Ben zelf voor de Aero+ gegaan.
Meerprijs is relatief op totale som.
Ik heb de wielen naar goede gewoonte bij de fabrikant zelf besteld en zelfs een korting van 100 gekregen omdat ze 10 jaar aan directe verkoop doen.
Woensdag besteld en donderdag geleverd.
De decals waren reeds gekleefd (nochtans gevraagd dit niet te doen) maar het boogje ging er zeer makkelijk af.
Hieronder het resultaat:
[img=http://lh3.ggpht.com/GellaertsG/SHmN3Pi ... Canyon.jpg]
Corima aero of aero plus
fdegrove schreef:Hoi,
Mooie fiets maar heb je al eens wat anders geprobeerd dan die beenharde Tufo tubes?
Ciao,
Vertel... ik ben een leek wat betreft tubes. Ik ging ervan uit dat Corima degelijke tubes zou aanbevelen.
Ik moet wel zeggen dat het wel beenhard aanvoelde maar dat was volgens mij te wijten aan het geheel (stijve, weinig comfortabele kader icm hoog profiel velgen).
havana schreef:De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.
Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.
Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.
Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.
dat klinkt als een goede optie. en je kunt er in dat geval meteen mooie zwarte spaken in laten zetten waar kan je de Aero velg los bestellen?
t.a.f.k.a.e.h.
zazu schreef:fdegrove schreef:Hoi,
Mooie fiets maar heb je al eens wat anders geprobeerd dan die beenharde Tufo tubes?
Ciao,
Vertel... ik ben een leek wat betreft tubes. Ik ging ervan uit dat Corima degelijke tubes zou aanbevelen.
Ik moet wel zeggen dat het wel beenhard aanvoelde maar dat was volgens mij te wijten aan het geheel (stijve, weinig comfortabele kader icm hoog profiel velgen).
Hoi,
Tufo tubes zijn gewoon rotzooi. Nergens goed voor.
Probeer eens een Veloflex Carbon of een Servizio Corse, een wereld van verschil.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...