Dat heet dus preventief strooien, omdat er nog steeds nachtvorst is. Zodra de wegbeheerder via gladheid.nl (geloof het of niet) doorkrijgt dat de wegtemperatuur op bepaalde plekken kans op gladheid geeft gaan ze strooien. Better safe than sorry, want er hoeft maar een dode te vallen doordat er niet is gestrooid en je hebt de poppen aan het dansen.
Maar als je de blanke delen van je fiets even insmeert met vaseline en zo af en toe de boel schoonmaakt dan valt het met die corrosie allemaal nog wel een beetje mee hoor. Ik ga met mijn 'stadfiets' (een alu Cannondale) al de hele winter door alle bagger heen en er zit nog geen spatje roest op.
zout op de weg
Het probleem dat ik heb met de blanke delen insmeren met vaseline en goed afspoelen is dat het strooizout echt overal komt. Juist ook op de plaatsen waar je niet bij kan... In je naven, crancks etc.
Voor mij toch nog maar even mijn oude fiets en de nieuwe binnenlaten. Blij dat ik die nog niet verkocht heb.
Vind het toch een beetje zonde zo'n net nieuwe fiets omdat ik niet precies weet wat het met mijn fiets doet. Volgend jaar is wellicht weer een ander verhaal.
Voor mij toch nog maar even mijn oude fiets en de nieuwe binnenlaten. Blij dat ik die nog niet verkocht heb.
Vind het toch een beetje zonde zo'n net nieuwe fiets omdat ik niet precies weet wat het met mijn fiets doet. Volgend jaar is wellicht weer een ander verhaal.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
>Het probleem dat ik heb met de blanke delen insmeren met vaseline en goed afspoelen is dat het strooizout echt >overal komt. Juist ook op de plaatsen waar je niet bij kan... In je naven,
1 van de nadelen van oversized componenten: als je je fiets relatief warm bewaart en je gaat naar buiten, dan krimpt de lucht in de onderdelen en dan wordt het zoutwater naar binnen gezogen...
Daarom moet je altijd goed afgedichte naven gebruiken en deze flink wat vet geven aan de binnenkant.
1 van de nadelen van oversized componenten: als je je fiets relatief warm bewaart en je gaat naar buiten, dan krimpt de lucht in de onderdelen en dan wordt het zoutwater naar binnen gezogen...
Daarom moet je altijd goed afgedichte naven gebruiken en deze flink wat vet geven aan de binnenkant.
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
De komende dagen wordt er zeker weer gestrooid. http://www.nu.nl/binnenland/2198035/opn ... wacht.html
Ik pak ze wel weer in de afdaling
GastheerG schreef:TJB schreef:Was er toevallig in en rondom rotterdam gestrooid vandaag 3 maart?
bij de Rotte op een aantal plaatsen weet ik het zeker
Dank je,
Zal me fiets dan maar ff wassen voor de zekerheid.. zat niet veel op maar een vermoedelijk laagje vies zoutachtig vuil.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!