peugeot fixie project - nieuwe foto's
-
- Forum-lid
Dikte voorblad =3 mm, dikte crank = 4 mm. 39 mm + 1,5 mm + 4 mm = 44,5 mm = kettinglijn even excentrisch maar dan aan andere zijde
rule #5
is de excentriciteit van je kransje echt maar een paar mm? Volgens mij veel meer, en houd je hetzelfde probleem als bij het voorblad van binnen naar buiten zetten. Ik kijk straks bij mij thuis op mijn fix hoeveel mm dat is.
p.s. ik bedenk me net dat jij een SS hebt... kom je dan niet in de knoei met de richting van je vrijloop??
p.s. ik bedenk me net dat jij een SS hebt... kom je dan niet in de knoei met de richting van je vrijloop??
-
- Forum-lid
Ha, ik moet eigenlijk de titel van het onderwerp aanpassen - momenteel is ie uitgevoerd als fixie (met de mogelijkheid om aan de andere zijde van de flip-flop naaf nog een freewheel te monteren
rule #5
Probeer het gewoon. Ben benieuwd! Mij is het gelukt. Had ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een Dura Ace krans. Ik had al eerder geprobeerd deze om te draaien maar toen lukte het niet. De ketting kwam tegen de spaken. Nu herinnerde ik me dat ik van mijn vorige fixie nog een allu platte ring speciaal voor baankransen had liggen(spacer). Die heb ik er net tussen bevestigd en nu lukte het zonder dat de ketting de spaken raakte. Ik heb nu een hele mooie kettinglijn!
-
- Forum-lid
Zo, de laatste foto's van dit project (voorlopig). Laatste handelingen zijn geweest: nieuw stuur, nieuw stuurlint, oude voorrem teruggeplaatst met tektro remhendel, nieuwe remblokjes erop, power straps op de trappers en ondertussen alweer iets van 100 km's gemaakt (met slechts 1 duikeling ). Het is toch wel even wennen, fixed rijden haha. Skidden lukt ondertussen ook wel aardig
Laatst gewijzigd door jacksshadow op 11 nov 2011 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
rule #5
-
- Forum-lid
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Contact
hey,
ik ben in het bezit van een peugeot tourfiets uit het jaar 198?. ik zie dat deze fiets er grotendeels hetzelfde uitziet, en u heeft er veel onderdelen vanafgehaald. misschien is het een idee dat ik die onderdelen van u overneem?
ik ben in het bezit van een peugeot tourfiets uit het jaar 198?. ik zie dat deze fiets er grotendeels hetzelfde uitziet, en u heeft er veel onderdelen vanafgehaald. misschien is het een idee dat ik die onderdelen van u overneem?
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105
-
- Forum-lid
Zo, ik heb alle fotootjes maar weer even teruggeplaatst - na vernieuwen forum klopten de links op de een of andere manier niet meer.
Nog even een reactie voor sjoerdvr: de onderdelen die ik eraf heb gehaald (rabberige voorderrie en plastic achterderrie etc.) zijn niet geschikt voor hergebruik
Nog even een reactie voor sjoerdvr: de onderdelen die ik eraf heb gehaald (rabberige voorderrie en plastic achterderrie etc.) zijn niet geschikt voor hergebruik
rule #5
-
- Forum-lid