Pagina 4 van 34
Geplaatst: 22 okt 2007 23:10
door specliffeddes
Akkoord. We zullen zien hoe het uitpakt. In een iets andere context is het huwelijk tussen AG2R en Decathlon ook vroegtijdig gestrand. Daar werd op hetzelfde sentiment ingespeeld: Franse ploeg, Franse jongens, Frans materiaal.
GastheerG schreef:Ik ben niet trots op Gazelle hoor. Ik heb er ook niks mee. Alleen ik kan LOS van de band (in dit geval niet dus) die ik met een merk/ploeg heb de briljante zet zien en velen reflecteren de aankondiging iets teveel op zichzelf ipv op het grote publiek.
Er wordt in dit soort discussies heel veel inside out gedacht. Met echte marketing gaat het echter net om iets anders.
En geloof me maar Gazelle gaat het prima regelen. Daarom NU al de aankondiging. Ze willen namelijk van de Rabo commitment zodat ze niet voor jan zak een jaar gaan ontwikkelen!
Geplaatst: 23 okt 2007 00:00
door alfaboy_69
de zwarten schreef:Dit en vorig WK won er telkens iemand op ultegra en/of chorus.
Ik vraag mij dan af welke wereldkampioen er dan wel met Ultegra en/of Chorus rondreed ? :s
Ik vond persoonlijk de groene Gazelle's voor de TVM-ploeg in '99 wel enorm de moeite waard, alleen qua gewicht konden die fietsen wel wat beter scoren...
Geplaatst: 23 okt 2007 00:11
door harmm
ik ben benieuwd of het echt waar is.
en zo ja wanneer we de eerste foto's zullen zien
iemand al een suggestie voor het ontwerp
Geplaatst: 23 okt 2007 00:47
door colnagier
Freire: Ik heb weer last van m'n kont !
Ploegarts: Ik zie het al: aan je kont zit een Gazwelle.
Geplaatst: 23 okt 2007 00:54
door w0uter
We lopen met zijn allen nu wel lekker er op los te discussiƫren, maar wat is het bewijs van de topicstarter? Ik zou het graag gestaaft willen zien!
Geplaatst: 23 okt 2007 02:10
door herera
Scepticus schreef:Overigens, na al mijn Gazelle-gebash op de vorige pagina's is het ook ff tijd voor een hand in eigen boezem: dat de Gazelle Rijwielfabriek te Dieren niet meer bestaat, en Gazelle nu alleen nog maar Taiwanene containerframes verkoopt is natuurlijk ook ONZE schuld, hadden we maar meer van die mooie slanke gelugd stalen Goldline Team frames moeten kopen.
Zoals dat met oer-Hollandsche fabrikanten gaat.
Vredestein fietsbanden: Made in India, Designed in Holland
Overigens voor allen die Gazelle een warm hart toedragen, hier nog wat Gazelle wijsheid uit de oude doos:
http://akkersoft.fol.nl/poezie/Pelle.html
Geplaatst: 23 okt 2007 02:35
door pjotr
GastheerG schreef:Alfaboy_69 schreef:Ik vraag mij dan af welke wereldkampioen er dan wel met Ultegra en/of Chorus rondreed ? :s
Dit WK won bij de dames zeker iemand met Chorus. En ze was nog blij ook!
Marianne Vos won vorig jaar met een Ulterga groep!
Geplaatst: 23 okt 2007 11:54
door pipootje
Ik heb eens in de schuur gekeken en ik ben er nu achter dat een fiets bestaat uit pakweg 3 buizen waarop een zootje overpriced Italiaans of Japanees gedoe is geschroefd. De kennis om daar wat van te maken is snel ingekocht zou ik zo denken. Op de TU in Delft en Twenthe bedenken ze wel ingewikkelder dingen.
En anders gaan ze toch gewoon wat titanium freempjes in elkaar lassen, is waarschijnlijk beter dat een Italiaans emotioneel produkt. De renner is trouwens belangrijker dan het materiaal en er komt een nieuwe generatie goede Hollanders aan heb ik in de krant gelezen
"Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar "
Mooie discussie, maar nu ook maar wat feiten.
Geplaatst: 23 okt 2007 14:45
door karsten
Het blijft een discussie zonder einde. Zeker daar emotie en niet zozeer kennis en kunde de boventoon voert.
- Het sponsoren van een wielerploeg is zowel voor de Rabobank als Gazelle een zakelijke aangelegenheid. Bedrijfsdoelstellingen zijn hierbij het uitgangspunt. Het is misschien goed voor de personen die zaken als "geen goede zet voor het imago van de Rabobank" schrijven te beseffen dat 99.5% van Nederlanders totaal niet weet wat een Colnago is. Wat imago betreft is Colnago dus een non issue. Sterker nog met Gazelle heb je in Nederland meer herkenning en imago dan met Colnago Alleen personen die niet verder kunnen kijken dan het wielerwereldje waar zij zelf in zitten denken dat Colnago de wereld van de ondergang kan redden. Helaas kan geen enkel wielermerk dit. Mogelijk dat een Colnago je ego kan redden. Maar net als bij auto's hoe kleiner het pikkie hoe duurder de fiets.
Als imago zo belangrijk is dragen we binnenkort allemaal een Gucci zonnebril, Van bommels om te voeten, Bjorn Borg ondergoed, Gapstar jeans, Lacoste Polo's. Dit alles tot het moment dat iedereen het heeft en dan worden deze merken van exclusief weer gewoon volume merken en begint deze cyclus weer van voren af aan met andere merken die dan ineens weer hip zijn, (althans dat denken wij dan).
Maar goed nu even terug naar de feiten.
- Het goed om te beseffen dat alle wielerleveranciers van grote wielerploegen fors moeten investeren om de fietsen te mogen leveren.
- Niet alleen Gazelle maar ook Colnago (trek, etc) laat een groter of kleiner deel van hun frames in het verre oosten produceren. Dit zal alleen nog maar meer worden. Zolang de consument geen prijzen wil of kan betalen om alles in Europa te laten maken, dan is dat de toekomst.
- Als het gaat om uitstraling dit is alles maar tijdelijk. 40,30 en 20 jaar geleden was Gazelle het merk voor amateurs en profs in Nederland. Er zijn dus meer coureurs in de lage landen groot en goed zijn geworden met en door een Gazelle dan door Colnago's.
- Laten we blij zijn dat er bedrijven in Nederland zijn die willen investeren in de wielersport. Zet dus je eigen ego eens opzij en ga genieten van de wielersport!
- Hierbij nog even wat overwinningen op Gazelle van de afgelopen 40 jaar (ja ik weet dat er een grotere lijstje met overwinningen op Colnago's te maken is,maar 9 van de tien merken moet het met minder doen in de afgelopen 40 jaar):
1 x Milaan San Remo
1 x Ronde van Lombardije
1 x Olympische titel op de weg (heren)
1 x Amstel Gold Race
1 x weg titel bij de profs Belgie (heren)
2 x Wereldtitel op de weg (heren)
2 x Ronde van Vlaanderen
2 x Omloop het Volk
2 x Giro etappe
5 x weg titel bij de profs (heren)
14 x touretappe
16 x etappe in de Vuelta
Overwinningen in kleine rittenkoersen heb ik maar even buiten beschouwing gelaten.
Denk in het verleden maar aan ploegen als Willem II, Frisol, Skala en TVM
p.s.
De persoon die denkt dat je op een Colnago eerder de Tour of een grote klassieker wint dan op een Gazelle heeft last van een hersenverweking. Omgekeerd is dat eveneens zo.