Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 28 feb 2008 21:37

Iemand enig idee waar ik ergens in Zuid Limburg het blad Procycling kan kopen?

ft
Forum-lid

ft 01 mar 2008 18:31

wat je mist in de artikelen van fiets is diepgang. Ik denk dat het overgtrote deel van de abonnees min of meer fanatieke fietsers zijn. 99% procent wat ik de afgelopen tijd in de fiets heb gelezen is algemeen bekend.

Is dan alles al gezegd en geschreven? Dat geloof ik niet, maar ik krijg wel de indruk dat er artikelen in elkaar geflanst worden (tijdsdruk?)
Breedte onderwerpen prima, maar zorg daarnaast ook dat je je focused op een onderwerp en dit totaal uitspit. De meer "ervaren"lezer zal dit zeker waarderen.

Ik hoop dat de redactie dit ziet als goed bedoeld advies (van een leek) en dat de artikelen wat meer body krijgen.Een mooie foto mag dan best pagina groot zijn ;-)
het hoeft niet snel, als het maar hard gaat

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 mar 2008 21:54

Ja van Liz bijvoorbeeld;-)

sting
Forum-lid

sting 02 mar 2008 22:00

Ooooooh bedoel je dát met "foto's met toegevoegde waarde", Mao. Zeg dat dan meteen, dan waren we er een stuk sneller uit geweest ;-).

dijk
Forum-lid

dijk 10 mar 2008 01:54

[quote="Amclassic-fan"]Vorig jaar is er een enquete geweest die alle lezers konden invullen, de resultaten waren helder over het lezerspubliek.[/quote]

Toch lijkt met die enquête niet veel te zijn gedaan.... Hoewel ik het altijd leuk vind om eens per maand Fiets op de deurmat te vinden en ik de argumenten wel ken en begrijp waarom binnen een kleiner taalgebied een redactie minder groot kan zijn enz. enz. heeft een en ander m.i. ook te maken met het maken van keuzes (of juist het niet maken van keuzes). Fiets wil een blad zijn voor Racefiets én MTB. Nu heb ik niks met MTB's, daarom valt voor mij al een groot deel van de artikelen af. Als je kijkt naar de resultaten van de enquete dan zou aan de MTB een véél kleiner deel van de beschikbare ruimte besteed moeten worden. De getallen lieten dit ook zien. Goed beschouwd zie je dit ook terug in de kwantitatieve getallen van de fora van Fiets, het aantal topics, reacties et.c
Er wordt niet gekozen voor óf een MTB óf en racefietsblad, het is van beide een beetje. Het is nu vis nog vlees. Geen wonder dat Tour meer te bieden heeft voor de racefietsfans, men kan zich daar uitsluitend op de racefiets concentreren.

Daarnaast is de kwaliteit van vooral de technische onderbouwing bij de artikelen nogal mager. Marcel is niet een echte opvolger van de techneut die Guus van de Beek was. Dit los van het feit dat Marcel beslist wel artikel kan schrijven, maar ik mis een diepergaande technische onderbouwing. Bovendien worden er nogal eens grove fouten gemaakt, een technisch redacteur eigenlijk niet waardig.
Het artikel over wielen bouwen in het februarinummer liet zien dat iemand als Ernie Frieke het een en ander te melden heeft over de techniek van de fiets. Het zou mooi zijn om hem eens wat vaker aan het woord te laten. Dan zijn we misschien ook wel af van die wat merkwaardige uitdrukkingen als 'elke trap is raak' (wanneer niet dan?) of 'de voorvork stuurt precies, ook bij onverwachte stuurbewegingen' (zou een voorvork weten wanneer er bewust of onbewust wordt gestuurd?).
Fiets zou wat mij betreft ook wel meer een soort consumentenblad mogen zijn. Per slot van rekening betalen we voor onze spullen. Toch is het blad naar mijn mening weinig kritisch, het volgt vaak de fabrikanten en hanteert ook veelal de marketingtaal van deze fabrikanten. We worden erg vaak al opgewarmd, maanden van te voren, omdat Shimano weer een 'verbetering' heeft doorgevoerd. Daar worden we vervolgens nog een paar keer aan herinnerd waarna het verlossende artikel komt over het nieuwe onderdeel of de vernieuwde groep. Dat een fabrikant dit doet in een reclamecampagne is logisch, maar dat hoeft een blad als Fiets dus niet te doen. Volg de fabrikanten, zit hen op de huid... zij moeten het van ons hebben hoor!
Maar toch: Fiets is voor mij in de loop van de tijd meer geworden dan alleen het blad. Het forum, de op het web geplaatste artikelen en de evenementen maken allemaal deel uit van 'Fiets' en we zouden raar staan te kijken als dit opeens wegviel... Ik blijf dus abonnee.
Catani

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 10 mar 2008 02:07

[quote="Dijk"]
Fiets zou wat mij betreft ook wel meer een soort consumentenblad mogen zijn. [/quote]

Inderdaad, maar Fiets is een lifestyleblad.
En da's heul wat anders dan een consumentenblad.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie