Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 15:48

[quote="GastheerG"][quote="Bottecchia"]Volgens mij is er ook vervoer geregeld zodat je zelf met de auto naar Roubaix kunt en vervolgens per bus naar de startplaats. [/quote]

Moet je VOORAF boeken. Ik heb formulier al op de bus gedaan maar ik geloof dat er 18 mei stond!
[/quote]

Ik zie het inderdaad. Voor 18 mei kun je dus eventueel vervoer regelen. Voor € 28,- brengen ze je om 2 uur (!) 's morgens richting de start.

Da's wel heel vroeg. Naast het feit dat je jezelf over zo'n 50 kilometer aan kasseien heen moet zien te slepen kun je dan dus ook je nachtrust wel vergeten. ;)

Hoe meer ik er over lees hoe erger het lijkt te zijn. Maar gek genoeg begint er stiekem toch de wens te ontstaan om het echt een keertje mee te willen maken.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 nov 2007 16:54

lekrijden :

Maar over die stenen..


Gebruik binnenbanden van Slime, dat rijd je niet zo snel lek ... of tubes

http://www.slime.com/product_91_Smart_B ... Valve.html




Over het evenement, dat houden we warm, lijkt me mooi om jullie te zien, afzien !

Daniel1975 gaat vast mee in de auto ! of niet En Iban ?>

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 22 nov 2007 17:13

Zet mij maar op die lijst!
Ik zou zowiezo gaan maar als we een groep kunnen vormen is het helemaal grandioos.
Een volgwagen is van mijn kant te regelen, die had ik al geregeld dus dat komt nu ook wel goed.
Het enige probleem is dus het vervoer daar naartoe en iemand die dan alles weer naar Roubaix wil vervoeren.

Ben zelf in het bezit van een bus, die dan ook als volgwagen zou dienen, dus de materialen kunnen zonder probleem van Parijs naar Roubaix worden vervoerd.
Als we met 5 man zijn kan ik wel 5 fietsen plaatsen met de nodige reservewielen en materialen. Alleen kunnen daar maar twee man in meerijden, ikzelf en mijn chauffeur in dit geval. We hebben dan nog maar 1 personenwagen nodig en 1 iemand die niet zelf meerijd en de personenwagen wil terugrijden naar Roubaix....

Ik schrijf hier maar gewoon even op wat me te binnen schiet, concrete planning komt daar wel weer uit voort is de ervaring inmiddels.....

Heb er al zin in!!!!!!
"Try not. Do or do not......there is no try"

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 18:19

Ik moet zeggen dat het niet verkeerd klinkt. Maar ik zet mijn naam voorlopig slechts met potlood neer. Eerst maar eens kijken of ik tegen die tijd enigzins fatsoenlijk over die stenen weet te komen. Want dat sloeg vorig jaar in Vlaanderen eerlijk gezegd helemaal nergens op.... :(

Op 5 april rij ik de 260km van de Ronde van Vlaanderen. Als dat een beetje lukt ben ik er denk ik wel voor in. Kom ik dan nog niet over die kasseien heen dan is het gewoon niets voor mij.

Het lijkt me kwa parcours bepaald geen ideale voorbereiding voor de Dolomieten marathon aan het einde van de maand, maar het is natuurlijk wel een goede mentale training.:)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 nov 2007 18:45

Het verstandigste is gewoon niets te wijzigen aan je fiets, alleen kiezen voor een wat bredere band 25 mm. Ik heb hem samen met een fietsmaatje gereden, we reden gewoon op Rubino's 25 mm, met voor een druk van 7 en achter 7,5 bar.
Rubino's zijn naar mijn mening de betrouwbaarste bandjes!! en nog goedkoop ook, voor mij geen dure exoten met een hoge prijs!

