Cannondale Six opbouw !!KLAAR!! pag.1 (56K warning)
wilcoelskamp schreef:
Oud VS Nieuw (wel raar dat de standaard Cannondale lagers hetzelfde nummer beschrijven als de Phil Wood lagers);
Ik denk dat de nummers gewoon de genormaliseerde afmetingen en afdichtingenvan het lager weergeeft.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
Iemand enig idee of de balhoofd lagers in het montagevet of lagervet worden gezet?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
Ik had ook bij de BB30 lagers wat montagevet gesmeerd, mede omdat dit ook af-fabriek was gebeurd. Maar las op het forum dat lagervet beter was omdat misschien montagevet wat tussen de lagerafdichtingen kon komen zodat ze zwaarder gingen lopen.
Kan het kwaad dat er montagevet tussen de draaiende BB30 as zit en de lagers?
Kan het kwaad dat er montagevet tussen de draaiende BB30 as zit en de lagers?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Lagervet is uiteraard wel beter, maar ik denk niet dat het een wereld van verschil is hoor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
Het is ook niet dat hele korrelige montagevet. Het heeft een zeer fijne structuur en het is Shimano Anti Seize vet.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
Vanmiddag weer even wat gedaan, de fiets is zo goed als klaar. Op de handlebartape na, eerst even rijden met deze lay-out.
Afstellen van de Red groep moet nog gebeuren, etc....
Vorkkroon monteren met een overmaatse PVC buis, rustig de kroon naar beneden tikken;
Lager gemonteerd;
Leeg balhoofd;
Voorvork en balhoofdlagers gemonteerd;
Stuurpen en spacer(s), kan kiezen uit 2 hoogtes, eerst testrijden;
Voorbouw;
Nieuwe kabels monteren bij RED blijkt een slecht klusje te wezen.
Tip= kapje met 3 kleine schroeven verwijderen, daarna nieuwe kabels licht voorbuigen en dan doorvoeren.
Ik had beide shifters met ongeveer 10 minuten klaar;
Wat een kabels.....;
Kabel kruisingen;
Snelle overzicht lay-out;
Moet zeggen dat deze kabelset van hoogwaardige kwaliteit is, geheel gesloten systeem.
Doorzichtige liners die overgaan naar de buitenkabels met kleine rubbers.
Hetzelfde geld voor de rem kabels. Mooie zwarte liner, geen blote kabels meer langs het frame;
Even van de zijkant;
SNEAKPREVIEW;
Afstellen van de Red groep moet nog gebeuren, etc....
Vorkkroon monteren met een overmaatse PVC buis, rustig de kroon naar beneden tikken;
Lager gemonteerd;
Leeg balhoofd;
Voorvork en balhoofdlagers gemonteerd;
Stuurpen en spacer(s), kan kiezen uit 2 hoogtes, eerst testrijden;
Voorbouw;
Nieuwe kabels monteren bij RED blijkt een slecht klusje te wezen.
Tip= kapje met 3 kleine schroeven verwijderen, daarna nieuwe kabels licht voorbuigen en dan doorvoeren.
Ik had beide shifters met ongeveer 10 minuten klaar;
Wat een kabels.....;
Kabel kruisingen;
Snelle overzicht lay-out;
Moet zeggen dat deze kabelset van hoogwaardige kwaliteit is, geheel gesloten systeem.
Doorzichtige liners die overgaan naar de buitenkabels met kleine rubbers.
Hetzelfde geld voor de rem kabels. Mooie zwarte liner, geen blote kabels meer langs het frame;
Even van de zijkant;
SNEAKPREVIEW;
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 15 jul 2010 15:09
Dit kan niet anders dan een ontzettend strakke fiets worden.! De tandwielen vooraan kleuren ook ontzettend mooi bij je frame!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik zou de rem/schakel kabels bij de shifter niet via de buitenkant laten lopen. Dit is vervelend wanneer je met je hand op de shifter zit!