Krakend geluid
Nou hij wordt vandaag opgehaald en er wordt morgen(of vandaag) nog over gebeld of ie er is en dan wordt er ook meteen mee gevraagd of ze al iets meer weten..
Groet, Rik.
Ze zijn bij Gazelle nog niks te weten gekomen maar ik reken er niet meer op voor dinsdag..
Rik
Groet, Rik.
Ze zijn bij Gazelle nog niks te weten gekomen maar ik reken er niet meer op voor dinsdag..
Rik
Probeer ook eens met je uitvalpatten in te vetten.
Wat betreft schoenplaatjes, die kunnen inderdaad ook voor irritant krakend geluid zorgen, maar dat verhelp je het best met de zijkanten van je plaatjes een beetje in te vetten. Bij SPD schoenen en plaatjes kan het zelfs zo zijn dat de schoen zelf het pedaal raakt en dan kan je het best iets tussen plaatje en schoen steken zodat je schoen iets hoger komt te staan. Wanneer de frictie verdwijnt, verdwijnt ook het gekraak.
Wat betreft schoenplaatjes, die kunnen inderdaad ook voor irritant krakend geluid zorgen, maar dat verhelp je het best met de zijkanten van je plaatjes een beetje in te vetten. Bij SPD schoenen en plaatjes kan het zelfs zo zijn dat de schoen zelf het pedaal raakt en dan kan je het best iets tussen plaatje en schoen steken zodat je schoen iets hoger komt te staan. Wanneer de frictie verdwijnt, verdwijnt ook het gekraak.
CUBEmeister schreef:hallo,
heb net een nieuwe Cube Attempt, heb er 130 km mee gereden. nog beetje pielen met de versnellingen dus gister 70 km op middelste voorblad niks aan de hand. vandaag op buitenblad begon er na 25 km een raar soort kloink vanuit volgens mij de trapas..want hij doet het alleen als ik even ontspannen wat langzamer ronddraai en dus niet bij volle belasting. ik dacht dat het de lagers van mn pedalen waren aagezien een fiets na 130 km niks te kraken heeft maar dat is toch vreemd als hij het onbelast niet doet?...het voelt ook wel als een soort tikje ook als ik stilstaand de trappers handmatig acheruit draai...wie o wie weet wat er aan de hand is
Die herken ik, ben ik al maanden naar op zoek.
Houd ff de benen stil in een bocht en bij de eerste omwenteling hoort en voelt het alsof je de trapas vernielt. KLOINK!! en dan is alles weer goed.
I Am SpeCiAliZed
-
- Forum-lid
Ik heb ook last van een kraak.
Maar eigenlijk alleen als ik van stilstand snel optrek. Of bergop in een iets zwaar verzet optrek.
Zowel zittend als staand. Vooral als ik nogal wat kracht uitoefen op de fiets.
Iemand een idee?
Maar eigenlijk alleen als ik van stilstand snel optrek. Of bergop in een iets zwaar verzet optrek.
Iemand een idee?
christiaan_01 schreef:Ik heb ook last van een kraak.
Iemand een idee?
Stuur of stuurpen?
of pedaal
-
- Forum-lid
Ja daar dacht ik ook al aan.
Heb ik ook tegen de fm gezegd. Fiets is al binnen
Ook omdat de versnellingen niet helemaal naar behoren werken..
Heb ik ook tegen de fm gezegd. Fiets is al binnen
Ook omdat de versnellingen niet helemaal naar behoren werken..
Bij mij bleek de kraak uit m'n achterwiel te komen. m'n FM heeft de spaken wat aangedraaid en de plaats waar ze in de naaf zitten wat ingevet. De kraak in m'n achterwiel is weg. Nu nog m'n voorwiel wegbrengen want deze begint ook te kraken.
Schijnt een bekend euvel te zijn bij deze wielen, de Ksyrium Elite. Zucht, dat wordt sparen voor een ander setje....
Schijnt een bekend euvel te zijn bij deze wielen, de Ksyrium Elite. Zucht, dat wordt sparen voor een ander setje....
Niets is wat het lijkt..
Ik wilde een vraag stellen over het kraken van mijn race-fiets.....
Ik heb de zoek-functie ingeschakeld, en als ik al die verhalen lees dan word ik
daar écht niet vrolijk van!
Ik neem maar een aantal sessies psycho-therapie om het kraken te leren accepteren.
Wellicht regressie-therapie.... in de baarmoeder van mijn moeder kraakte het teder zacht en was ik zorgloos gelukkig....
en de groeten van Theo de Vries.
Ik heb de zoek-functie ingeschakeld, en als ik al die verhalen lees dan word ik
daar écht niet vrolijk van!
Ik neem maar een aantal sessies psycho-therapie om het kraken te leren accepteren.
Wellicht regressie-therapie.... in de baarmoeder van mijn moeder kraakte het teder zacht en was ik zorgloos gelukkig....
en de groeten van Theo de Vries.
theo de vries
-
- Forum-lid
- Contact
Ik herken dit ook. Bij mij zat het in het voorwiel. Met name bij iets aanzetten waardoor je wat heen en weer bewoog en je hoorde ploiing en dat zeer regelmatig. Todat ik niet meer aanzet en weg was het geploiing. Kon wel blijven trappen. Na onderzoek kwam ik er gelukkig snel zlef achter dat de spaken wat los kwamen te zitten en na de wielen aangespannen te hebben was het geploiing ten einde. Leek overigens bij mij uit het stuur te komen en een maat heeft een keer zijn stuur gebroken en daarmee na het vallen een aantal botten dus ik was knap ongerust. Gelukkig viel het bij mij (in letterlijke en figuurlijke zin)mee.
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
maurice schreef:Ik had ook een kraak en dacht ook dat het uit de crank vandaan kwam. Uiteraard deze uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hielp niet.
Toen heb ik m'n voorvork gedemonteerd. Vorkkroon helemaal schoongemaakt, lagers schoongemaakt, balhoofdstel schoongemaakt en alles opnieuw ingevet, gemonteerd en afgesteld.
Wat bleek?
Kraak weg!
Heb hetzelfde voorgehad,na tip v/e vriend de vorkkroon proper gemaakt,
wat ingevet en kraken is (grotendeels) weg!
Roeieber schreef:CUBEmeister schreef:hallo,
heb net een nieuwe Cube Attempt, heb er 130 km mee gereden. nog beetje pielen met de versnellingen dus gister 70 km op middelste voorblad niks aan de hand. vandaag op buitenblad begon er na 25 km een raar soort kloink vanuit volgens mij de trapas..want hij doet het alleen als ik even ontspannen wat langzamer ronddraai en dus niet bij volle belasting. ik dacht dat het de lagers van mn pedalen waren aagezien een fiets na 130 km niks te kraken heeft maar dat is toch vreemd als hij het onbelast niet doet?...het voelt ook wel als een soort tikje ook als ik stilstaand de trappers handmatig acheruit draai...wie o wie weet wat er aan de hand is
Die herken ik, ben ik al maanden naar op zoek.
Houd ff de benen stil in een bocht en bij de eerste omwenteling hoort en voelt het alsof je de trapas vernielt. KLOINK!! en dan is alles weer goed.
Same here, iemand enig idee wat het kan zijn?