Parijs-Roubaix banden..??
Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.
Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.
Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
Gang is alles!!
Composite schreef:Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.
Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
Dus de auteur in FIETS schreef onzin neer ! ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Welke Michelins bedoel je: de Dynamic Classic (semi-slick, zwart + bruine wangen) of de Dynamic Sport (slick, zwart met een kleurtje)? Het lijkt mij dat een semi-slick de voorkeur verdient voor PR, maar dat hoor ik graag van een ervaringsdeskundige.bottecchia schreef:Verder gebruik ik de al eerder genoemde Michelin Dynamics 28mm en GP 4 season 25mm. Beide uitstekend geschikt. Die Dynamics zijn kwa prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ja, het gaat inderdaad om die eerste band. Ik heb er inmiddels drie keer L'Eroica mee gereden, één keer een volledige Parijs-Roubaix en verschillende keren een aantal stroken uit PR. Ik zal niet beweren dat het in absolute zin de allerbeste keuze is. Maar kwa prijs/kwaliteit is 'ie voor mij echt onklopbaar.
Als je genoeg ruimte hebt om de 28mm versie te monteren dan is het gewoon een uitstekende keuze. De bandenspanning niet te hoog en zo heb je relatief veel comfort en goede bescherming tegen lek rijden. Ter indicatie: de laatste keer heb ik 5 bar gezet. Ik denk dat ik de volgende keer nog een kleine fractie lager ga maar dat is een aardige indicatie.
Als je genoeg ruimte hebt om de 28mm versie te monteren dan is het gewoon een uitstekende keuze. De bandenspanning niet te hoog en zo heb je relatief veel comfort en goede bescherming tegen lek rijden. Ter indicatie: de laatste keer heb ik 5 bar gezet. Ik denk dat ik de volgende keer nog een kleine fractie lager ga maar dat is een aardige indicatie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
5bar lijkt mij wel heel weinig. Hoe zwaar ben jijzelf?
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dit is een slecht moment om die vraag te stellen. Ik zit nu midden in mijn jaarlijkse 'Ullrich periode'....
Maar doorgaans zit ik iets boven de 80kg en dan is 5 bar prima te doen. En ik denk dus zelfs dat ik nog iets lager moet kunnen. Vergeet niet dat het 28mm banden zijn. En een beetje ervaring op de kasseien is ook wel handig. Goed je route op de strook kiezen en je fiets losjes begeleiden is ook van belang.
Maar doorgaans zit ik iets boven de 80kg en dan is 5 bar prima te doen. En ik denk dus zelfs dat ik nog iets lager moet kunnen. Vergeet niet dat het 28mm banden zijn. En een beetje ervaring op de kasseien is ook wel handig. Goed je route op de strook kiezen en je fiets losjes begeleiden is ook van belang.
mmm... 28 mm past tot mijn verrassing in elk geval ruim. ga het eens proberen met 32 en zal wel laten weten of het past.composite schreef:Dat ging over het LEOPARD TREK team...ik heb het ook gelezen...
Uiteraard onzin, de meeste mannen met de prototype Bontrager wielen reden met 25 mm Ultremo tubes.
Wel breder dan normaal en normaal gesproken gaan die gasten gewoon met 22 mm tubes rijden, alhoewel de brede, 25 mm tube wel mooi aansluit op de dikkere, nieuwe velg.
Kortom: geen 32 mm, dit zou ook niet passen in een Trek Madone.
wat mijn ervaring (1x in 2010 gereden) betreft: eerste 120 km oid gewoon met 6-7 bar in de 28mm conti 4-seasons, bij ravitallering (ik dacht bij 120 km) flink lucht eruit gelaten en later nog zachter gezet. ik heb de spanning niet gecontroleerd, maar bij oppompen ging er vanaf 4.5 -5 bar weer lucht bij. ik weeg ca 82 kg. ik reed met latex biba's, talkpoeder in de buitenband, dubbelstuurlint en extra grips om de bidonhouders. desondanks toch een bidon verloren. maar geen lekke banden.
of 28mm ultremo in een madone frame past?
ja, dat denk ik wel. 28mm conti 4-season past ruiim. zelfs meer dan ruim genoeg voor vies weer. naar schatting net zoveel ruimte als bij een s-works roubaix sl-2 (heb ik ook gehad)
ja, dat denk ik wel. 28mm conti 4-season past ruiim. zelfs meer dan ruim genoeg voor vies weer. naar schatting net zoveel ruimte als bij een s-works roubaix sl-2 (heb ik ook gehad)