling)". Wekt op mij de indruk dat futurumshop echt een stel dozenschuivers is, en verder niets. Met alle respect, dit kan netter worden opgelost. Toch een teleurstelling na de gemakkelijke acceptatie van de garantieclaim.
Kan ik dus weer gaan bellen om er achter te komen wat er met het achterwiel is gebeurd...
CamU schreef:Nou, mijn Vista's zijn vandaag teruggekomen na een garantieclaim bij Futurumshop. Heb de wielen anderhalve week geleden opgestuurd, met duidelijke omschrijving van het probleem (er was zijdelingse speling op het wiel gekomen, door slijtage van de lagers in de body). Maak ik de doos open, zie mijn wiel erin staan, en that's it. Geen begeleidend schrijven met een mededeling wat er aan gedaan is, erg vreemd.
Bij inspectie lijkt het er op dat het body probleem niet is verholpen, het komt op me over dat de wielset is bekeken, teruggestopt, en weer is teruggestuurd. Het inslijten op de body is wel aangepakt, door de stukjes opkomend body af te vijlen zodat ik er mijn cassette weer makkelijk terug op kan zetten. Morgen dus maar eens kijken of er nog speling op staat, maar ik vind het bijzonder raar dat er verder niets wordt gecommuniceerd dan "uw bestelling is verzonden (betreft garantieclaim, geen bestelling)". Wekt op mij de indruk dat futurumshop echt een stel dozenschuivers is, en verder niets. Met alle respect, dit kan netter worden opgelost. Toch een teleurstelling na de gemakkelijke acceptatie van de garantieclaim.
Kan ik dus weer gaan bellen om er achter te komen wat er met het achterwiel is gebeurd...
of je kiest voor een internetshop of je kiest voor een lbs hé ... dat het contact niet evenredig verloopt tussen de twee lijkt me evident.
Je hebt wel wat gekozen voor wat jij noemt "dozenschuivers" hé.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn easton Vista's maar kan jouw probleem met futurumshop niet beamen. Futurumshop heeft zich (in verband met mijn vakantie) hard gemaakt voor een snelle levering en vervangende oplossing.
Wat mij betreft doe je Futurumshop dan ook zeer tekort met de term dozeschuivers...
Wat mij betreft doe je Futurumshop dan ook zeer tekort met de term dozeschuivers...
Opgeven is geen optie!
@TS-Biker: Het probleem waar ik met deze garantieclaim tegen aan loop heeft niets te maken met het feit dat ik die wielen via internet koop. Laat ik het in het volgende voorbeeld illustreren:
Je gaat naar je LBS, koopt daar een fiets met daarin een extra wielset: die wielset vertoont na korte tijd gebreken en komt in aanmerking voor een garantieaanspraak. Ik ga met mijn wiel terug naar mijn LBS, die neemt het wiel in ontvangst en handelt de zaak daarna af met de importeur. Na twee weken krijg ik een telefoontje, ga terug naar mijn LBS, en haal mijn wiel weer op. Dan loop ik daar toch ook de deur uit in de veronderstelling dat mijn garantieclaim is afgehandeld? Ik ga er bij mijn LBS toch ook niet van uit dat ik er nog naar hoef te vragen of er iets aan is gebeurd als ik daar wegloop?
Dit probleem heeft niets met het feit te maken dat futurumshop via internet handelt en je lbs dat wellicht niet doet. Dit heeft alles te maken met de gebrekkige communicatie tussen degene die de garantieclaim afhandelt (uiteindelijk is het Veltec dat bepaalt of ik voor een garantieclaim in aanmerking kom of niet) en de eindklant. Ik kan vanuit hier niet beoordelen of de kink in de kabel bij Veltec of futurumshop zit.
Daarnaast, van futurumshop had ik dezelfde dag dat ik mijn garantieclaim meldde nog een nette mail dat ik mijn wiel via antwoordnummer terug kon sturen, dus dat is zeker wel netjes gedaan.
@kappa-man: ik ben verder ook absoluut te spreken over futurumshop en hoop na morgen dezelfde positieve ervaringen te hebben.
