Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wk Cyclocross...

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 22 jan 2008 08:56

Een vriend van mij zit al in Treviso en die berichtte mij dat hij daar Francis Mourey al rondjes zag draaien in de buurt van het parcours en dat zijn snelheid naar het schijnt fenomenaal was...
Training is uiteraard een groot verschil met een wedstrijd maar als het is zoals in Igorre zien ze hem enkel in de verte met een verrekijker rijden...(tot hij door pech geveld werd)

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 22 jan 2008 19:45

Mourey zal inderdaad supergevaarlijk zijn, maar de vergelijking met Igorre gaat volgens mij niet op. Daar heeft hij een dikke halve minuut cadeau gekregen en toen de anderen eindelijk begonnen te rijden stelden ze vast dat het kalf verdronken was. Op een geschenk van die aard zal Mourey zondag alvast niet meer moeten rekenen.

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 26 jan 2008 13:23

uitslag junioren

1. Arnaud Jouffroy (Fra)
2. Peter Sagan (Svk)
3. Lubomir Petrus (Tsj)

van de belgen zijn stef boden 7 de en sean de bie 8 ste geworden

vond het een mooie cross, die tot het einde spannend was, juist jammer dat er geen belg meer meedeed voor de winst :(
2 de jr junior

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 26 jan 2008 14:58

Zo dadelijk rijdt Niels Albert volgens mij met de vingers in de neusgaten naar de wereldtitel bij de beloften...
Zijn enige waardige tegenstander had de Duister Philip Walsleben kunnen zijn (3de in Overijse tussen de profs) maar deze kwam zwaar ten val in de cross van Hofstade en zal daardoor geen bedreiging vormen...

Mijn pronostiek :

1) Niels Albert
2) Aurélien Duval
3) Philip Walsleben

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 26 jan 2008 17:20

niels heeft gewonnen :D

goed zo

1. Niels Albert in 51'11"
2. Aurélien Duval (Fra) op 37"
3. Cristian Cominelli (Ita) 46"
4. Jonathan Lopez (Fra)
5. Clément Bourgoin (Fra)
6. Lukas Kloucek (Tsj)
7. Fabio Ursi (Ita)

het was ursi die zijn fiets weggooide, als ik goed gezien heb met lw, zot
:(

vraag mij af waarom dat moest, op de vrt hadden ze het trouwens verkeerd, daar dachten ze dat de 3 de zijn fiets weggooide, maar het was de 7 de
2 de jr junior

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 26 jan 2008 18:27

Wat mij vooral opviel, was dat er een aantal mannen voorin geruisloos verdwenen, gewoon omdat het niet altijd direct opviel dat ze weg waren gevallen door materiaalpech...
Ik denk hierbij aan Walsleben, Voss en die Italiaan (ik dacht Ponti of iets dergelijks...)

Bij de profs morgen zal het veel sneller opvallen dat een Nys, Wellens of Vervecken er opeens niet meer bij zijn ;)

Het parcours vanmorgen bij de junioren was nog schuiven geblazen, in de namiddag was het blijkbaar al veel beter berijdbaar...
Als het vannacht in Treviso niet vriest, zal het dus een relatief snelle koers worden maar er zijn voldoende hindernissen om de boel uit elkaar te rijten...

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 26 jan 2008 20:17

wat een profiteur is die Albert!

rijd dag in dag uit bij de profs en dan rijdt hij het wk bij de beloften
zouden ze direct moeten afschaffen! Wat een onzin!
Ik vond het wk voor beloften niks aan, maar was wel leuk dat die italiaan 3de werd(ben de naam kwijt)

Maar Albert....

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 26 jan 2008 23:02

Ghisallo schreef:wat een profiteur is die Albert!

rijd dag in dag uit bij de profs en dan rijdt hij het wk bij de beloften
zouden ze direct moeten afschaffen! Wat een onzin!
Ik vond het wk voor beloften niks aan, maar was wel leuk dat die italiaan 3de werd(ben de naam kwijt)

Maar Albert....

Die andere beloften mogen ook bij de profs meerijden als ze dat wensen hoor...Zolang het via de reglementen mag en kan, zie ik er geen probleem in...

Peter Velits & Gerard Ciolek werden ook wereldkampioen bij de beloften op de weg toen ze al een heel seizoen als prof achter de rug hadden ;-)...

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 27 jan 2008 10:35

ja zouden ze moeten ook moeten afschaffen beloften is beloften en niet bij de profs rijden en dan weer het wk bij de beloften.

grtzzz

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 jan 2008 11:03

Ghisallo,
het is even schrikken zo een commentaar te lezen. Ik weet niet goed wat ik er op zeggen moet, behalve dat ik niet snap wat je bezielt, en dat je wat meer respect zou mogen hebben voor Albert. Bij de vrouwen rijdt constant wel een "belofte" in de prijzen. Vos en die francaise van vorig jaar waren ook nog piepjong toen ze wereldkampioenen werden.
Als Albert niet bij de profs mag rijden, had hij waarschijnlijk al lang met veldrijden gekapt. Het zou juist niet goed zijn mochten de aanstormende talenten zich niet kunnen meten met de profs, en het zou kinderachtig zijn dat op basis van leeftijd, je niet mag meedoen bij de "grote mannen".
Je mag me trouwens altijd uitleggen waar of van wie Albert profiteert. Volgens mij doet hij het nog allemaal zelf, fietsen, alleen op kop rijden en wedstrijden winnen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

pjotr
Forum-lid

pjotr 27 jan 2008 11:13

Je moet er ook even bij denken dat hij maar een dubbelprogramma rijdt. Dus enkel GVA-klassement (8 á 10 wedstrijden) bij de Elite, en Wereldbekers etc bij de belofte.
Anti-Spacers!

Plaats reactie