Pagina 4 van 10

Geplaatst: 26 feb 2011 22:46
door degroote
Hmmm, waanzinnig plezant moet dit zijn :D

Geplaatst: 26 feb 2011 22:58
door vincent75
wilcoelskamp schreef:
Oud VS Nieuw (wel raar dat de standaard Cannondale lagers hetzelfde nummer beschrijven als de Phil Wood lagers);


Ik denk dat de nummers gewoon de genormaliseerde afmetingen en afdichtingenvan het lager weergeeft.

Geplaatst: 26 feb 2011 23:01
door pierre69
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat,het ziet er nu al toppie uit.

Geplaatst: 27 feb 2011 09:55
door wilcoelskamp
Iemand enig idee of de balhoofd lagers in het montagevet of lagervet worden gezet?

Geplaatst: 27 feb 2011 10:11
door jasperr
Ik gebruik daar gewoon een beetje lagervet voor.
Die industrielagers zijn tenslotte afgesloten, dus dat vet heeft niet echt een smerende werking op de lagers, maar het zorgt er gewoon voor dat er minder vuil/water bij kan komen.

Geplaatst: 27 feb 2011 10:57
door wilcoelskamp
Ik had ook bij de BB30 lagers wat montagevet gesmeerd, mede omdat dit ook af-fabriek was gebeurd. Maar las op het forum dat lagervet beter was omdat misschien montagevet wat tussen de lagerafdichtingen kon komen zodat ze zwaarder gingen lopen.

Kan het kwaad dat er montagevet tussen de draaiende BB30 as zit en de lagers?

Geplaatst: 27 feb 2011 11:08
door japiecarbon
Lagervet is uiteraard wel beter, maar ik denk niet dat het een wereld van verschil is hoor.

Geplaatst: 27 feb 2011 12:06
door wilcoelskamp
Het is ook niet dat hele korrelige montagevet. Het heeft een zeer fijne structuur en het is Shimano Anti Seize vet.

Geplaatst: 27 feb 2011 22:54
door wilcoelskamp
Vanmiddag weer even wat gedaan, de fiets is zo goed als klaar. Op de handlebartape na, eerst even rijden met deze lay-out.
Afstellen van de Red groep moet nog gebeuren, etc....

Vorkkroon monteren met een overmaatse PVC buis, rustig de kroon naar beneden tikken;
Afbeelding


Lager gemonteerd;
Afbeelding


Leeg balhoofd;
Afbeelding


Voorvork en balhoofdlagers gemonteerd;
Afbeelding


Stuurpen en spacer(s), kan kiezen uit 2 hoogtes, eerst testrijden;
Afbeelding


Voorbouw;
Afbeelding


Nieuwe kabels monteren bij RED blijkt een slecht klusje te wezen.
Tip= kapje met 3 kleine schroeven verwijderen, daarna nieuwe kabels licht voorbuigen en dan doorvoeren.
Ik had beide shifters met ongeveer 10 minuten klaar;
Afbeelding


Wat een kabels.....;
Afbeelding


Kabel kruisingen;
Afbeelding


Snelle overzicht lay-out;
Afbeelding


Moet zeggen dat deze kabelset van hoogwaardige kwaliteit is, geheel gesloten systeem.
Doorzichtige liners die overgaan naar de buitenkabels met kleine rubbers.
Afbeelding


Hetzelfde geld voor de rem kabels. Mooie zwarte liner, geen blote kabels meer langs het frame;
Afbeelding


Even van de zijkant;
Afbeelding








SNEAKPREVIEW;

Afbeelding

Geplaatst: 27 feb 2011 23:02
door alexander87
Dit kan niet anders dan een ontzettend strakke fiets worden.! De tandwielen vooraan kleuren ook ontzettend mooi bij je frame!

Geplaatst: 27 feb 2011 23:06
door c9
prachtige fiets!
Ik zou de vorkkroon overgens iets verder er op slaan...

Geplaatst: 27 feb 2011 23:43
door japiecarbon
Ik zou de rem/schakel kabels bij de shifter niet via de buitenkant laten lopen. Dit is vervelend wanneer je met je hand op de shifter zit!