Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Parijs-Roubaix banden..??

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 01 mar 2011 01:34

Hoi,

Cervelo misschien?

Hoedanook, 32mm lijkt me wel erg "over the top".

Al gemerkt hoe we van het ene extreem in het andere duiken om dan toch weer naar het oude terug te keren?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 01 mar 2011 09:57

Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.

Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
Gang is alles!!

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 01 mar 2011 15:47

zaffiro pro diamante, 5 bar voor en achter........ik heb er niet lek mee gereden (80km PR gereden met gps, wel errug rustig daar in de middle of nowhere in de zomermaanden.....was wel 'echt' PR weer met regen/wind)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 mar 2011 18:52

Composite schreef:Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.

Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.


Dus de auteur in FIETS schreef onzin neer ! ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 03 mar 2011 08:34

Ja dus.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
eherle
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 aug 2006 01:28
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar eherle 14 dec 2011 23:33

bottecchia schreef:Verder gebruik ik de al eerder genoemde Michelin Dynamics 28mm en GP 4 season 25mm. Beide uitstekend geschikt. Die Dynamics zijn kwa prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
Welke Michelins bedoel je: de Dynamic Classic (semi-slick, zwart + bruine wangen) of de Dynamic Sport (slick, zwart met een kleurtje)? Het lijkt mij dat een semi-slick de voorkeur verdient voor PR, maar dat hoor ik graag van een ervaringsdeskundige.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 dec 2011 19:34

Ja, het gaat inderdaad om die eerste band. Ik heb er inmiddels drie keer L'Eroica mee gereden, één keer een volledige Parijs-Roubaix en verschillende keren een aantal stroken uit PR. Ik zal niet beweren dat het in absolute zin de allerbeste keuze is. Maar kwa prijs/kwaliteit is 'ie voor mij echt onklopbaar.

Als je genoeg ruimte hebt om de 28mm versie te monteren dan is het gewoon een uitstekende keuze. De bandenspanning niet te hoog en zo heb je relatief veel comfort en goede bescherming tegen lek rijden. Ter indicatie: de laatste keer heb ik 5 bar gezet. Ik denk dat ik de volgende keer nog een kleine fractie lager ga maar dat is een aardige indicatie.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 15 dec 2011 19:50

5bar lijkt mij wel heel weinig. Hoe zwaar ben jijzelf?
Do kin der mar druk mei weze

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 dec 2011 22:58

Dit is een slecht moment om die vraag te stellen. Ik zit nu midden in mijn jaarlijkse 'Ullrich periode'.... ;)

Maar doorgaans zit ik iets boven de 80kg en dan is 5 bar prima te doen. En ik denk dus zelfs dat ik nog iets lager moet kunnen. Vergeet niet dat het 28mm banden zijn. En een beetje ervaring op de kasseien is ook wel handig. Goed je route op de strook kiezen en je fiets losjes begeleiden is ook van belang.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 16 dec 2011 09:51

composite schreef:Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.

Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
mmm... 28 mm past tot mijn verrassing in elk geval ruim. ga het eens proberen met 32 en zal wel laten weten of het past.

wat mijn ervaring (1x in 2010 gereden) betreft: eerste 120 km oid gewoon met 6-7 bar in de 28mm conti 4-seasons, bij ravitallering (ik dacht bij 120 km) flink lucht eruit gelaten en later nog zachter gezet. ik heb de spanning niet gecontroleerd, maar bij oppompen ging er vanaf 4.5 -5 bar weer lucht bij. ik weeg ca 82 kg. ik reed met latex biba's, talkpoeder in de buitenband, dubbelstuurlint en extra grips om de bidonhouders. desondanks toch een bidon verloren. maar geen lekke banden.

rikc
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2010 13:25

rikc 22 dec 2011 11:54

Ik wil met 28mm ultremo's rijden. Gaat dit passen in mijn madone?
Bij slecht weer neem ik sowieso de crossfiets ivm meer ruimte bij de vorken.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 22 dec 2011 15:00

of 28mm ultremo in een madone frame past?

ja, dat denk ik wel. 28mm conti 4-season past ruiim. zelfs meer dan ruim genoeg voor vies weer. naar schatting net zoveel ruimte als bij een s-works roubaix sl-2 (heb ik ook gehad)

Plaats reactie