Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 apr 2008 14:53

Ze hadden, zeker in de laatste kilometers, ook wel wat kunnen proberen. Kijk maar eens wat een voorsprong ze op het einde van de rit nog hadden op de nummer 4.

Maar als je echt niets meer over hebt kan ik me er wel wat bij voorstellen. Als je demarreert en je kunt niet eens een gat van 5 meter slaan dan maak je ook geen beste indruk. Er moet nog wel iets over zijn om een enigzins serieuze poging te wagen.

delirium
Forum-lid

delirium 14 apr 2008 14:54

Malle reactie? Ik vraag het me gewoon af.
Maar kom, het is inderdaad zo dat 2de of 3de ook leuke plaatsen zijn in die koers, maar op het einde was er marge zat om wat te pokeren? Het was gewoon gek dat, ook al zitten ze dood, ze Boonen niet de kop opdringen in de laatste 2 a 3 kilometer. 2de en 3de is leuk, maar als je het tempo even laat zakken door Boonen constant de kop op te dringen(de verzuring misschien even wat minder), en daarna beurtelings aanvalt, is de kans bestaande dat je nog 1ste wordt. Let wel, als dat gebeurd was, had ik heel het kot bijeen zitten vloeken, want het zou zonde zijn. Maar het viel toch op dat er zo niets gebeurde. Zeker Cancelara kon het toch hoog spelen door te stellen dat als er iemand terugkwam, O'Grady erbij zou zijn, en dan zou Boonen het een pak lastiger krijgen.
Maar voor alle duidelijkheid, het was een zeer schone koers, ik zal wel spoken zien.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 apr 2008 14:54

Ik vraag me af of iemand in dit topic ook echt koerst. Cancellara heeft het geprobeerd, en Ballan was al lang blij dat hij nog mee kon.
Moest ik daar met kramp zitten, zou ik ook blij zijn dat ik nog mee kan draaien en sprinten op de piste voor de tweede plaats. Als je ziet hoe verkrampt ze sprintten, dan weet je ook dat ze onmogelijk nog een aanval konden plaatsen! Boonen had hen er los afgereden, en de vernedering was alleen maar groter.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timper
Forum-lid

timper 14 apr 2008 15:03

Op is op, als je met krampen zit dan zul je niet geneigd zijn om nog aan te vallen, maar hoop je dat het tempo haalbaar blijft. Je moet jezelf eens volledig choco rijden op training, maar dan echt wel volledig he, en dan proberen snelheid te halen op het einde...dat zal tegenvallen.
Probeer eens van iemand weg te rijden die sneller rijdt, terwijl je zelf dood zit. Ik had het vorig week nog voor met mijn broer Ik ging in het wiel met kramp en ben je inderdaad een lammetje voor de slachtbank en hoop je dat je snel thuis bent...
Op tv zie je drie toppers en dan kun je je niet goed voorstellen hoe die benen voelen natuurlijk, het lijkt allemaal zo simpel.
Op vlaamse fora wordt al geschreven dat de boel verkocht werd...tja zielig he.
@delirium : niet op u persoonlijk bedoeld hoor .
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 14 apr 2008 17:48

Als je zo ver in de finale zit wil je natuurlijk graag winnen - als je tenminste nog kunt. En als je weet dat je niet meer kunt, dan ben je blij met een podiumplaats: dat laatste leek me gisteren overduidelijk het geval! En voor die podiumplaats hadden Ballan en Cancellara er ook alle belang bij de rest achter zich te houden: nogal wiedes lijkt me! Inderdaad kon er in deze situatie immers nog altijd iets onverwachts gebeuren waardoor hun kansen plots zouden keren, terwijl met de rest terug te laten komen niemand iets opschoot. Daar hoef je m.i. echt geen verdere combines achter te zoeken...
Hoedanook: prachtige koers, prachtige overwinning en prachtig podium: wat wil je nog meer?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 17 apr 2008 19:13

dat ze hem perse willen uitrijden is duidelijk. Smeets zei dat Denis Flahaut, jong talent van saunier duval, hem wou uitrijden. En wie was er na de 2de/3de kasseienstrook gelost.
Je raad het al Flahaut. Maar wie kwam wel binnen (te laat) na een half uur ; Denis Flahaut.
Op wieleruitslagen.be heb ik gelezen dat hij binnen kwam met zo'n jonge pool van liquigas (bodnar)

Heb ik toch best eerbied voor om al op zo'n jonge leeftijd al zo graag je eerste klassieker willen uit te rijden.

grttzzz Ghisallo

reinvandewou
Forum-lid

reinvandewou 21 apr 2008 01:21

hier staat mijn fotoverslag van parijs roubaix. Ik hoop dat jullie t mooi vinden en ook kritiek is zeer welkom.(gastheer G). Die douches zijn de beroemde douches van de wielerbaan. Die man die daar zit is verantwoordelijk voor die douches. Apetrots issie erop.

De laatste foto's zijn uit een cafe in Arenberg, vlak voor het bos. Waar we met 15 man(6 verschillende nationaliteiten) de finale van parijs roubaix hebben gekeken. Er werd gewed tussen een belg en amerikaan. De Belg(een waal btw) was voor boonen, de amerikaan voor Cancellara. De Belg was de gelukkige winnaar, maar dat zal wel duidelijk zijn.

mcf1
Forum-lid

mcf1 21 apr 2008 16:14

de zwarten schreef:Ik vraag me af of iemand in dit topic ook echt koerst. Cancellara heeft het geprobeerd, en Ballan was al lang blij dat hij nog mee kon.
Moest ik daar met kramp zitten, zou ik ook blij zijn dat ik nog mee kan draaien en sprinten op de piste voor de tweede plaats. Als je ziet hoe verkrampt ze sprintten, dan weet je ook dat ze onmogelijk nog een aanval konden plaatsen! Boonen had hen er los afgereden, en de vernedering was alleen maar groter.

Of iemand wel of niet koerst lijkt me niet echt relevant maar toch het antwoord: Ja
Ik snap het verhaal van kramp enzo allemaal wel maar om nou zou hard door te trappen met boonen in het wiel(terwijl je royale voorsprong op achtervolgers heb) is gewoon lomp... ook al word je uit het wiel gereden dat had ik liever gezien!

Plaats reactie