Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden voor het najaar en winter?

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 08 jan 2008 11:22

Je kan toch ook uit een oude(re) band het loopvlak snijden en die tussen je buiten en binnenband leggen waardoor je nog amper lek zal rijden. Zal niet heel lekker rijden, maar igg niet meer lek.
Alstublaft.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2008 11:58

lior63 schreef:
marcello schreef:En als je nu in de wintertijd ook op de racefiets doorgaat. Dan heb je ook weleens een sneeuwbui(tje) en soms een wegdek dat gladder is dan normaal.

Misschien heb je wel speciale bandjes voor dit soort weersomstandigheden?

Wat dacht je van een setje cyclocrossbandjes. Ideaal voor als het glad is of als er veel drek op de weg ligt. Goede grip. weinig lek en past goed tussen de raceremmetjes.

Met crossbanden heb je niet of nauwlijks meer grip dan met wegbandjes als het glad is op de weg. Als je wilt zorgen dat je contact oppervlak groter is moet je je bandjes heel zacht oppompen, maar als je dan er mee op de weg rijdt voel je ze iedere bocht helemaal omvouwen. Met CX bandjes rij je op de weg alleen op de nopjes, zo groot is dat oppervlak niet. Komt nog bij dat een CX band nooit door een moderne racerem past.
Ik heb een paar weken geleden nog door een laagje sneeuw (1-2 cm) gereden tijdens een training door Dld, die fiets blijft echt wel rechtdoor gaan. Je moet alleen zorgen dat je vroeg begint met remmen als er een bocht aan komt zodat je heel rustig kunt remmen en ook rustig de bocht door kunt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

w0uter
Forum-lid

w0uter 08 jan 2008 12:01

ponsteen schreef:Een van de slechtste manieren om de lekbestendigheid te onderzoeken is naar ervaringen van andere mensen te luisteren. Ik bedoel, mijn broer rijdt zo'n 3000 km met een setje pro2 race zonder lek te rijden,

3000 km? Halleluja. Ik zag al na 1500 km het canvas op mijn Service course bandjes. (wel goedkoop gekocht). Maar je hebt helemaal gelijk! Ik heb vaker lek gereden op trainingsbandjes met anti-lek dan op gp3000's en prorace. Geluk is een hele grote factor! Als je door een bak met glas rijdt gaat alles lek.

lior63
Forum-lid

lior63 08 jan 2008 14:31

Het rijd inderdaad niet geweldig (zacht uitgedrukt) maar ik krijg ze probleemloos door de raceremmetjes en in de bocht heb je wel meer grip.
Rechtdoor maakt het niks uit.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2008 17:18

lior63 schreef:Het rijd inderdaad niet geweldig (zacht uitgedrukt) maar ik krijg ze probleemloos door de raceremmetjes en in de bocht heb je wel meer grip.
Rechtdoor maakt het niks uit.

In de bocht heb je juist minder grip omdat ie over de noppen gaat lopen.
Less is bore

campaioen
Forum-lid

campaioen 09 jan 2008 00:06

Vittoria Rubino pro's vind ik ook een aanrader.

1 ze kosten werkelijk geen drol
2 ze zijn niet kapot te krijgen
3 ze rollen ook nog is redelijk
no pain no gain

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 09 jan 2008 11:09

Ik gebruik in de winter meestal Vittoria open All Weather 24mm (heet nu open Pavé volgens mij).
Lopen soepel, hebben voldoende profiel en zien er lekker retro uit (met zwart/groen loopvlak en vleeskleurige wangen). Zijn wel redelijk duur. Heb ook goede ervaringen met de Diamante pro en Rubino pro.

Met de Cont GP 4 season heb ik nog geen ervaring, maar lijkt me ook een goede keuze.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

leentje
Forum-lid

leentje 09 jan 2008 21:36

Ik rijd met veel plezier en weinig troubles op de specialized s-works mondo bandjes, mooi lopen geweldig en houden zich prima in de winter. . .

helaas een beetje duur. . .
You create, build and rule your own universe!

leendewaal.spaces.live.com/default.aspx

Plaats reactie