Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cervelo soloist team

cozmic
Forum-lid

cozmic 30 okt 2007 15:36

@spEric

Blijven dan zowel de grijs geanodiseerde als de grijs/rood-gelakte versie verkrijgbaar in 2008?

speric
Forum-lid HC

speric 30 okt 2007 15:58

Nou, het is meer zo dat de grijze uitlopend is en in de loop van 2008 alleen de grijs rode wordt geleverd.

campagnolo
Forum-lid

campagnolo 30 okt 2007 16:01

Ik lees hier ook steeds over een matzwarte, is die versie er dan ook?! Zou het bijzonder jammer vinden als de grijze eruit gaat.

Wel zie ik foto's van een glanzend zwarte voor 2008.

Ik zie ook dat er volgens mij een andere voorvork in komt? Ik vond die wolf juist wel mooi aansluiten eigenlijk. Wat is daar over bekend hier?

speric
Forum-lid HC

speric 30 okt 2007 16:06

waar zie jij dat allemaal ?
Die glanzend zwarte zal de SLC-SL zijn. De lichtste soloist uitvoering, van carbon.

In principe komt er altijd een wolf vork mee. Nu schijnt het zo te zijn dat de producent niet aan de vraag kan voldoen en worden er in sommige gevallen dan een Easton vork bij geleverd.
Op de site van Cervélo zie je soms de alpha Q vorken staan, die ook door team CSC gebruikt worden. Zijn maken ook de Wolf vorken voor Cervélo.

De mat zwarte is een versie uit 2006. Tot nu toe vind ik dat samen met de zwart/rode uit 2005 de meest geslaagde.

alexandertcr
Forum-lid

alexandertcr 30 okt 2007 21:00

Is de soloist platweg gezegd het beste alu frame wat nu te verkrijgen is?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 okt 2007 21:06

Bij cervelo en voor die prijsklasse wel (maar er zijn alternatieven)

masterb
Forum-lid

masterb 30 okt 2007 21:32

zeg SpEric, heb jij ervaringen met die Alpha Q vorken. Ik zou namelijk wel willen weten waarop CSC met die vorken rijdt en waarom Cervelo Wolf vorken erin zet.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 30 okt 2007 21:51

Pure centenkwestie. Een team maakt sponsordeals en als Cervelo wil dat CSC de wolf gebruikt dan zal er extra moeten worden geschoven. Nu zal Alpha betalen voor het gebruik van de q vork en is dat dus de teamvork (een technische reden om de wolf te mijden heb ik tot op heden niet vernomen)

Een onderliggende kwalteitsreden (zoals bij Quickstep die met time vorken rijden i.p.v. met de Specialized vorken is er volgens mij niet)

IBAN
Forum-lid

IBAN 30 okt 2007 21:57

alexandertcr schreef:Is de soloist platweg gezegd het beste alu frame wat nu te verkrijgen is?

ik heb hem zelf (de grijze) dus ben niet objectief. De alu soloist is een slooping frame, met aero buizen waarbij de lasnaden mooi zijn afgewerkt. Bij dit frame zijn de kabels ook netjes door de buizen getrokken, wat eigenlijk een must is bij een aero frame. Echter bij veel frames, ook veel duurdere zie je de kabels nog gewoon buitenom gaan. Wat rijeigenschappen betreft, een heerlijk direct frame met een echt elke klap is raak gevoel. Alleen klinkers rijden is niet echt een pretje met dit frame, maar wielen en het aantal bar wat je in je banden pompt zijn hierbij ook belangrijk. zo niet belangrijker.

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 okt 2007 22:14

alexandertcr schreef:Is de soloist platweg gezegd het beste alu frame wat nu te verkrijgen is?

Scott scandium Team Issue, bepaalde Principia's staan wel een niveau'tje hoger.
Dat de kabels binnendoor lopen is leuk, maar je gaat er echt niet sneller door.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 30 okt 2007 22:18

IBAN schreef:

ik heb hem zelf (de grijze) dus ben niet objectief. . De alu soloist is een slooping frame, met aero buizen waarbij de lasnaden mooi zijn afgewerkt. Bij dit frame zijn de kabels ook netjes door de buizen getrokken, wat eigenlijk een must is bij een aero frame. Echter bij veel frames, ook veel duurdere zie je de kabels nog gewoon buitenom gaan. Wat rijeigenschappen betreft, een heerlijk direct frame met een echt elke klap is raak gevoel. Alleen klinkers rijden is niet echt een pretje met dit frame, maar wielen en het aantal bar wat je in je banden pompt zijn hierbij ook belangrijk. zo niet belangrijker.

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

Ik ben het met alles wat IBAN zegt eens....en zoals het er nu naar uitziet heb je met de grijze een kleurstelling, die niet jarenlang is doorgevoerd.

En eerlijk gezegd vind ik een soloist met de alpha verbleken bij die met de wolf, is esthetisch velen malen beter......
Groet,
Mike

masterb
Forum-lid

masterb 30 okt 2007 22:20

IBAN wrote...

Torsiestijfheid. 75nm
vorkstijfheid. 111 nm
bracketstijfheid. 64 nm

Deze waardes kwamen uit de beursspecial van Fiets.
De torsie en vork waardes leken mij omgedraait want een torsiestijfheid van 75 nm lijkt mij vrij weinig

Plaats reactie