DI2 Tuning
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Waar zou jij hem doen dan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
speedyfire schreef:Hier nog een MTB met di2
http://carbonreparatie.nl/CUSTOMBUILD/ATBmetDi2.aspx
Kerel is niet goed wijs. Je kan die accu in zo'n beetje iedere buis van het frame stoppen en dan ga je een gat in 't frame zagen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Zadelpen is niet zo een heel goed idee, want je wilt het zwaartepunt zo laag mogelijk houden.
Al vind ik het ook wel vreemd om zo een gat in je frame te zagen. Ben benieuwd of hij het nog versterkt heeft.
Al vind ik het ook wel vreemd om zo een gat in je frame te zagen. Ben benieuwd of hij het nog versterkt heeft.
Volgens de makers wel:
"In de onderbuis is een gat gefreesd waar de accu in past. Dit is uiteraard weer verstevigd en afgedekt met een carbon kapje waar de accuhouder op gemonteerd is. "
Maar ik vind het onbegrijpelijk: je koopt een absoluut topframe voor de nodige duizenden euro's en dan ga je zulke verzwakkingen aanbrengen, want hoe je het ook went of keert, je zaagt alle vezels daar doormidden.
"In de onderbuis is een gat gefreesd waar de accu in past. Dit is uiteraard weer verstevigd en afgedekt met een carbon kapje waar de accuhouder op gemonteerd is. "
Maar ik vind het onbegrijpelijk: je koopt een absoluut topframe voor de nodige duizenden euro's en dan ga je zulke verzwakkingen aanbrengen, want hoe je het ook went of keert, je zaagt alle vezels daar doormidden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
japie carbon schreef:Zadelpen is niet zo een heel goed idee, want je wilt het zwaartepunt zo laag mogelijk houden.
Al vind ik het ook wel vreemd om zo een gat in je frame te zagen. Ben benieuwd of hij het nog versterkt heeft.
Je kan de accu ook in de zitbuis laten zakken. Over een hoger zwaarte punt zou ik me overigens niet druk maken. De accu weegt zonder behuizing iets van 20 gram.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ok dat valt idd heel erg mee. Dan begrijp ik het ook niet echt.
Misschien doet hij dit soort dingen om te testen? Lijkt me dat hij toch wel weet wat hij doet?
Misschien doet hij dit soort dingen om te testen? Lijkt me dat hij toch wel weet wat hij doet?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Update.
Op BikeMotion stond op de stand van Veltec een S5 met DI2 groep die we draadloos gemaakt hadden. De bedoeling was Eurobike/Interbike, maar dat was allemaal net te kort dag. In het nieuwe nummer van Fiets staat er waarschijnlijk een artikeltje over. De S5 was van binnen enigsinds 'gesloopt' (kabelgeleiding eruit gehaald) om een grotere accu kwijt te kunnen, achteraf bleek dat niet nodig geweest te zijn. Ook de grotere accu is nu geen noodzaak meer omdat we het stroomverbruik significant terug gedrongen hebben van de ontvanger. Nu nog 2 Dura Ace groepen ombouwen, qua elektronica blijft de boel hetzelfde. De software zal op een aantal punten een beetje aangepast worden, maar 't belangrijkste is om de boel netter te integreren en de installatie makkelijker te maken.
Daarnaast als nieuw project 't zelfde trucje herhalen alleen dan met een Ultegra DI2 groep. Het 1-wire protocol uitvogelen en namaken zal vast wat tijd kosten, maar onlogischer dan het Dura Ace protocol kan het bijna niet in elkaar zitten.
Op BikeMotion stond op de stand van Veltec een S5 met DI2 groep die we draadloos gemaakt hadden. De bedoeling was Eurobike/Interbike, maar dat was allemaal net te kort dag. In het nieuwe nummer van Fiets staat er waarschijnlijk een artikeltje over. De S5 was van binnen enigsinds 'gesloopt' (kabelgeleiding eruit gehaald) om een grotere accu kwijt te kunnen, achteraf bleek dat niet nodig geweest te zijn. Ook de grotere accu is nu geen noodzaak meer omdat we het stroomverbruik significant terug gedrongen hebben van de ontvanger. Nu nog 2 Dura Ace groepen ombouwen, qua elektronica blijft de boel hetzelfde. De software zal op een aantal punten een beetje aangepast worden, maar 't belangrijkste is om de boel netter te integreren en de installatie makkelijker te maken.
Daarnaast als nieuw project 't zelfde trucje herhalen alleen dan met een Ultegra DI2 groep. Het 1-wire protocol uitvogelen en namaken zal vast wat tijd kosten, maar onlogischer dan het Dura Ace protocol kan het bijna niet in elkaar zitten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
En wanneer gaar eea in productie? Likt me een mooi add-on product.
What makes the boat go faster?
Erg leuk Mark. Even een dom vraagje.... als je de boel draadloos maakt, hoe zorg je er dan voor dat je geen last krijgt van anderen die met dezelfde groep rijden?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Iets met ANT+ protocol denk ik.havana schreef:Erg leuk Mark. Even een dom vraagje.... als je de boel draadloos maakt, hoe zorg je er dan voor dat je geen last krijgt van anderen die met dezelfde groep rijden?
What makes the boat go faster?