Pagina 4 van 7

Geplaatst: 15 mei 2011 22:11
door japiecarbon
Waar zou jij hem doen dan?

Geplaatst: 15 mei 2011 22:13
door tomtom
zadelpen

Geplaatst: 15 mei 2011 22:24
door amclassic-fan
speedyfire schreef:Hier nog een MTB met di2
http://carbonreparatie.nl/CUSTOMBUILD/ATBmetDi2.aspx


Kerel is niet goed wijs. Je kan die accu in zo'n beetje iedere buis van het frame stoppen en dan ga je een gat in 't frame zagen.

Geplaatst: 15 mei 2011 22:33
door japiecarbon
Zadelpen is niet zo een heel goed idee, want je wilt het zwaartepunt zo laag mogelijk houden.

Al vind ik het ook wel vreemd om zo een gat in je frame te zagen. Ben benieuwd of hij het nog versterkt heeft.

Geplaatst: 15 mei 2011 22:37
door foosho
Volgens de makers wel:
"In de onderbuis is een gat gefreesd waar de accu in past. Dit is uiteraard weer verstevigd en afgedekt met een carbon kapje waar de accuhouder op gemonteerd is. "

Maar ik vind het onbegrijpelijk: je koopt een absoluut topframe voor de nodige duizenden euro's en dan ga je zulke verzwakkingen aanbrengen, want hoe je het ook went of keert, je zaagt alle vezels daar doormidden.

Geplaatst: 15 mei 2011 22:40
door amclassic-fan
japie carbon schreef:Zadelpen is niet zo een heel goed idee, want je wilt het zwaartepunt zo laag mogelijk houden.

Al vind ik het ook wel vreemd om zo een gat in je frame te zagen. Ben benieuwd of hij het nog versterkt heeft.


Je kan de accu ook in de zitbuis laten zakken. Over een hoger zwaarte punt zou ik me overigens niet druk maken. De accu weegt zonder behuizing iets van 20 gram.

Geplaatst: 15 mei 2011 22:42
door japiecarbon
Ok dat valt idd heel erg mee. Dan begrijp ik het ook niet echt.

Misschien doet hij dit soort dingen om te testen? Lijkt me dat hij toch wel weet wat hij doet?

Geplaatst: 15 mei 2011 22:51
door foosho
Volgens mij is het een prestige project van carbonreparatie.nl zelf (?)

Re: DI2 Tuning

Geplaatst: 24 okt 2011 15:11
door amclassic-fan
Update.

Op BikeMotion stond op de stand van Veltec een S5 met DI2 groep die we draadloos gemaakt hadden. De bedoeling was Eurobike/Interbike, maar dat was allemaal net te kort dag. In het nieuwe nummer van Fiets staat er waarschijnlijk een artikeltje over. De S5 was van binnen enigsinds 'gesloopt' (kabelgeleiding eruit gehaald) om een grotere accu kwijt te kunnen, achteraf bleek dat niet nodig geweest te zijn. Ook de grotere accu is nu geen noodzaak meer omdat we het stroomverbruik significant terug gedrongen hebben van de ontvanger. Nu nog 2 Dura Ace groepen ombouwen, qua elektronica blijft de boel hetzelfde. De software zal op een aantal punten een beetje aangepast worden, maar 't belangrijkste is om de boel netter te integreren en de installatie makkelijker te maken.

Daarnaast als nieuw project 't zelfde trucje herhalen alleen dan met een Ultegra DI2 groep. Het 1-wire protocol uitvogelen en namaken zal vast wat tijd kosten, maar onlogischer dan het Dura Ace protocol kan het bijna niet in elkaar zitten.

Re: DI2 Tuning

Geplaatst: 24 okt 2011 15:33
door Livio Livius
En wanneer gaar eea in productie? Likt me een mooi add-on product.

Re: DI2 Tuning

Geplaatst: 24 okt 2011 16:12
door havana
Erg leuk Mark. Even een dom vraagje.... als je de boel draadloos maakt, hoe zorg je er dan voor dat je geen last krijgt van anderen die met dezelfde groep rijden?

Re: DI2 Tuning

Geplaatst: 24 okt 2011 16:20
door Livio Livius
havana schreef:Erg leuk Mark. Even een dom vraagje.... als je de boel draadloos maakt, hoe zorg je er dan voor dat je geen last krijgt van anderen die met dezelfde groep rijden?
Iets met ANT+ protocol denk ik.