Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Is mijn frame te klein ?

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 11 apr 2008 15:10

Jan Albert schreef:je hebt een PM

Gelezen!
Je krijgt zo een reactie

Vandaag dus terug naar die fietsenmaker!
Volgens de FM is het frame wel groot genoeg.
En nee. mijn fiets plezier is echt niet verziekt hoor want ik trap lekker verder op mijn inmiddels ( zo zeggen atb ers ) NEP atb met dunne banden.

Mensen allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
Dat sterkt mij weer een beetje om die FM de duimschroeven aan te draaien.

keep you updated!!

jorisb
Forum-lid

jorisb 11 apr 2008 16:05

De foto's van je oude situatie vertekenen iets omdat ze iets schuin van achteren zijn gemaakt. Een maatje groter frame had geen kwaad gekund, maar zo belabberd is dit frame ook weer niet. Ten eerste de stand van je stuur (wat absoluut belachelijk is), zet je dat recht dan heb je al weer een stukje extra afstand gewonnen. Daarnaast dus een langere stuurpen, 13 a 14 cm en zeker niet omhoog maar in de normale stand. Zadel moet ook niet naar voor maar juist naar achter, maar niet teveel want ik heb de indruk dat de stand van voet en knie met het pedaal in de 3 uur positie wel goed is.

Succes ermee in ieder geval

foosho
Forum-lid

foosho 11 apr 2008 17:17

thja14 schreef:De hoogte valt vind ik nog al mee, het is gewoon een sloping frame, dus zadelpen is altijd lang
...

je hebt gelijk dat de sloping het extra vertekent, maar als het stuur op de normale stand staat is de drop denk ik ongeveer 10cm en aangezien dit incl. een behoorlijke spacertoren is, is dit ook niet optimaal voor de gemiddelde mens.

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 11 apr 2008 18:59

@martinovibes,

Mocht je er nu echt niet meer uitkomen, gooi die fiets achterin de auto, en rijd naar Pliegersport in Meerkerk. Gerrit wil je waarschijnlijk wel helpen. Hij zet je op een pasfiets, en kijkt dan of hij de giant op maat kan zetten. Deze man kan dat best wel. Waarschijnlijk kost het je dan alleen een nieuwe stuurpen, maar je hebt wel resultaat.

Veel succes.

serbak
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar serbak 11 apr 2008 19:19

Niet laten aanpassen gewoon ander frame eisen. Te belachelijk voor woorden.....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 apr 2008 21:45

dream-plus schreef:@martinovibes,

Mocht je er nu echt niet meer uitkomen, gooi die fiets achterin de auto, en rijd naar Pliegersport in Meerkerk. Gerrit wil je waarschijnlijk wel helpen. Hij zet je op een pasfiets, en kijkt dan of hij de giant op maat kan zetten. Deze man kan dat best wel. Waarschijnlijk kost het je dan alleen een nieuwe stuurpen, maar je hebt wel resultaat.

Veel succes.

Aan deze fiets valt helemaal niets aan te passen!!
Frame is gewoon te klein, een nieuw frame eisen bij de FM waar je dit frame gekocht is, en geen compromissen!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 11 apr 2008 22:09

Sluit me aan bij de laatste opmerkingen. Frame is te klein. Allerlei kunstgrepen zijn aardig, maar gaat nooit dé fiets worden die je zou willen hebben.

pjotr
Forum-lid

pjotr 11 apr 2008 22:58

Als je goede ervaring hebt met deze FM kan je toch gewoon even aankaarten dat je wat anders wilt. Anders laat je de o.a de commentaren op dit forum zien, en anders dreig je met het bekendmaken van zijn naam;). Jij speelt het heel fair om geen namen te noemen, dan moet hij ook zo eerlijk zijn om een passende optie te bieden!
Anti-Spacers!

timper
Forum-lid

timper 11 apr 2008 23:07

Inderdaad niets aan te doen, vervangen is de enige oplossing. Al die kunstgrepen zijn op die fiets verloren moeite.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

z@nd3rt
Forum-lid

z@nd3rt 11 apr 2008 23:18

Zorg dat je een ritje kunt maken (waar dan ook) op bijvoorbeeld een Cannondale met 58/60 cm, dan zul je direct voelen dat dat een stuk beter fietst dan die kleine Giant.
Succes, en idd, je staat m.i. in je recht.

mulder
Forum-lid

mulder 11 apr 2008 23:21

martinovibes
Forum-lid

Gebruikersavatar martinovibes 12 apr 2008 16:38

Voor mij staat nu wel vast dat ik minimaal recht heb op een ander frame.
Maandagmiddag ga ik weer naar de FM toe en zeg ik hem dat het geregeld moet worden, zo niet...Bovag
Ik heb mijn verlichting en Polar spullen al van de fiets afgehaald.

Ik blijf het allemaal heel erg jammer vinden.
Ik doe in de toekomst ook absoluut geen zaken meer met die FM.
Als je in al die jaren 5000 eur + heb uitgegeven daar mag je toch wel verachten dat ze je een beetje tegemoet komen .
Ik ga juist naar een fietsenzaak voor de service.
Nee het enige wat ie doet is zeggen , ik heb nog een mooie Cannondale staan en als je dan met je aankoopbewij en die fiets terug komt gaat ie opeens de fiets afstellen.
Er was niks mis met die fiets .......yeah ....sure.....
Ik weet ook wel dat ik voet bij stuk had moeten houden maar ja , heb jaren goede ervaringen gehad daar dus ik dacht ik probeer het nog maar een keertje
maar geloof me dat is nu over.

Ik ga het formulier op de bovag site alvast invullen en ik ga kijken hoe onze rechtsbijstands verzekering inelkaar zit.

Plaats reactie