Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Aanschaf nieuwe fiets

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 27 mei 2008 22:40

Hoi

Vandaag is er contact geweest met de vertegenwoordiger van Focus.

Als ik voor de focus cayo expert kies kan ik helaas niet voor de Easton wielen gaan.Wel heb ik van hem de garantie gekregen dat de fulcrum racing 5 wielen
tot 120 kg geschikt.In mijn geval dus meer als voldoende.Tevens heb ik 2 jr. garantie op de wielen en mocht blijken dat er problemen zijn worden deze door Focus opgelost zodat ik toch de juiste wielen heb.

Als ik de prijzen naast elkaar leg van alle andere reeds genoemde modellen dan
blijft de Focus toch uiteindelijk bovenaan het lijstje staan

Voordelen voor mij

Familie korting ( broertje werkt bij de FM)
Carbone frame met dura ace accesoires.
Korte link met de Fm en Focus en dus wat extra service.Mocht ik nog
andere onderdelen willen vervangen kan ik op een leuke korting rekenen.

Voor mijn budget ( ong 2000 €) kan ik nu een fiets kopen + nog wat extra
artikelen (nieuwe fietscomp. met hartslagmeter,been/arm warmers.Triathlon stuurtje.).Ook zat er mischien nog wel wat focuskleding in het verschiet als ik voor de Focus zou kiezen.

Inmiddels heb ik wat geinformeerd bij medefietsers die op focus rijden en deze zijn eigenlijk allemaal tevreden.

Dit alles is voor mij de reden dat ik voor de onderstaande fiets kies.

http://www.focus-bikes.com/bike_detail. ... 938&do=idx

Voor zover iedereen bedankt voor de hulp en zodra ik de fiets binnen heb zal ik de foto's wel gaan plaatsen hier op het forum.

Gr ramon

optico
Forum-lid

optico 28 mei 2008 00:48

Nette fiets, veel plezier ermee!

Foto's??? Als je hem hebt.. ;)
Loeki Pro

erwin.oosterbeek
Forum-lid

erwin.oosterbeek 28 mei 2008 23:18

Ik heb de trek 1.9 en ben uiterst tevreden. Hoewel dit pas mijn 2de fiets is die ik heb aangeschaft vind ik hem toch wel erg stabiel overkomen. Prima groep! De wielen zou ik wel verwisselen voor Eastons want de Bontragers zijn niet veel soeps.

Maar met jouw budget ga je hoe dan ook een prima fiets vinden. Die Focus is wel schitterend overigens.

Succes!
De jacht is mooier dan de vangst!

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 31 mei 2008 00:46

Hoi

Zoals het er nu uitziet komt de fiets in week 24.Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden.

In eerst instantie voor een triple gekozen maar door moeilijkheden met het leveren van de triple in mijn maat is het toch een compact geworden

Wordt de race uitvoering 50/39.rear 12-27

Hopelijk kan ik het weekend van 15 juni eens flink gaan toeren met mijn nieuwe bike

Gr ramon

Plaats reactie