Allebei de tocht uitgereden zonder lek of andere narigheid, degene die extra stuurlint hadden gekozen hadden daar soms spijt van, kregen daardoor last van kramp in de handen.
Gewoon zorgen voor goede handschoentjes, het stuur bovenop vasthouden niet te krampachtig, en de fiets het werk laten doen! En het is echt waar hoe hoger je snelheid op de kasseien des te beter het gaat.

En als je de kasseien in Vlaanderen al niets vind, zou ik er niet aan beginnen!!
Sommige stroken zijn echt verschrikkelijk slecht, daar is Vlaanderen nog een geplaveide baan bij. De eerste stroken lopen zelfs nog naar beneden, wat ook niet echt prettig is.

Bovendien is de gehele tocht 250 km waarvan maar ongeveer 55 km kasseien, de eerste 95 km zijn kassei-loos!

Er is ook gewoon een busreis naar toe, mocht je dit nog niet weten!
http://www.lechampion.nl/
Ga naar fietsen/buitenland---->klassiekers ---> Parijs-Roubaix
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 22 nov 2007 18:51

De toerversie van PR nog niet gereden, maar met groepje ooit eens een tocht gereden van 100km over de 'gevreesde' stenen aldaar.
De meesten reden met hun mindere racefiets en bredere banden. Ikzelf deed het met hardtail mtb met vaste vork, voorraan 2 tandbladen (44/36), achteraan met 11-21 en vooral... Vredestein B-each banden! Het was een droge dag en had deze banden opgeblazen tot ongeveer 3,4 bar (max is 4 bar).
Geen enkel probleem om racefietsen te volgen alsook zelf het kopwerk te doen. En ik had de indruk dat ik met het meeste comfort, als je daar al kan over spreken, over de stenen ging.
En ja! Ooit ga ik nog eens terug.
Moet enkel nog een paar 'gekken' vinden die nog eens mee willen...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 20:39

[quote="colnagofreak"]En als je de kasseien in Vlaanderen al niets vind, zou ik er niet aan beginnen!!
Sommige stroken zijn echt verschrikkelijk slecht, daar is Vlaanderen nog een geplaveide baan bij. De eerste stroken lopen zelfs nog naar beneden, wat ook niet echt prettig is.
[/quote]

Ik doe het ook alleen als ik er dit jaar wat soepeler overheen ga. Anders moet ik gewoon besluiten dat het een kansloze missie is.

Ik heb vorig jaar de 140km editie van Vlaanderen gereden en ik ben er twee keer heen gereden om er wat te trainen. Toen heb ik de drie lussen gereden die je vanaf het centrum van de ronde van Vlaanderen kunt volgen. Daar zitten ook stroken in die niet meer in de ronde zitten omdat ze daarvoor te slecht zijn zoals de Huisepontweg. Volgens de bedenkers van die routes moest dat nog wel kunnen. Nou, daar dacht ik toen heel anders over.....

Een aflopende strook vond ik toen inderdaad ook een ramp. Ik trilde bijna van mijn fiets af. Maar van een klim zoals de Oude Kwaremont heb ik toch wel genoten.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 nov 2007 21:12

Dat klopt, maar die zijn ook enkele jaren geleden herlegd, een paar jaar geleden lag deze strook er slecht bij. Het was destijds de eerste strook in de toerversie Omloop Het Volk.
Er staat een eenzame molen midden in het land aan het einde van deze strook!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 22 nov 2007 21:17

Wat die molen betreft, dat klopt.
Maar in de RvV heb ik er toch al volgwagens gezien die na deze strook de koers mogen staken. Gescheurd oliecarter. Serieus bultig strookje!

@Bottecchia:

Oude Kwaremont is een zoetje hé!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39555
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 nov 2007 22:25

[quote="pepino"]
Maar in de RvV heb ik er toch al volgwagens gezien die na deze strook de koers mogen staken. Gescheurd oliecarter. Serieus bultig strookje![/quote]
Dat is toch niet fietsbaar? Ik weet dat er auto´s bij rijden met extra beschermd carter..... en dat noemen ze leuk... :S
Less is bore

Plaats reactie