Pagina 4 van 6

Geplaatst: 20 jun 2008 22:51
door Einstein
Veel succes morgen en het weer zit mee. Zelf ben ik herkenbaar aan mijn Us postal shirt dus wie weet tot ziens:-)

Geplaatst: 20 jun 2008 22:52
door m_giant
Mijn beslissing is gevallen: Ik doe morgen toch de 150 km.

Kamp nu al 4 weken met mijn conditie. Op 18 mei de forumrit gereden welke heerlijk ging. Merkte in de periode daarvoor al dat het met mijn conditie steeds verder de goede kant op ging! Echter in de twee weken na de forumrit door drukte heel weinig getraind (1 a 2 keer per week kort afstandje op hoog tempo).

Toen ik na die twee weken echter weer mijn trainingsarbeid wat verder opschroefte, merkte ik al gauw dat het een stuk minder lekker ging. Hartslag veel hoger en ook veel sneller (te snel) vermoeid. Ik hield mezelf voor dat het wel aan die twee weken mindere training moest liggen, dus ging rustig door met trainen. Ondanks de (duur)trainingen merkte ik al dat er amper verbetering in mijn conditie zat, hartslag bleef gewoon te hoog en ook waren de benen veel te snel leeg.

Halverwege vorige week begon ik al te twijfelen of de JJC 150 km wel haalbaar zou zijn. Toen een paar dagen even weg geweest en afgelopen zondag pas weer op de fiets gestapt. Was toen al een paar dagen erg futloos. Heb toen een korte 'klimtraining' gedaan maar zat al na 15 km compleet leeg. Benen wouden nog wel, maar mijn lichaam had gewoon geen puf meer. Moedeloos thuisgekomen en zag de 150 km zeker niet meer zitten, zelfs over de 110 had ik mijn twijfels.

Op dinsdag naar de huisarts gegaan en gevraagd om een bloedonderzoek op o.a. pfeiffer (heeft mijn zusje recentelijk gehad). Ik had echt geen idee meer hoe ik het verschil in conditie met een maand terug anders nog kon verklaren. Later die dag nog een rustige (vlakke) "duurtraining" van +70 km gedaan en wat denk je...... Van het ene uiterste in het andere: ging heerlijk, mijn lichaam voelde bijna weer als vanouds, had gewoon weer een stuk(je) overschot en had er (eindelijk) weer plezier in. Enige wat tegenviel was de nog steeds veel te hoge hartslag!

Die training gaf de burger weer moed en heeft mij doen besluiten toch de 110 km te proberen. Het bleef echter de afgelopen dagen zo erg knagen, dat ik vandaag besloten heb toch gewoon maar die 150 km te gaan fietsen, we zien wel waar het schip strand!

Oja, bloedonderzoek op standaard bloedwaarden en leverfunctie leverde niks op, de uitslag van de test op pfeiffer hoor ik begin aankomende week.

Zo, dit was even een kort verslag van mijn (verre van ideaal) trainingsprogramma voor de JJC!

Heb er voorderest erg veel zin in en weer lijkt mee te werken (rond de 20 graden, droog en amper wind :D )


Geplaatst: 20 jun 2008 23:50
door marz
[quote="lancev7"]hey marcel je gaat toch zeker wel starten he... dan heb ik tenminste nog kans je tegen te komen. ik sta om 8:15 aan de start voor de 150km samen met enkele andere bekende (inter)nationale forummembers :)[/quote]

Hey Jip, neen helaas.
Ik ga zondag naar Spaarndam voor een wedstrijd, en wil toch heel even een dagje rust.
Maar we zien elkaar wel weer in de buurt............
In elk geval veel plezier en succes (allen)

Geplaatst: 21 jun 2008 00:03
door lvgh
Ik rijd ook de 150 morgen, eveneens na niet al teveel trainingsarbeid de afgelopen weken... Start niet zo heel vroeg denk ik, anders kon het morgen wel eens een heel lange dag worden (ivm EK) ;) Als het droog blijft ben ik redelijk te herkennen aan zwarte fiets met witte wielen.

Geplaatst: 21 jun 2008 00:10
door hero
Ik ga morgen voor de 200km. Nu twee weken niks gedaan en heb juist daarom zin om lang op de fiets te verblijven morgen. Weersvoorspelling ziet er aardig uit. Laatste serieuze training voor de Marmotte...

Geplaatst: 21 jun 2008 01:12
door mao
Rond 9 uur staat de V8 te ronken aan de start voor het rondje van 150km.
Lijk mij een goede voorbereiding voor LBL.
Het blijft droog volgens de weer mannen , dus dat word genieten.

Geplaatst: 21 jun 2008 18:16
door rezne
AAHH kom ik er net achter dat de tocht vandaag is. Lekker scherp weer....... Naja gemist dus.
Veel plezier voor de mensen die er wél zijn.

Geplaatst: 21 jun 2008 19:20
door mao
Net terug van de 150
Erg mooie route, stuk mooier dan de 110 van vorig jaar. Zeker het (tussen km 50 - km 100) stuk over de Veluwe zoom was voor mij een verrassing.
Minpunt, de tussen afstand van de posten en de drukte er bij.
In de laatste km mijn hart verloren aan ene Judith uit Amsterdam , gezellige meid met een goede instelling.

Geplaatst: 21 jun 2008 20:52
door kappa-man
Heerlijk gefietst vandaag, Wat een fietsweer! Mooie tocht, mooi parcours en goed gepijld.

Ik sluit me voor wat betreft de minpunten aan bij Mao.
Verder nog een minpunt op de 150km bij een afdaling zag ik achter mij iemand ala Frank Sleck naast de weg komen. Hem geholpen. Hij had een flinke jaap in zijn arm, moest gehecht worden. Terwijl ik daar stond om ook de dalers te waarschuwen voor het gevaar nog 2 anderen uit de bosjes moeten vissen. Een van hen met een gebroken sleutelbeen.
Verder op dat punt TE VEEL bijna ongelukken gezien. Hierbij miste ik een waarschuwingsbord van de organisatie.

Weet niet meer hoe deze afdaling heet. was op ongeveer 105 km

Geplaatst: 21 jun 2008 21:03
door arzeg0
Ik denk dat jij de afdaling van de Zijpenberg bedoelt. Een vrij scherpe bocht naar links en daarop volgend een lange doordraai naar rechts. Als je de weg niet kent kun je je in die bocht vergissen. Echter staan er niet voor niets rood met witte markeringsborden in de bocht.

Ik heb zelf tot ongeveer 100 km lekker gefiets. Daarna last van (bijna) kramp elk heuveltje is er dan een te veel, maar toch nog de 150 km uit kunnen rijden. Het was een goed verzorgde tocht met schitterend fiets weer.

Groeten,
Arjan

Geplaatst: 21 jun 2008 21:07
door kappa-man
Inderdaad was het de Zijpenbergweg.

Probleem ontstond met name met stijgend autoverkeer...

trouwens de rood met witte markeringsborden in de eerste bocht (naar links) heb ik niet gezien. Wel een betonnenpaal van een meter hoog die onze patient GE-LU-KIG op een haar na miste..

Geplaatst: 21 jun 2008 21:48
door seger
Die afdaling was goed te doen toch. Er staan wel degelijk borden dat er een scherpe bocht aankomt en tijdens zo'n tocht moet je ook niet als een dolle gaan dalen. En het probleem van stijgend autoverkeer is geen probleem, want dat weet je van tevoren. Je rijdt nog altijd op de openbare weg. Ik vond het een toptocht. Ik kende vrijwel alle paden al, maar het was goed georganiseerd met goede ravitaillering. Dat het daar druk is herken ik niet. Er was goede doorstroming en dat je daar niet in je eentje staat, is alleen maar goed voor de gezelligheid...