Je gaat naar je LBS, koopt daar een fiets met daarin een extra wielset: die wielset vertoont na korte tijd gebreken en komt in aanmerking voor een garantieaanspraak. Ik ga met mijn wiel terug naar mijn LBS, die neemt het wiel in ontvangst en handelt de zaak daarna af met de importeur. Na twee weken krijg ik een telefoontje, ga terug naar mijn LBS, en haal mijn wiel weer op. Dan loop ik daar toch ook de deur uit in de veronderstelling dat mijn garantieclaim is afgehandeld? Ik ga er bij mijn LBS toch ook niet van uit dat ik er nog naar hoef te vragen of er iets aan is gebeurd als ik daar wegloop?
Dit probleem heeft niets met het feit te maken dat futurumshop via internet handelt en je lbs dat wellicht niet doet. Dit heeft alles te maken met de gebrekkige communicatie tussen degene die de garantieclaim afhandelt (uiteindelijk is het Veltec dat bepaalt of ik voor een garantieclaim in aanmerking kom of niet) en de eindklant. Ik kan vanuit hier niet beoordelen of de kink in de kabel bij Veltec of futurumshop zit.
Daarnaast, van futurumshop had ik dezelfde dag dat ik mijn garantieclaim meldde nog een nette mail dat ik mijn wiel via antwoordnummer terug kon sturen, dus dat is zeker wel netjes gedaan.
@kappa-man: ik ben verder ook absoluut te spreken over futurumshop en hoop na morgen dezelfde positieve ervaringen te hebben.
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad , moest 80 euro voor een nieuwe body betalen , Veltec gebeld en het antwoord was dat ik de cassette niet goed aangedraaid had , wat ik wel goed aangedraaid had 40 nm .
Ik heb hun ook gevraagd waarom sommige hier op het forum hun body wel vergoedt krijgen ,daar kreeg ik geen antwoord op .
Volgende keer voor mij geen Easton meer , over de nieuwe serie Easton hoor je ook alleen slechte verhalen .
Ik heb hun ook gevraagd waarom sommige hier op het forum hun body wel vergoedt krijgen ,daar kreeg ik geen antwoord op .
Volgende keer voor mij geen Easton meer , over de nieuwe serie Easton hoor je ook alleen slechte verhalen .
Toch vind ik het vreemd dat het blijkbaar zoveel wisselt. Ik rij al lang met Circuits, mijn vrouw met Vista's en nog wat fietsmaatjes met Vista, SL en Circuit. Tot nu toe wel wat braampjes op bodies gezien (dat heb je met alu), maar geen gekraak of rare speling...
CamU schreef:Nou, mijn Vista's zijn vandaag teruggekomen na een garantieclaim bij Futurumshop. Heb de wielen anderhalve week geleden opgestuurd, met duidelijke omschrijving van het probleem (er was zijdelingse speling op het wiel gekomen, door slijtage van de lagers in de body). Maak ik de doos open, zie mijn wiel erin staan, en that's it. Geen begeleidend schrijven met een mededeling wat er aan gedaan is, erg vreemd.
Bij inspectie lijkt het er op dat het body probleem niet is verholpen, het komt op me over dat de wielset is bekeken, teruggestopt, en weer is teruggestuurd. Het inslijten op de body is wel aangepakt, door de stukjes opkomend body af te vijlen zodat ik er mijn cassette weer makkelijk terug op kan zetten. Morgen dus maar eens kijken of er nog speling op staat, maar ik vind het bijzonder raar dat er verder niets wordt gecommuniceerd dan "uw bestelling is verzonden (betreft garantieclaim, geen bestelling)". Wekt op mij de indruk dat futurumshop echt een stel dozenschuivers is, en verder niets. Met alle respect, dit kan netter worden opgelost. Toch een teleurstelling na de gemakkelijke acceptatie van de garantieclaim.
Kan ik dus weer gaan bellen om er achter te komen wat er met het achterwiel is gebeurd...
Precies hetzelfde meegemaakt, zie eerdere post, wacht nog steeds op antwoord. Inmiddels heb ik de wielen voor de tweede keer opgestuurd, zelfde klacht. Kreeg vorige week een mailtje dat ze waarschijnlijk een dezer dagen terugkomen.
Ben benieuwd.
Zoals CamU hierboven reeds aanhaald is Futurumshop enkel tussenpersoon aan gezien garantie afgehandeld wordt via de invoerder. Dit is Veltec. Communicatie met Veltec is zowieso belabberd (beetje alsof een particuliere koper maar tot het plebs behoord).
Veltec op zijn beurt stuurt uw Easton materiaal ook nog eens door naar een Easton Service Center (ESC) waar uw onderdeel dan hersteld of vervangen wordt. Zonder ook maar de minste uitleg komt uw onderdeel dus terug van een ESC. Ook niet als je er een brief bijsteekt met uitleg wat er gebeurd is, wat je wilt dat er gebeurd en of ze uitleg willen verstrekken.
Easton EA70 met spaakbreuk gehad. Opgestuurd met begeleidende brief en de vraag om het wiel van de grond af opnieuw te spaken.
Teruggekregen zonder uitleg en enkel de gebroken spaak was vervangen. Dit was op het zicht al te zien, ook zat er aan de askant nog een beetje vuil en als het wiel volledig herspaakt was geworden hadden er tenminste strepen in dit vuil moeten staan. Echter, het vuillaagje was nog mooi egaal. Resultaat: spaken zijn zelfs niet losgeweest, dus volledig herspaken is niet gebeurd ondanks uitdrukkelijke vraag.
Veltec op zijn beurt stuurt uw Easton materiaal ook nog eens door naar een Easton Service Center (ESC) waar uw onderdeel dan hersteld of vervangen wordt. Zonder ook maar de minste uitleg komt uw onderdeel dus terug van een ESC. Ook niet als je er een brief bijsteekt met uitleg wat er gebeurd is, wat je wilt dat er gebeurd en of ze uitleg willen verstrekken.
Easton EA70 met spaakbreuk gehad. Opgestuurd met begeleidende brief en de vraag om het wiel van de grond af opnieuw te spaken.
Teruggekregen zonder uitleg en enkel de gebroken spaak was vervangen. Dit was op het zicht al te zien, ook zat er aan de askant nog een beetje vuil en als het wiel volledig herspaakt was geworden hadden er tenminste strepen in dit vuil moeten staan. Echter, het vuillaagje was nog mooi egaal. Resultaat: spaken zijn zelfs niet losgeweest, dus volledig herspaken is niet gebeurd ondanks uitdrukkelijke vraag.
Futurumshop kon mij niet vertellen wat er met mijn wiel is gebeurd. In mijn mail heb ik gevraagd of ik opheldering kon krijgen over de garantieprocedure en dan met name of ik antwoord kon krijgen op de vraag wat er nu precies met mijn wiel is gebeurd. Daarnaast heb ik melding gemaakt van het feit dat mijn achterwiel op hoge snelheid nu een rare zoem produceert.
Mij is geadviseerd om naar mijn LBS te gaan om daar te laten controleren of dat geluid voor problemen kan zorgen. De mail die mij gestuurd is luidde letterlijk als volgt:
Mij is geadviseerd om naar mijn LBS te gaan om daar te laten controleren of dat geluid voor problemen kan zorgen. De mail die mij gestuurd is luidde letterlijk als volgt:
Los van het feit dat ik de mail twee keer moet lezen om hem uberhaupt te begrijpen krijg ik slechts antwoord op 1 van mijn 2 vragen. Uit deze mail kan ik echter niet opmaken of Veltec dit niet naar futurumshop heeft gecommuniceerd of dat futurumshop het niet naar mij communiceert. Of, zoals Lange_666 hierboven vermeld, de fout bij het ESC ligt. We gaan weer contact opnemen met Futurumshop.Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email.
Ik heb contact gehad met de levaricer.
Ze geven aan dat het wellicht het snelste is om even naar de
dichtstbijzijnde dealer (fietsenmaker) te gaan om daar te laten horen.
Ze kunnen het misschien direct verhelpen of toch beoordelen dat het
terug moet naar ons. Dit alles om het prosec te versnellen. Omdat als ze
terug moeten het toch weer enkele weken zal duren voordat u ze terug
heeft.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 16 apr 2006 15:23
Ik heb iets van 650 km gereden met mijn vista's en ook mijn body is al zichtbaar beschadigd. Maar als ik alles lees over gekraakt en getik, hou ik mijn hart vast.
Heb ze ook bij Futurumshop besteld. De body insmeren met vet zou dat nog iets helpen tegen het invreten?
Heb ze ook bij Futurumshop besteld. De body insmeren met vet zou dat nog iets helpen tegen het invreten?
Je moet je body niet insmeren met vet.
Het enige wat zou kunnen helpen is je sluitring goed HARD aandraaien.
Het enige wat zou kunnen helpen is je sluitring goed HARD aandraaien.