Campagnolo 2009?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
"Niet vaak" is niet hetzelfde als "niet" of "nooit". Enkel die paar steile klimmetjes rijden ze met een compact de rest van het jaar rijdt er geen prof met een kleiner blad dan een 39. Meestal is de finish dan bovenop, dus je hebt ook geen groter verzet nodig voor een eindsprint.
@ Diogenes: ik ben zo wat de grootste Smeetshater op deze aardkloot maar ik moet toegeven dat dit een Smeetiaanse verspreking was
Kijk, weer wat geleerd
Ik had net een Dura-Ace 9 spped gekocht toen een maand later bekend werd dat 10s er aan kwam. Had ik nu 10s D-A gekocht, dan zou geen enkel onderdeel van D-A 2009 er meer op passen. Ik word er ook ziek van en heb er van geleerd om :
a) de volgende keer pas een groep te kopen als er weer een sprong gemaakt wordt in het aantal versnellingen.
b) Campa te kopen, want die veranderen heel wat minder dan Shimano.
Maar ik deel je frustratie.
Diogenes
a) de volgende keer pas een groep te kopen als er weer een sprong gemaakt wordt in het aantal versnellingen.
b) Campa te kopen, want die veranderen heel wat minder dan Shimano.
Maar ik deel je frustratie.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Als marketeer* zou je moeten begrijpen dat je als producent telkens iets nieuws aan de mensen wil verkopen, anders maak je geen omzet meer.
* "als zijnde" is overigens fout Nederlands: het is óf "als" óf "zijnde" en niet allebei. Dus: "zijnde voetballer, verdiende ik.." of "als voetballer verdien ik...". Sorry voor deze mierenneukerij, maar is een fout die je heel vaak tegenkomt.
* "als zijnde" is overigens fout Nederlands: het is óf "als" óf "zijnde" en niet allebei. Dus: "zijnde voetballer, verdiende ik.." of "als voetballer verdien ik...". Sorry voor deze mierenneukerij, maar is een fout die je heel vaak tegenkomt.
Voor de profs heeft 11-speed idd geen enkel nut, profs zouden ook met 8 of 9 speed kunnen rijden (rijden toch maar op een paar verzetten). Voor mindere goden kan het best meerwaarde hebben. Mensen met een triple kunnen met 12-25 rijden zonder dat je die heerlijk 18 mist. Wedstrijdrenners met dubbel kunnen een 11-23 steken met hetzelfde voordeel.
Op een gegeven moment zal de rek er trouwens uit zijn want elk extra kransje kost weer extra gewicht en de "2 kg wedloop" is dankzijk SRAM weer in volle gang. Ik dacht zelf dat het bij 10 speed wel klaar was, maar kennelijk denkt Campa daar anders over....
Op een gegeven moment zal de rek er trouwens uit zijn want elk extra kransje kost weer extra gewicht en de "2 kg wedloop" is dankzijk SRAM weer in volle gang. Ik dacht zelf dat het bij 10 speed wel klaar was, maar kennelijk denkt Campa daar anders over....
Ik moet het nog zien die 11-speed. Zolang ik er op de internationale fora niets over lees en er in het profpeloton geen enkel testexemplaar van zie blijft het voor mij broodje aap.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Mijns inziens zou het veel beter zijn als Campa eens meer tijd en moeite steekt in zijn distributie dan in dit soort onzin. Veel fietsenmakers in NL weten niks van Campa en zullen het ook zelden aanraden aan klanten, een team van goede account managers gecombineerd met een betere uitlevering van producten kan de verkoop enorm opstuwen. Ook het sponsoren van een NL profteam doet wonderen [zie België].
Dit alles heeft veel meer effect dan het invoeren 11-speed. Campa is nu al een merk van liefhebbers (en niet van het grote publiek) en dat zal door 11-speed echt niet zo maar veranderen. Ik denk ook niet Shimano en SRAM deze lijn zullen volgen.
Dit alles heeft veel meer effect dan het invoeren 11-speed. Campa is nu al een merk van liefhebbers (en niet van het grote publiek) en dat zal door 11-speed echt niet zo maar veranderen. Ik denk ook niet Shimano en SRAM deze lijn zullen volgen.