Zijn er mensen waarbij de GP4000(s) "draadjes" rafelen bij de remrand?
Bij mij komt het af en toe voor, vervolgens trek ik ze eraf, maar heeft het enige invloed op de sterkte/lekbestendigheid van de band?
Slechte ervaringen met GP4000S?
Prima banden met uitstekende grip en goede lekbestendigheid. En dat laatste kan ik met volle overtuiging bewijzen; ben er afgelopen woensdag de Kronplatz mee op en af gereden!! Als dat geen test is......
Alleen jammer dat mijn latex binnenbandje kapot knalde eens ik terug op de passo furcia was :( Wat bleek: door het overmatige remmen (eigenlijk continu met de remmen dicht geknepen moeten afdalen) waren de velgen zo heet geworden dat de latex biba, met de haven in zicht, het begaf. En toen begon de ellende.....binnenbandje vervangen op een campa neutron velg!! Ik kreeg hem er echt bijna niet meer op! Ik had twee reserves bij me (gelukkig) want de eerste heb ik kapot gestoken met bijn bandenlichter. Die tweede ging gelukkig wel. Wel effe stress gehad......
effe offtopic over die klim naar de Kronplatz: Een monster van uber categorie. Eigenlijk vind ik dat ze niet verantwoord bezig zijn om hier een profkoers op te verrijden. Ik moest alle zeilen bijzetten om niet op mijn bek te gaan bergop!! Daar liggen gewoon losse keien van een paar centimeter dik en dat met stijgingspercentages tot 24%! Allemaal kijken dus maandag. Dat gaat een spektakelstuk worden dat z´n gelijke niet kent......en gelukkig mogen de profs met de skilift naar boven!
Nu snel naar bed, want morgen gaat om half zes de wekeer voor de GF Dolomiti Stars!!
Tanti saluti,
Paolo
Alleen jammer dat mijn latex binnenbandje kapot knalde eens ik terug op de passo furcia was :( Wat bleek: door het overmatige remmen (eigenlijk continu met de remmen dicht geknepen moeten afdalen) waren de velgen zo heet geworden dat de latex biba, met de haven in zicht, het begaf. En toen begon de ellende.....binnenbandje vervangen op een campa neutron velg!! Ik kreeg hem er echt bijna niet meer op! Ik had twee reserves bij me (gelukkig) want de eerste heb ik kapot gestoken met bijn bandenlichter. Die tweede ging gelukkig wel. Wel effe stress gehad......
effe offtopic over die klim naar de Kronplatz: Een monster van uber categorie. Eigenlijk vind ik dat ze niet verantwoord bezig zijn om hier een profkoers op te verrijden. Ik moest alle zeilen bijzetten om niet op mijn bek te gaan bergop!! Daar liggen gewoon losse keien van een paar centimeter dik en dat met stijgingspercentages tot 24%! Allemaal kijken dus maandag. Dat gaat een spektakelstuk worden dat z´n gelijke niet kent......en gelukkig mogen de profs met de skilift naar boven!
Nu snel naar bed, want morgen gaat om half zes de wekeer voor de GF Dolomiti Stars!!
Tanti saluti,
Paolo
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lag er geen sneeuw meer?
LVGH schreef:Lag er geen sneeuw meer?
Hier en daar nog wat ijzige sneeuwresten op de pistes, maar de weg (voorzover we daar over kunnen spreken ) was sneeuwvrij. Hetzelfde geldt voor de fedaia, waar ze morgen finishen.
Vandaag tijdens de Granfondo trouwens weer een knaller gehad Latex biba´s en lange afdalingen?? Ik heb mijn lesje wel geleerd. Er gaan weer gewoon butyl bandjes in!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn vrouw, ploegmaat en ik rijden sinds anderhalve maand met deze band en zijn supertevreden.
Hij bevalt echt goed tijdens droge omstandigheden, maar vooral tijdens nat weer. Ik heb nog niet 1 keer een "oeps moment" gehad.
Ik ben niet zo'n goede bochtennemer, maar had in de eerste wedstrijd met deze band zoiets van waarom iedereen zo langzaam door die ene haakse bocht, meteen na een spoorwegovergang (in Moerdijk), ging.
En mijn vrouw voelt zich voor het eerst echt zeker met deze band.
Kortom voor ons een superband, nu alleen afwachten hoeveel kilometer hij meegaat.
Hij bevalt echt goed tijdens droge omstandigheden, maar vooral tijdens nat weer. Ik heb nog niet 1 keer een "oeps moment" gehad.
Ik ben niet zo'n goede bochtennemer, maar had in de eerste wedstrijd met deze band zoiets van waarom iedereen zo langzaam door die ene haakse bocht, meteen na een spoorwegovergang (in Moerdijk), ging.
En mijn vrouw voelt zich voor het eerst echt zeker met deze band.
Kortom voor ons een superband, nu alleen afwachten hoeveel kilometer hij meegaat.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Ik heb een scheur in het loopvlak van mijn michelin pro race 3. Zonder er op te rijden. Dit dankzij onze stanleymes liefhebbende dounebeambtes. Claim gedaan. Moest ik d dagen wachten doos en inhoud verder intact laten en vrij nemen van mijn werk op zo'n beambte te ontvangen. Daaag.
pas op! paaltje!
Ik heb recent continental GP4000 bandjes gemonteerd en ik merkte achteraf dat er een rolrichting op de band aangeduid stond. Daardoor ligt mijn voorband er "verkeerd" op.
Kan dit tot nadelige effecten leiden of is het de moeite niet waard om de band er af te halen en om te keren?
alvast bedankt
Kan dit tot nadelige effecten leiden of is het de moeite niet waard om de band er af te halen en om te keren?
alvast bedankt
sagax047 schreef: Kan dit tot nadelige effecten leiden of is het de moeite niet waard om de band er af te halen en om te keren?
Of het nou wel of niet tot nadelige effecten kan leiden zou ik niet afwachten. De band omdraaien kost je hooguit een minuut, waarom dus niet vlug even omdraaien?
Overigens zal de fabrikant wel een bedoeling hebben met de draairichting.
succes ermee.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Het blad TOUR heeft bij een trainingskamp voor lezers maar liefst 90 fietsen uitgerust met de 4000s bandjes. 180 bandjes, twee weken lang, aantal lekke banden: 0. Zegt toch wel iets...
Oh ja: voor de liefhebbers van bandentesten. Zie het huidige nummer van Roadbike (over een paar weken waarschijnlijk ook op internet).
Oh ja: voor de liefhebbers van bandentesten. Zie het huidige nummer van Roadbike (over een paar weken waarschijnlijk ook op internet).