Korte broek uit bij 15...
Korte broeken weer?
- christoffel
- Forum-lid
Gang is alles...
joddi schreef:Net 100km gefietst in korte broek wel een jack aan, ging prima zolang je fietst is het heel lekker helemaal niet koud gehad, alleen toen ik onder de douche sprong voelde de douch wel warm aan op de benen.
Voor je gevoel zijn je benen dan niet afgekoeld, maar als je het verschil duidelijk voelt onder de douche zijn je benen dus koud geweest en was het misschien dus verstandiger om beenstukken danwel lange broek aan te trekken.
Jorisb schreef:als de douche te heet stond dan zou je dat overal moeten voelen en niet alleen op de benen.
Bij 15 graden rij ik nog steeds in een broek
Hoi,
Mooi dat je bij 15 graden ook nog met een broek rijdt. Ik wil niet weten wat je doet als het 25 graden is .
Anyways. Zo ongeveer vanaf 15-20 graden (al naar gelang andere weersomstandigheden als wind/neerslag/vochtigheid) gaat de korte broek weer op het zadel.
In geval van twijfel (vanachter glas ziet het er altijd beter uit buiten) gaan been/armwarmers aan die ik dan eventueel later opstroop/af doe.
Is allemaal zeer persoonlijk en aleen door experimenteren vast te stellen.
Morgen 14 graden. Waarschijnlijk een lange broek en een ondershirt/overshirt met korte mouwen. Ligt eraan wanneer ik precies ga fietsen. 's Ochtends is het toch nog (net zoals vandaag) iets frisjes.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik heb vorige week bij windstil weer en een zonnetje met korte broek gefietst. Het bleek toch iets aan de frisse kant te zijn. Het gevolg was dat ik de volgende dag aan de dunne was.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
Beukje schreef:Ik heb vorige week bij windstil weer en een zonnetje met korte broek gefietst. Het bleek toch iets aan de frisse kant te zijn. Het gevolg was dat ik de volgende dag aan de dunne was.
Nooit geweten dat een koude wind een warme wind tot gevolg kan hebben.
Gisteravond voelde het echt koud aan door de ijzige wind. Desondanks toch nog mensen met korte broek gezien. Je moet toch wel gek zijn om met korte broek te rijden met dat weer.
-
- Forum-lid
Mijn lange broek zou in principe vanaf afgelopen weekend uit kunnen. Uit estetische overweging heb ik dat daarvoor niet aangedurft. Gister vond ik het echter nog wat frisjes. 's Ochtends was het 5 graden en 's middags 12. Ik wacht nog wel een maandje maar ik ben in ieder geval wel al voorbereid.
Brrr koud vandaag! Gister viel het ondanks de regen wel mee. had kniestukken en neopreen overschoenen, dus 5 centimeter bloot been. Het leek echt nergens naar, er stuk een enorm stuk vacht uit... Ik denk dat het scheermes er maar weer op moet. Maar het was wel weer lekker warm!
havana schreef:Gisteravond voelde het echt koud aan door de ijzige wind. Desondanks toch nog mensen met korte broek gezien. Je moet toch wel gek zijn om met korte broek te rijden met dat weer.
Ze zijn niet gek, maar ze hebben gewoon geen keus.
Hoe kun je nu iets aantrekken als je het niet in je kast hebt hangen
Verder je eigen niet zo druk maken de 'rekening' die komt vanzelf wel alleen dan gaat het onder het kopje 'ouderdom' en 'vroeger, ja, vroeger toen ik nog jong was toen .....'
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;