Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

NEP Brillen

simic
Forum-lid

simic 11 mar 2009 21:18

GastheerG een beetje kennende hier op het forum, is hij eerlijk en zal hij dat ook wel melden.

rodelantaarn
Forum-lid

rodelantaarn 11 mar 2009 21:27

Ik heb sinds twee weken ook de BBB impact, de witte uitvoering. In het begin even pielen om de lenzen te verwisselen...maar dat is toch bij iedere bril in het begin??!!! even uitvogelen dus en dan gaat het vanzelf.

De impact zit echt perfect, kan hem ook iedereen aanraden, al is een bril natuurlijk erg persoonlijk en is je hoofdomvang ook belangrijk. Ik heb ongeveer een hoofd als Calimero (lees: rond ;), maar de Impact zit perfect. Nagenoeg geen rijwind en sluit aan de bovenkant goed aan. Tja, hij is € 80,-...maar dat is hij wel waard vind ik.
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 mar 2009 21:29

Afbeelding
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

piccoloprincipe
Forum-lid

piccoloprincipe 29 mar 2009 16:41

Ik heb een redelijk gerelateerde vraag....

Ik ben op zoek naar een goedkope ( max. 30 euro) bril met volledig wit montuur. Het moet gaan om een montuur die volledig om de glazen heen is, dus niet met van die hangende glazen.

Zoiets als dit:
http://www.ag2r-cyclisme.com/images%5Ca ... e_07_Q.jpg

Heeft iemand handige tips en links??
Alvast bedankt

floepert99
Forum-lid

floepert99 29 mar 2009 22:17

Op de lokale markt in Georgetown Penang een "real copy of the real item" gescoord. De bijzonder vriendelijke verkoper vroeg er 3 euro voor en ik heb er nog 15 cent af kunnen pingelen... Ik heb zelden een bril op en de kwaliteit is matig, maar ik heb er zeker al voor 15 euro schik van gehad :-)

[img=http://lh5.ggpht.com/_V3oJGRVyuUU/Sc-6F ... Afb015.jpg]
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

columbus
Forum-lid

columbus 01 apr 2009 00:10

mooi die oakley, maar toch denk ik dat er ook best goeie nep radars moeten bestaan :d, natuurlijk niet zo goed als de radar zelf, maar toch goed.

en nog een mooi voorbeeldje van nep, (maar dan niet echt nep), is de neppe rudy project sportmask, maar dan als BBB rounder
iemand hier al ervaring mee? en weet iemand waar ze verkocht worden behalve in bike2build (50 euro)

-divo-
Forum-lid

-divo- 16 apr 2009 19:39

Ik moet altijd lachen om mensen die beweren dat je je ogen verziekt met een goedkope bril. DUH! Dat zou dus betekenen dat mensen zonder bril helemaal hun ogen mishandelen! Hoeveel mensen ken je dan die door een goedkope bril hun ogen onherstelbaar verziekt hebben? Denk eens na ipv te papegaaien.

Een dure bril kan glazen hebben die beter filteren en strakker zicht geven en ook kunnen die glazen minder splinteren bij een val.

Maarrrre
Heel veel duurdere brillen zitten net zo k#t als goedkope en ook het materiaal valt vaak vies tegen. Absoluut niet altijd kwaliteit waar je voor betaald. Je betaald veelal voor een gehyped product en de dure marketing daarachter.

Ik ben zelf erg gesteld op kwaliteits producten maar brillen op de fiets hoeven helemaal niet van die dure dingen te zijn. De meeste keren dat ik een bril draag op de fiets is om insecten en stof uit m'n ogen te houden.

Goed als ik een Oakley krijg zal ik niet klagen maar ik vind deze brillen absurd geprijst. Maar goed dat de wielerwereld zoveel fatjes kent tegenwoordig anders was er weinig markt voor . . . . . .

Als wij hier met een groepje besluiten goedkope flitsende brillen te laten maken ergens in Azie voor een paar stuivers met de mooie naam N.E.P. en ze flink gaan hypen dat ze zeer speciaal zijn en stelselmatig uitdragen dat je er pas bij hoort als je N.E.P. draagt. . . . .

. . . . . Dan heb je grote kans dat er mensen gaan schrijven dat je geen goedkope bril moet kopen en niet minder moet gaan dan voor een N.E.P.

N.E.P. de geavanceerde oogbescherming voor de veeleisende sporter

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2009 19:46

Ben ik benieuwd naar de 1e nep bril die in de buurt van de kwaliteit van een Oakley komt. Dus: geen vertekend beeld, perfect contrast, grote keuze uit helderheid en tinten, glazen kunnen niet splinteren, zit perfect op je hoofd, glazen in verschillende maten leverbaar, enz. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat een M-Frame er gewoon beter uitziet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

-divo-
Forum-lid

-divo- 16 apr 2009 19:57

je schrijft als een marketingslachtoffer . . . .

foosho
Forum-lid

foosho 16 apr 2009 20:37

Een goedkope zonnebril is niet schadelijk voor de ogen (even aangenomen dat je de anti-splinterprotectie niet nodig hebt)..

Maar als je 't kwaliteitsverschil in glazen niet kunt zien tussen een van 6 euro en 60 euro (200 is écht niet nodig), tsja.

Iedereen moet zelf weten wat ie koopt, maar dat het niks uitmaakt is gewoon pertinent onwaar.

sospiro
Forum-lid

sospiro 16 apr 2009 20:49

-Divo- schreef:je schrijft als een marketingslachtoffer . . . .

En jij als iemand die nog nooit een oakley heeft geprobeerd ;)

Plaats reactie