Alles over vakanties op én met de fiets

Amstelgoldrace 2008 (toerversie)

noppie
Forum-lid

noppie 20 nov 2007 20:03

Bij elke tocht onder de grote rivieren ga ik overnachten. Wat is daar op tegen, het is best gezellig, 's avonds lekker eten, slap ouwehoeren en aan de bar hangen. Daarna lekker slapen tussen snurkende mannen. Dat is weer eens keer wat anders als achter de bekende gebreide broek.
kiekeboe

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 nov 2007 20:16

Niks mis mee natuurlijk!!
Maar Havana stelt dat je gedwongen wordt te overnachten, dat vind ik onzin.

Staat dit topic overigens niet in een verkeerd forum, zou het onder de evenementen,.....
zetten!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

noppie
Forum-lid

noppie 20 nov 2007 20:34

[quote="colnagofreak"]Niks mis mee natuurlijk!!
Maar Havana stelt dat je gedwongen wordt te overnachten, dat vind ik onzin.

Staat dit topic overigens niet in een verkeerd forum, zou het onder de evenementen,.....
zetten![/quote]

Havana ziet het soms allemaal niet zo helder meer. die zit soms te zingen ''als de rook om je hoofd is verdwenen''.
Van mij mag het topic hier staan. ik houd wel van een beetje chaos.
kiekeboe

diamond
Forum-lid

diamond 20 nov 2007 20:48

Hallo luitjes,
weer lekker op de praatstoel/negatief,ik heb dit jaar de AGR 125km voor het eerst gefietst.
Lekker vroeg gestart dus de mazzel om de Cauberg op te fietsen,inderdaad foutje org om vlak bij de finish de bordjes etc in te nemen.
Maar is het gedrag van de rijders zelf niet vaak de oorzaak van het niet lekker verlopen van de tocht(en).Ik zelf had het idee dat ik in een koers zat schreeuwen razen aan de kant wij komen eraan !!!!!!:/,ik begrijp best dat je niet 25 km/uur wil fietsen maar 30 of 40 km/uur. Ik zal volgend jaar de 150 proberen en ja ik blijf daar het hele weekend probeer te genieten,kom natuurlijk als noordeling niet elke dag naar Limburg.:rolleye::D niet ergeren lekker blijven fietsen

gr Klaus

ps: org heeft beterschap beloofd nav de terechte kritische opm

remon@
Forum-lid

remon@ 20 nov 2007 23:23

Ik ga voor het eerst de Amstel gold rijden. Het is voor mij echt een must om deze tocht te rijden. Voor mij is het echt: Als fietsliefhebber moet je hem ooit gereden hebben.

Ik schrijf me in voor de 150 km versie. Nog tips voor een goede voorbereiding?? Aantal km's wat ik in de benen moet hebben bijvoorbeeld. Ik hoor ze graag van jullie.

Greetz Rémon@

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 21 nov 2007 00:28

[quote="Remon@"]Ik ga voor het eerst de Amstel gold rijden. Het is voor mij echt een must om deze tocht te rijden. Voor mij is het echt: Als fietsliefhebber moet je hem ooit gereden hebben.

Ik schrijf me in voor de 150 km versie. Nog tips voor een goede voorbereiding?? Aantal km's wat ik in de benen moet hebben bijvoorbeeld. Ik hoor ze graag van jullie. [/quote]

Op http://www.zitvlees.nl vind je al info waarmee je zelf een trainingsschema in elkaar kunt steken.

airjay
Forum-lid

airjay 21 nov 2007 10:20

@ jandoedel: De link klopt niet, kun je deze aanpassen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 nov 2007 10:24

[mod-modus]Ik heb de link al aangepast.[/mod-modus] ;-)
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 nov 2007 13:05

@ colnagofreak:

1) als je om half 7 start moet je dus om half 5 wegrijden uit de Randstad. Dat betekent 4:15 opstaan. Je kunt zeggen wat je wil, maar dan is voor overnachten in mijn ogen dus wél nodig. Tijdens de Waalse Pijl reed ik trouwens om 5:30 weg uit Amsterdam en nog steeds was het rustig bij de start. Dus dat je nog eerder op moet, is gewoon niet waar (althans vorig jaar niet).

2) Jij rijdt de 250 km, maar het gros van de mensen rijdt de 150 km. Dat is nogal een verschil qua drukte, want jij doet (neem ik aan) eerst de 100 km en als je aan de 150 km begint is het gros van de deelnemers al vertrokken.

@ Remon@

De 150 km is niet dermate zwaar je dat je hele grote zorgen hoeft te maken. Bedenk dat de AGR voor velen één van de eerste koersen in het seizoen is; het aantal kilometers is dus nog redelijk beperkt. Ik geloof dat ik er vorig jaar 3000 op had staan toen ik aan de start verscheen.

Nog even een algemene opmerking:

Ik heb vorig jaar weinig last gehad van drukte, omdat ik bij beide tochten (zowel AGR als LIMO) heb voor overnacht. Ik reed tijdens de AGR al om 12:30 de Cauberg op en toen was het daar nog erg rustig. Het is dus geen persoonlijke ergernis dat ik deze tochten afraad. Ik waarschuw alleen dat je vroeg moet starten indien je niet in de drukte wil rijden. Dat wil dus zeggen óf extreem vroeg opstaan óf voor overnachten.

remon@
Forum-lid

remon@ 21 nov 2007 23:09

ok thanks Havana en jandoedel!!

evers
Forum-lid

evers 22 nov 2007 20:38

toch maar besloten om me wel in te schrijven. Had even contact opgenomen met de organisatie en ook zij hebben gezegd dat het vorig jaar niet best was en er iets aan gaan doen.

Mij zien ze in april dus terug op de 100 of 150 km. Afstanden worden deze week nog even doorgenomen met een andere potentiele deelnemer :)
Train ze!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 nov 2007 20:57

[quote="havana"]@ colnagofreak:

1) als je om half 7 start moet je dus om half 5 wegrijden uit de Randstad. Dat betekent 4:15 opstaan. Je kunt zeggen wat je wil, maar dan is voor overnachten in mijn ogen dus wél nodig. Tijdens de Waalse Pijl reed ik trouwens om 5:30 weg uit Amsterdam en nog steeds was het rustig bij de start. Dus dat je nog eerder op moet, is gewoon niet waar (althans vorig jaar niet).

[/quote]

@havana, maak daar maar 4 uur van, ik moet 2 uur sturen en wil altijd een half uur voor de starttijd aanwezig zijn! Maar dit is in de zomermaanden wekelijkse kost voor mij, het is maar wat gewend ben.
Normaal is de start van toertochten 7 uur, dus dan is het meestal 5 uur wegrijden.
Ook bij de Waalse Pijl was ik om kwart voor zeven in Spa, vandaar! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie