Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Benen ontharen

coulthard
Forum-lid

coulthard 02 feb 2008 15:35

Lol ik ken dat wel zonder verdovingen bij de tandarts.

Ik heb tot nu toe 3x een wortelkanaalbehandeling gehad. 2x op dezelfde dag en 1 laatst nog.
De eerste keer ging het al redelijk mis, hij wilde een verdoving zetten maar die was niet goed geplaatst vol op de zenuw, dus toen maar mijn hele mond verdoofd.

De laatste keer was echter de ergste pijn die ik ooit heb gehad.
Mijn kies was kapot, dus hij kijken, ja hoor weer wortelkanaal (zenuwen verwijderen). Gelukkig wel verdooft, maar dus per zenuw. Begint die gast te prikken met een of andere weerhaak, recht, maar dan ook recht op mijn zenuw, die dus niet verdooft was, nou ik ging letterlijk van mijn stokje. Pijn lijden kan ik wel, zeker op een fiets, maar dit sloeg nergens op.
Ik zei dat ik alleen nog verder ging als hij mijn hele bek zou volspuiten. Dus heeft hij 6 spuiten of zo gezet. Heb ik echt 20 min. gewacht tot ik zeker wist dat ik niks meer voelde en toen kon hij verder gaan. Ik kon de rest van de dag mijn mond niet meer voelen, was net een baby die de hele tijd aan het slijmen was, maar ik had in ieder geval geen pijn.

Ik heb nooit gaatjes, een erg mooi en gaaf gebit. Maar op een of andere manier wordt ik ervoor gestraft. Ik had hem al verteld de volgende keer als je er ook maar aan denkt een zenuwbehandeling te doen, ga je eerst mijn hele bek plat spuiten.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 04 feb 2008 16:15

Van afzien op de fiets kun je op een bepaalde manier toch nog genieten. Al scheld je de hele Alpen bij elkaar, ergens blijft het leuk. Misschien is dat omdat achteraf alles lijkt mee te vallen en je het dan snel weer relativeert. Geef mij maar afzien op de fiets, in plaats van weerloos en hulpeloos achterover te liggen onder een grote lamp, overgeleverd aan de handen van een of andere beul/tandarts.
Dit jaar ga ik toch ook maar scheren, altijd met haar erop gereden onder zware bedreigingen van m'n vriendin. Dit jaar zal ze eraan moeten geloven...

rizlaaf
Forum-lid

rizlaaf 06 feb 2008 23:17

Harsen is toch een goede methode. De eerste keer is het een beetje pijnlijk , maar per harsbeurt word dit minder.
Het voordeel van harsen is dat je benen minstens enkele weken glad blijven. Ook is het zo dat beharing steeds dunner terugkeert waardoor het steeds minder pijnlijk is.
Nadeel kan zijn dat je benen na een harsbeurt wat geirriteerd zijn voor 1 a 2 dagen.
Ook is het iets duurder als scheren.

charite
Forum-lid

charite 07 feb 2008 11:57

Olla,

Vermakelijke discussie dit.
Ik heb het zo opgelost, misschien een tip ;)

Ga met vrouw, vriendin, vriend (eigen keuze) samen onder de douche.
Benen goed nat, scheerzeep erop, mesje aan de partner geven en scheren maar.
Wel ff oppassen bij de schaamstreek tijdens scheren.

Wie weet gebeuren er nog (andere) mooie dingen onder de douche. Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat vrouwlief (fietst ook) geschoren benen mooi vindt, enzo snijdt het mes aan twee kanten.

Groet,

Peter

dosenboden
Forum-lid
Contact

dosenboden 22 feb 2008 00:36

Eén keer geschoren... beviel niet... heel snel weer terug!

Toen een epileer apparaat van Philips gekocht. Eerste keer wel beetje op de tanden bijten. Daarna een makkie! Op een gegeven moment werdt de philips wat zwakker. Overgestapt op een Braun (silk epil Exel). Super ding! Met 'smart light' zodat je ieder haartje ziet. Waanzinnig ding.

Epileren is een aanrader (als je mans genoeg bent om de eerste keer te doorstaan)

tip: eerste keer de (veels te) lange haartjes met de tondeuse op de kortse stand trimmen!
*deleted*

(maar ik woon wèl op la Palma!)

petervanmoorsel
Forum-lid

petervanmoorsel 22 feb 2008 13:50

ik heb van alles geprobeerd maar ik vind gewoon met de krabber toch het fijnst.

josdecoach
Forum-lid

josdecoach 22 feb 2008 18:41

[quote="driebiebu"]Heb eergisteren één kuit gedaan met een Epilady; lekker pijnlijk....
Maar dit was niets vergeleken het epileren van mijn borsthaar gisteren.
Dit was dus de eerste keer in mijn leven dat ik bijna "out" ging van de pijn.
Vandaag nog steeds een rode pijnlijke borst.
Ik ben echter geen watje: heb verscheidene grote tattoos laten zetten, en bij de tandarts heb ik nooit een verdoving nodig, ook laatst niet bij het uitboren van een vulling bij het plaatsen van een kroon. dit alles was geen fijn gevoel maar goed uit te houden.
Maar epileren: NEVER EVER AGAIN !!![/quote]

ga je zonder borsthaar sneller fietsen dan??

Ik scheer trouwens m'n benen niet, lekker veel haar, is mannelijk

osensei
Forum-lid

osensei 25 feb 2008 19:31

Voort goede werk harsen, bijhouden gewoon met "oud" scheermes onder de douche. Scheermessen zijn overigens duurder dan harsen want al te "oud"moeten ze niet zijn.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

scighera
Forum-lid

scighera 26 feb 2008 16:37

Ik scheer alles op de armen na, en doe dat al jaren met een Gilette Venus. Gewoon onder de douche met handwarm water, 2-3x per week. zo gebeurd.

Het nut van armen scheren? schijnt sneller te zijn in het water met zwemmen. Voor de wielrenners is de reden denk ik wondherstel bij een val: Geneest gewoon mooier.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

woutre
Forum-lid

woutre 14 mar 2008 00:03

Gister moesten m'n beenharen er dan toch aan geloven.
Moest volgens mij wel ruim een uur nonstop aan het scheren. Eerst met schuim en een nieuw mesje, daarna overgestapt op een gebruikt mesje en scheerolie. Dat laatste ging echt veel beter.
Alleen dat is voor mij al een reden om het bij te houden.

Voelt wel vaag de eerste keer trouwens, zo'n zacht velletje op je benen. :p.

Reden: vind het er beter uitzien, met als mooie bijkomstigheid het wondherstel.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 mar 2008 23:23

Die van mij moesten er gisteren dan ook weer aan geloven. Eerst met tondeuse erover (zonder kapje) en daarna met oud scheermesje. Slechts één keer gesneden, een record voor mij! Blijft idd erg vaag aanvoelen de volgende dag.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 mar 2008 23:50

[quote="Alp d'Huez53:15"]Die van mij moesten er gisteren dan ook weer aan geloven. Eerst met tondeuse erover (zonder kapje) en daarna met oud scheermesje. Slechts één keer gesneden, een record voor mij! Blijft idd erg vaag aanvoelen de volgende dag.[/quote]

Hoi,

Ja heb ik ook de volgende dag. Alsof je in je blote reet loopt. Ik kan het niet anders uitleggen :d
Went ook weer erg snel. In de winter scheer ik (bijna) niet. In de zomer altijd.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie